Hur är era kaniner?
Som rubriken lyder, hur är era kaniner?
Själv är min jätte goa, såfort jag kommer in i rummet så kommer de fram till mig + när jag öppnar lilla luckan till min lilla tjej Candy så kommer hon fram och vill bli klappad och annars så sprattlar de inte och pussar osv :)
Well, min kanin har både sina bättre och sämre dagar. Ibland är han världens mest sociala, pussas, gosas och ska vara vid mig hela tiden.
Andra dagar nyps han till med tänderna om man bär honom och han sprattlar som en tok. 
Han är helt underbar och han är mer som en hund än en kanin. Men däremot så har han aldrig dragit sig för att bitas om det inte passar.
Jag älskar honom för den han är!
Zlatan: Han är inte en jätte tam kanin och inte en otam heller, men det kanske beror på att jag inte hade hoom frn början;) Han är en busig Zlatan:D Han älskar bollar och puttar på dom med nosen XD Men han kommer alltid fram och hälsar och är jätte snäll:)
Gucci: Är jätte mysig…eller mysig är fel ord hon litar nästan bara på mig och älskar att slicka på fingrarna och näsan. Dom som inte känner henne och ska ta upp henne vågar inte…haha hon skrämmer alla förutom mig hon är busig som Zlatan kommer alltid fram och hälsar hon är jätte glad och go:D
Cookie: Världens absolut tamaste och goaste kanin finns hos mig, det är cookie de;) Hon skulle aldrig skada någon hon kommer alltid fram alla kaninerna kan springa lösa, Cookie vill göra som de andra kaninerna men sammtidigt vara vid människorna:D Hon älskar att mysa, ligga på rygg och bli kammad hon är underbar:D
Kenzo: Kenzo är ju en annan ras, och lite lik Cookie men gillar inte att sitta och mysa så länge;) Hon älskar att pussas och att springa på gräsmattan, hon är så liten men försöker vara tuff och lika stor som de andra:P Kommer alltid fram och hälsar:)
Truls är väldigt självständig. Gos funkar vissa dagar men helst inte. Han är min första kanin och jag kommer nog inte skaffa fler kaniner p.g.a honom eftersom det aldrig klickat mellan oss och det känns som att det inte kommer göra det heller med någon annan kanin. Men jaja. Han älskar min mamma men han gillar inte mig så mycket, trots att han känner en trygghet i mig som han känner. Kan gosa i timmar med mamma elller mina kompisar men mig är han väldigt reserverad mot. Tror att jag nog är en dålig kaninägare, eftersom han nog inte skulle vara sån annars? Så då är det nog bara bra att jag intee skaffar fler niner. Men jag kan sitta och prata med Truls och det är mysigt då har lyssnar jättemycket och så. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Bella är jättemysig ibland, men ibland är det roligare att skutta runt (: Hon är pussig ibland, men ibland är det roligare att bita i fingrarna. Men hon är sjukt söt och tycker att det är roligt att bli buren om man får kika över axeln ibland.
Hon är väldigt rädd för fåglar också.
Hon är en liten bustjej, när vi hopptränade förut idag så skulle vi hoppa ett längdhinder. (Typ 5 cm långt^^) Och så puttar hon ner den bommen som gör hindret längre så den bara ligger på ena hinderstöds-klykan. Sedan går det super att hoppa :P Gjorde samma ska flera gånger, lilla busgumman (:
Hon tycker om att springa lös också, brukar släppa henne lös på tennisplanen som finns på gatan, som har staket runt. Sedan brukar hon skutta runt där och nosa på allt :) Är toppen så hon får lite Motion att ha det alternativet.
Bild: Sara LR.
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Muffin: Charmig som tusan! Kommer alltid fram och vill bli hälsad och pratad med. Gillar inte att sitta i famnen men att bli klappad i buren är bara mysigt! Han är ett matvrak men även kräsen xD Han äter bara sånt han fick testa på som liten :S Knasbollen! Han slappnar av jättemycket i famnen och bara hänger, det gör så att det är ganska jobbigt att bära honom i längden ;) Mysig fin päls! Charmigaste kaninen här hemma. :)
Nessie: Nessie är ganska försiktig av sig, men det har blivit bättre sedan hon flyttade ihop med Muffin. Hon är en stor hårboll på 4 tassar. Hon har inga ben utan bara tassar, ser jättecharmigt ut när hon ska hoppa över något då hon bara studsar (A). Är ingen fan av männiksor och gillar inte att bli klappad. Hon sitter snällt kvar i famnen och man får göra vad man vill med henne. Men hon njuter inte av det direkt. :P
Dexter: Min lilla mysfrasse! Världens gosigaste och lägger sig raklång i ens famn och knaprar och slickar en när man klappar honom. Jätteskön frassestil, typ hoppar lite sen helt plötsligt ligger han raklång och softar. Gjärna bredvid Muffins Hage bara för att reta honom. Muffin tycker inte om andra hanar ;). Riktigt njuter av livet, om man går ut med honom i sele i 10 minuter gör han 30 glädjeskutt (jag räknade). En jättehärlig liten grabb som är så fin och söt! Dock så sprattlar han ibland väldigt mycket! Även om jag försöker lära honom att det inte hjälper att sprattla fortsätter han :( nu börjar han bli så stark med! Aja, om han inte blir bättre får jag börja med transporten när han blir stor, det är när han ska in i buren som han sprattlar.
