Tål inte varandra
För exakt en vecka sedan hämtade jag en lilla tysk vädursunge. Tanken från början var att hon skulle gå ihop med mina två kaniner här hemma i en gigantisk komposthage. Men nu har det visat sig att de två som redan bor här hemma (kastrerad hane, okastrerad hona, tanken var att kastrera båda honorna när nya blivit könsmogen) absolut inte gillar den tanken.
I början var de nyfikna på vad det var för en som bodde i buren bredvid och nosade gärna genom gallret osv.
Dagen efter skulle nya kaninen få komma ut och skutta lite. Självklart blev hon nyfiken på de andra två så hon skuttade dit och skulle hälsa, både hanen och honan lägger öronen bakåt och morrar/hugger genom kompostgallret.
Så nu sitter det skivor för när hon är ute och då är de andra två lugna, äter hö/vilar/busar. Men såfort hon kommer i närheten så blir de arga.
Nu räcker det att de ser henne utanför, börjar ena morra/göra utfall så kommer den andra och flyger på den som börjar. Så nu är jag livrädd att de två som är bästisar ska sluta fungera ihop om de ryker ihop mer.
Jag har noll koll på att släppa ihop kaniner. Har bara erfarenhet av råttor och då badar man dem i samma schampoo så att de luktar lika om de inte går att släppa ihop.
Men hur gör man med **kaniner?
**Kan jag åtminstone få de två att acceptera henne utanför **gallret?
**
Jag har provat med att ha dem ute i kompostgaller på gräsmattan och även släppt in honan/hanen till nya i omgångar. Slutar med att den gamla kaninen, även hanen! jagar henne och nafsar efter henne.
Vill inte lämna tillbaka nya kaninen heller, hon är hur mysig och go som helst. Men finns det ingen lösning så kan jag inte behålla henne 
Alla tips?, tankar och idéer mottages tacksamt!
MVH Erika :)
Tror inte det är en så bra idé att ha henne tillsammans med kaninerna du redan har, eftersom hon är helt ny för de båda två.. Tyvärr funkar det inte alltid
♥
Men funkar det inte att dela av hagen då? :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Nej, tanken var ju från början att de skulle bo ihop. Men den nya kan få en egen komposthage bredvid deras och bo där bara de accepterar henna på golvet medans de är i sin bur.
Så jag har inga planer på att sätta ihop dem längre, bara de två andra inte ryker ihop i buren såfort de ser henne så är det bra.
Fast de kanske bara behöver lite mer tid?

#2 De två som bor ihop bråkar med varandra såfort de ser henne. Annars hade det varit ett alternativ.

De är verkligen underbara alla 3! Hur ska jag kunna skiljas från nån av dem? 

Skutt
låter jättejobbigt, men jag vet itne hur du ska göra. du får kanske ha dem helt åtskilda om du vill ha dem kvar allihopa? om det är det enda som funkar.
Testa att sära på de två som är kompisar och låta dom träffa den nya en i taget, på en neutral plats. Om de inte har varandra så kan det ibland vara lättare att acceptera en ny.

#8 Tack för tipset, ska prova det!