Nysande kanin
Jag har en kanin, Ängel, som nyser flera ggr om dagen.
Varför de? Är de farligt?
Vad kan de beror på? Är det typ halmen som är för dammig eller något?
Tacksam för svar :) Hon är inte snorig eller något sånt.
Förkylning kanske?
# Hon är inte snorig eller så å de har varit ett bra tag nu.
Någon som vet?
Har du spån eller torv? :) Som undurlag i buren.
♥
#4 Vi har tidiningar sen halm på de till henne.
#5 Hm, okej. Min ena kanin har nyst massor, hade spån som underlag till henne, när jag bytte till torv så slutade hon nysa helt. Det kan säkert vara som du säger att halmen kan vara dammig. :)
♥
#6 Okej:) Men vad kan jag göra åt de? Vi köper de ifrån en djuraffär, borde vi köpa de från en bonde eller skölja av de, vad kan man prova?
#7 Testa att köpa från en bonde istället! Om det finns någon sådan i närheten :) Lycka till!
♥
Vill bara inflika att det måste inte bero på halmen! Kan vara något annat oxå, men skulle som sagt gissa på halmen :)
♥
#8 Okej, ska titta runt å hoppas att de finns någon, tack! :D
Snorar hon något också?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#11 Nej de gör hon inte.
Testa attv spraya hennes hö med en sån där som man sprayar vatten på växter med, så att det blir lite fuktigt.
Det fick jag som tips? hos veterinären och hjälpte väldigt bra. Men kom ihåg att blött hö blir en färskvara så det håller inte lika länge som när det är torrt.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#13 Okej ska testa :) Ska ja spraya halmen åsså?
Skulle först testa med höet, tycker du halmen dammar så spraya den ytterst lätt, endast så det mesta av dammet försvinner. Kolla också så din kanin inte sitter i drag.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#15 Okej ska göra :) Tack!