Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1650 ggr
PandaFish
0

Stöd mata ?

Smilla fick fem bebisar som idag blir fyra dagar gammla. Tittade till dem idag och tre utav dem var väldigt tunna och skinnet hängde typ:S Såg nästan ut som att hon hade kissat på dem också. Dom andra två var jättefina och lagom i hull. Därför tänker mamma och jag försöka stödmata dom tre smala filurerna. Men frågan är hur mkt och hur ofta ska vi mata dem ? Och vad ska vi köpa ? Vi funderar på mjölkersättnig för katter för jag antar att det inte finns något specifickt för kanier ? Finns det någon som har erfarenhet uttav detta ?

Tacksam för snabbt svar !:)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Ljusta
0

Kan inte ge tips? angående vad du ska stödmata med, men ge mamma kanin lammnäring att dricka. Lägg in en skål så dricker hon förhoppningsvis själv. Ibland har inte honorna så kraftig mjölk och då kan de behöva lite hjälp på traven. Tror faktiskt att man kan ge ungarna det med? Finns på Granngården.

Ljustadalens kaningård

[vretenskaniner]
0

Jag köpte mjölkersättning för kattungar på apoteket. Det står hur mkt man ska ge osv i instruktionerna. Jag gav 25 ml per 100 g kroppsvikt. Uppdelat på två mål, tidig morgon o sen kväll.

PandaFish
1

Jag var och köpte stödmatning för katter vilket jag vet funkar bra :) Alla ungarna mår bra nu och är pigga så jag håller tummarna för att dom klarar sig.

Tack för alla svar :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com