Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1336 ggr
MaaariaS
0

Vad ska jag göra?

Vi har en kanin som vi har haft i snart 3 veckor och dom första två veckorna så fick Harry bo i djurummet lös med vatten ,mat och två kryp in för att vi hade vissa problem med uteburen.Sen han flytta ut så har vi hittat honom liggandes och även sovandes ute(vi har en stege så han kan gå ut på en gräs plätt under buren).prövade igår at ta bort halmen i buren där han har toalåda och mat ,men hade halmen kvar i sovutrymmet för att han ska kunna sova varmt och idag var det likadant ,han sov ute på gräset och  idag så upptäckte jag att han använt halmen till toalätt(han har bara kissat fel en gång sen han kom,sen resten jämt i lådan).Tog bort halmen och gjorde rent men ett medel för djur som är säkert för smådjur och ska ta bort urin lukt och har lagt en fleecefilt i botten och en över och gjort som ett litet krypin av fleecefiltarna.Kommer fleece filtar räcka för att det inte ska bli för kallt? För det verkar som det är halmen  han inte gillar(han har ju inte haft halm eller strö alls på två veckor han bodde inomhus)Har nån nått annat tips? för att få honom att börja sova inne i buren?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
0

Hopp

Fanny98
0

Han sover nog ute för att det är för varmt där inne nu på sommaren… Jag tror det ialla fall…

bellamollylovee
0

Om du inte vill att han ska sova på gräset, kan du inte stänga av stegen ner då? (:

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

kaka1234567
0

Halm Po sommaren ar inte Bra man ska ha se Po vintern. Annars blir de for varmt och do kan han di av verme slah istellet. Han slenger halmen i toan foratt visa att han inte gillar de. Men ha rara spon annars ar de som att di for diva med Massa teken Po dig. So ha bara spon.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
MaaariaS
0

Ja jag har stängt så han inte kan gå ner till gräset när han ska sova.  Han har nu fleccefiltar i hela buren och han kissar i lådan igen och verkar trivas.Tack för svaren… tänkte inte på att halm kanske kan bli för varmt även om det regnar och enligt mej är kallt.

kaka1234567
0

fast flecce är ju också för varmt du måste tänka på att kaniner har gätte tjock päls så de ska kuna klara vintern och på sommaren böir de ju för varmt

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

niklin
0

Halm är ju inte "varmt" på något sätt och det kan man ha i bur både sommar och vinter…

Sen är ju kaniner gjorda för att vara ute året runt, så fryser gör de ju sällan och har heller inga problem att hantera kyla ens på vintern med neråt 30 minusgrader.

Värme är ju annars ett större problem för kaniner då de inte kan svettas och därmed inte kan kompensera och kyla sig genom att svettas och dricka som vi kan.

MaaariaS
0

Jo dom ska ju klara av kyla,problemet är att han inte gillar halm och vägrar ligga på det  han hade fleecefilt att ligga på inne för att det skulle vara mjukt.Han är fortfarande bebis så så tjock päls tycker jag inte han har.Men får leta reda på nått annat att ha i botten av buren som han godtar.Tack för svaren….