Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 964 ggr
Workingdog
0

Vilket sele?

Funderar på att köpa nya selar till Ludde och Svea. Har just nu h-sele till båda. Vilket är bäst, h-sele eller bogsele. Ludde springer gärna mycket före mig och skuttar runt en massa . Svea tar det lite mer lugnt och sitter och äter gräs, men dock är hon ju väldigt ung än så länge. Men vilket sele tycker ni är bäst?

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Kassy
0

Jag ska beställa bogsela till mina 3 st kaninungar och en till min inköpningshane. Har tidigare haft h-sele men vill byta då mina kaniner vill snabbt iväg och då är det bara ett band att spänna/knäppa. Dock har dom lättare att krypa ur en bogsele om det är en rymling men om jag vore du skulle jag nog ha bogsele på iaf Ludde, men det väljer man själv ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Workingdog
0

#1 ja till Ludde så tror jag nog att jag tar bogsele. Då han skuttar så ska det gå snabbt :p
Sen till Svea så får jag se. Jag ska inte beställa riktigt ännu så vi får se vad som passar bäst till henne sen :) Ska även köpa ett långt koppel, då jag har två koppel ihop just nu :P

Men vart beställer du dom ifrån?

/Mvh Jennifer

[BonnieL]
0

Jag tycker H-selar är bäst, mina tar sig alltid ur bogselarna. :P
Sen finns ju bröstselar också.

Kassy
0

# 2 Rabb-it.se, Frida svarar supersnabbt & ger tips? och svar ^^

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Workingdog
0

#4 det var där jag hade tänkt köpa ifrån :) Och inte allt för dyrt var det där heller :) Så det blir nog därifrån både koppel och sele :)

/Mvh Jennifer

LucyLove
0

Finns ju bröstselar för kaniner som drar och är lite stressiga.., eller bara vill springa fort :) Bogselar är bra för hoppning då det inte sitter runt halsen, dock inte lika rymningssäkra som H-selar.