Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1002 ggr
Bulba
0

Hon låter konstigt?

Märta har dom senaste dagarna börjat "pratat" väldigt mycket, jag trodde i början bara att hon var pratglad men nu börjar jag bli lite orolig eftersom det har hållt i sig i 3 dagar nu.

Jag har inte sett att hon har varit täppt i nosen eller annat konstigt. Hon äter som vanligt och dricker som vanligt. Jag har dock bytt hö nyss, är hon kanske känslig mot det? Vad tror ni att det kan bero på?

Är på vårt landställe nu så det är långt till veterinären och de har inte mycket erfarenhet av smådjur tyvärr men jag tänkte ringa och höra lite om vad dom tror (samtidigt får man ju också en uppfattning om kompetensen).

Även hennes ena öga ser konstigt ut men det har det gjort hela hennes liv. Det är en bit av irisen som fattas, det ser ungefär ut som att pupillen har "läckt ut" över irisen?

Kan hon ha några medfödda defekter eller vad beror allt detta på? (Hon har fint bett)

Emelie
0

Hur låter hon när hon pratar? Låter det som att hon gnolar, eller gnäller?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Bulba
0

Nä det är mer som ett när typ ett marsvin pratar fast inte lika pipigt. Jag kan försöka filma henne så kanske man hör?

Emelie
0

Ja gör gärna det! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Bulba
0

Hon har slutat låta nu Flört

Saaara
0

Har samma problem! Min kanin Tindra låter så hela tiden. :S tror hon är täpt i nosen ellr nått. Vad ska man göra åt de?

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Bulba
0

#5 ingen aning, Märta lät i ca 5 - 6 dagar och nu låter hon inte alls?

kan det bero på brunst ellr?