Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1259 ggr
Noss
0

Ska jag?

Hej jag tvekar om jag ska köpa någon av dessa ungar.. Dom är teddyvädur och dvärgvädur.. Och vissa är oddeye. Och är oddeye bra eller dåligt?? Är det tillåtet inom Avel.. snälla svara vad ni vet eller vad ni tycker. Skrattande

(Bilden togs bort med hänvisning till copyrightlagen: http://juliaa.weebly.com/copyright-lagen.html / Medarbetare)

Friheten
0

Jag tycker inte att du ska ta bilder från blocket. :) annars var dom riktigt söta.

Emelie
0

Det är bara du och ingen annan som kan bestämma vilken kanin du ska köpa! :) Det ska kännas rätt mellan dig och kaninen helt enkelt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

malin--a
0

Tror inte någon här kan hjälpa dej med det valet :) Odd-eye är "tillåtet" inom Avel, men det är å andra sidan alla andra ögonfärger oxå. Men odd-eye är ingen godkänd ögonfärg.

Zvintos
0

Tja, odd-eye är både bra och dåligt inom Avel beroende på vad målet är.
Är det för vit blåögd Avel är det helt OK.
Detta då odd-eye oftast är pga wienerteckning, vilket ju är vit blåögt i enkel uppsättning, lätt förklarat.

För all annan renrasig färgavel är däremot odd-eye inte bra alls.

För icke renrasig Avel kvittar det

Noss
0

Tack för all bra information. :'D Så OddEye är tillådet? Kaninen jag kanske ska köpa är ju inte renrasig och om jag ska ta kull på henne så blir det inte med en renrasig heller, eller jo.. Men jaja. Tack så mkt för all information. skriv gärna mer om vad ni tycker. <3

Fridaaaa
0

#5 Spelar ju ingen roll om du korsar henne med en renrasig eller blandras för ungarna blir ändå blandras ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Noss
0

Mm, kanske.. :D

Noss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bättre bild på henne som jack fick i ett mejl av ägaren.

Friheten
0

Fin bild :) . Men spelar dock ingen roll hur många bilder hon skickar dig. har du tillstånd att lägga upp bilden här?