Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2103 ggr
imsuchadiva
0

Tråkigt..

Himla tråkigt när man får sms som slutar så här.. 
" ..jag och mina föräldrar som tänker varna folk som vill ha kaniner ifrån dig.."

Handlar om en tjej som tingat en kanin av mig. Jag hade ordnat transport som jag sagt att jag skulle försöka göra. Hon hade godkänt transporten, men hör av sig dagen efter att hon trodde att det var på en helg och att hon då kanske inte kan ta emot kaninen. Men frågar om jag vet vilken tid kaninen kommer och med vilket tåg, vart tåget passerar.
Svarar att jag inte vet, men att jag ska höra med min kompis.
Får tills svar sen av tjejen att hon inte längre vill ha kaninen.
Jag säger att jag för tillbaka pengarna på måndag.

Men grejen är, att det står klart och tydligt på min hemsida att tingningsavgiften inte betalas tillbaka om köparen ångrar sig.
Någon som det även står på många andras uppfödares hemsidor.

Hon kan tydligen inte acceptera det och är nu otrevligt.. 
Himla tråkigt tycker jag!

Någon som varit med om något liknande?

Denna kommentar har tagits bort.
malin--a
0

Tråkigt :(

Står det på din hemsida att pengarna inte betalas tillbaka när man har tingat om man ångrar sej så är det ju faktiskt det som gäller… Jag tycker inte du ska betala tillbaka.

Tarja
0

Väldigt tråkigt.

Tycker inte heller att du ska betala tllbaka tingningsavgiften eftersom det klart och tydligt står på din hemsida att pengarna inte betalas tillbaka vid avtingning. Rätt ska vara rätt utan undantag. =)

[sstorm]
0

Håller med ovanstående, har tyvärr vart med om likande…

teddykaniner
0

Usch så tråkigt. Har varit med om liknande.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Friheten
0

Ursh va trist :(

imsuchadiva
0

Ja det är verkligen ingen kul alls.

LucyLove
0

Är det någon här på kif? "/

Fatma
0

Det är din rätt att behålla tingningsavgiften! Fy så trist, blir förbannad själv faktiskt.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

imsuchadiva
0

#8 Ja personen finns här på kif..

Rexkanin
0

Synd när personer gör så! =(

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

spiritedaway
0

Va tråkigt. Du har rätt att behålla tingningsavgiften, och det borde köparen som hoppade av acceptera. 
Visst det är tråkigt att man då helt plötsligt lagt ut pengar på en kanin man inte vill ha längre, men det är något man visste innan att tingningsavgiften får man inte tillbaka om man ändrar sig.

Kristall
0

Fast… "Jag säger att jag för tillbaka pengarna på måndag."

Om du säger att du ska betala tingningsavgiften tillbaka tycker jag att du ska göra det, och inte bara ändra dig plötsligt.

I övrigt tycker jag det låter som en väldigt oseriös människa, köparen alltså… att låta dig fixa transport och allt och sen bara besluta sig för att man inte vill ha kaninen längre. Väldigt dålig stil. :(

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

imsuchadiva
0

#13 Vart får du de ifrån att jag säger att jag ska föra tillbaka tingningsavgiften?
Har nämligen aldrig sagt det.
Sa att jag skulle föra tillbaka pegnarna, ja.  Men inte att jag skulle betala tillbaka tingningsavgiften. Det står klart och tydligt att tingningsavgiften inte betalas tillbaka (Någon som även de flesta personer i Avel vet att den inte görs.)

Kristall
0

#14: Trodde du menade tingningsavgiften.. nåja, då förstår jag. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

imsuchadiva
0

#15 Jaha okej. Hon hade betalat hela kaninen på en gång nämligen.

Workingdog
0

Usch vad tråkigt, men vad ska dom säga? " Om du ska köpa kanin av henne och du ångrar dig och du redan har betalat så ger hon inte tillbaka tingningsavgiften" ?? Ooj guud vad dålig uppfödare du är som inte betalar tillbaka tingningsavgiften Förvånad ;P riktigt dåligt alltså xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

imsuchadiva
0
conejos
0

Vad dålig stil.

Min kompis skulle sälja 2 kaniner till en uppfödare på en utställning,dock hade köparen inte pengar kontant.Men hon lovade att sätta in pengar dagen efter och allt(min kompis ångrade att hon sålde den utan pengar i handen,men köparen är en vuxen och mycket erfaren och seriös uppfödare)

Min kompis ville därför inte skicka stamtavlorna förnst hon betalat och det tyckte köparen var mycket otrevlig och dumt!

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

imsuchadiva
0

#19 Fick hon aldrig pengar för kaninen?

Jag hade bestämt träff med en uppfödare på en utsällning, vi skulle ev byta kaniner, jag skulle iaf ha en hona ifrån henne.
Så jag åkte till utställningen enbart för att köpa kaninen ( passade på att ställa ut två av mina när jag ändå var där ). När vi träffade uppfödaren säger hon att hon inte tog med någon kanin, för att hon tyckte att det var för varmt ute.. LITE besviken man blev eller vadå..

conejos
0

Jag tror hon fick pengarna,som tur va…

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Baralisah
0

Tingsavgift betalar man om man är helt säker på att vilja ha den kanin man tingat för. Är man inte säker, då tingar man inte.

Har man betalat och det sedan står som bevis på Uppfödarens hemsida (vilket det gör på nästan uppfödares hemsidor) så tycker jag att man inte ska vara elak mot uppfödaren, hota med att göra så inga andra köper kanin/er från dig.

#20 - Stackars, hade också blivit besviken.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus