Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 352 ggr
Highlandertess
0

Rasbestämning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med min kaninhona. Vet inte riktigt vad hon är för ras. I zoo-affären sa de lejonhuvad, men när hon blev vuxen så tyckte jag inte det stämde. Hon ser inte ut som andra lejonhuvade, är mer korthårig (förutom en man runt halsen) och mindre i storlek. Öronen är också väldigt små. Så jag misstänker att hon är blandras och att det är hermelin med i det. Vad tror ni? Har mer bilder om det inte syns på bilden nedan.

Mvh Therese

twinnie
0

Dåligt manad Lejonhuvad kanske ^^

KajsaM
0

Kanske en blandning med hermelin i? ^^,

Highlandertess
0

Ja, jag undrar verkligen vad jag ska skriva när jag ska registrera henne…Förutom manen så är hon så korthårig. Har sett lejonhuvade och de ser så fluffiga ut. Hon är så liten i storlek också…

Stj3rnfallet
0

Jag kan inte mkt om kaniner, men jag tycker att hon er ut som en Hermelin, förutom hårtussen med längre päls

Highlandertess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild, lite mer framifrån.

twinnie
0

hon är säkert en korsning med lite lejonhuvad i sig ^^

alpblomman
0

Vilken sötnos! På första bilden tyckte jag den påminde om en ekkorre.

Zvintos
0

Ser ut som det skulle vara en korsning mellan lejonhuvad och hermelin… men är inte säker. Glad

Highlandertess
0

Tack för all hjälp! Ni är verkligen snälla. Jag kanske aldrig får helt 100% klarhet i denna fråga, men så kan det bli när man köper på zoo-affär. Hon är en otroligt go' och charmig kanin så rasen spelar ingen större roll…men det hade varit kul att veta :-) Ser på inläggen att jag inte varit helt ute och cyklat iaf när jag misstänkt lite hermelin.