Alex: Tjejtjusare! Riktigt hanig grabb så vi ska snart kastrera honom. Glad kille och slickades när han var liten. Nu har dock hormonerna tagit över och han kan tillochmed vakta buren mot mina småsyskon. :( Han tycker också om att retas med Muffin ;) Väldigt liten! (Syrrans kanin)
Junior: Också försiktig av sig med en duktig hoppare! Han tycker om att hoppa ser man, Gjädjeskutt mitt i banan. :) Han har ingen stark personlighet, men jag känner honom inte så bra då detta också är syrrans kanin. Om några dagar flyttar jag dit och då får jag lära känna honom lite bättre! :)
Emma
Bebbo är spec. (:
Han är super social i buren och kommer alltid fram och hälsar, när han springer lös ex. i mitt rum så ska han hoppa upp på ALLT och undersöka x) om jag kommer in i rummet när han är där lös så springer han alltid fram och hälsar. När man ska gå därifrån så springer han alltid efter fram till dörren, sötnosen <3
Han är väldigt kräsen när det gäller mat :p "vanlig" pellets (typ rabbfor, stampe) gillar han inte det är inte gott utan det ska vara fet mat från djuraffären (inte blandningar utan dom med bara pellets.) om han inte får det så äter han inte. Sen så är det bara sallad,gurka,äpple och morötter som går att ätas. och dom måste tvättas och skäras först (;
hahah han är riktigt bortskämd men det förtjänar han! <3
Wijola: Hon är en charmig, nyfiken, framåtriktad och enormt busig liten tös. Älskar promenader i skogen, och äppelgrenar. Hon gillar att gömma sig under filtar och att gosa. Hon är min lilla prinsessa.
Ivan (grannens kanin, som jag ofta tar hand om): Han är en riktigt envis liten gubbe som vet vad han vill. Han är enormt kelig och mysig. När han är på riktigt dåligt humör, då kastar han vattenskålen i buren, och kissar i matskålen. När det gäller frukt och grönt är han väldigt kräsen. Helst ska det vara varm banan och skalat äpple. Och han gillar att mysa framför TV:n.

Ludde: Han är en riktig matglad kanin som älskar att springa fritt. När man bara går förbi buren så hoppar han upp mot gallret och vill komma ut :) Men han är inte mycket för att sitta i famnen, man kan gosa med honom när han vill men då ska han bara sitta brevid :) Han älskar hundarna och har typ ingen respekt för dom :p När dom ligger och sover kan han gå över dom bara för att han ska ditåt :) Men hundarna är så snälla och vana så dom tycker det är helt okej :) Sen gillar han gärna att reta dom, han har hoppat efter våran valp när hon ville leka och han var jätte glad då han hoppade efter henne :)
Svea: Har vi bara haft i 3 veckor och när hon kom till oss var hon bara 8 veckor och lite skygg och rädd. Nu när man går förbi buren så hoppar hon upp mot gallret och vill gärna sitta och gosa :) Idag fick hon också vara ute i sele för första gången och hon älskade det :) Hon är en riktig myskanin och nu har hon också börjat gilla hundarna mer och mer :)
Chica är den mest fantastiska kanin jag stött på. Jag har haft många kaniner, men hon är den som är mest speciell, troligen för att jag alltid haft flera kaniner och nu bara har henne, vilket gjort henne tillgivnare.
Vi har alltid tränat/lekt/busat på hennes villkor, vilket hon lärt sig - att jag respekterar henne och det i sin tur har lett till att hon accepterar mina viljor. På det sättet kan vi kompromissa och göra det båda vill.
Lilltjejen är väldigt social och tillgiven, men pga hennes låga ålder är hon ganska osäker och reserverad i olika situationer. Jag är den enda person hon accepterar varje dag, och det pendlar hur hon är mot mamma, pappa och alla övriga som träffar henne.
Nog för att det pendlar mellan oss två också, vissa dagar är bättre än andra men fortfarande håller vi på att lära känna varandra. Jag har valt att gå väldigt lugnt fram med henne, så hon känner sig trygg i alla situationer. Dagligen tränar och leker vi minst 30 minuter, på olika varierande saker, men jag respekterar hennes vilja - att vara ute i rastgården. Det är ett exempel på våra kompromisser och så ser det ut dagligen! :)
Hon är alltså som sagt social, tillgiven och kommer alltid fram till burdörren. Min lilla älsklingstjej! <3
Putte är väl den lugnaste av dom 2 jag har. Han är den som inte får nog av kelande och tycker om att utforska och hitta nya ställen men har väl sina favoriter att vara på också.
Lisa är mer sprallig men tycker också om att bli klappad och gosad med, men har lite mindre tålamod än vad Putte har. Om hon vill bli klappad men jag inte gör det så börjar hon nafsa i kläderna tills jag börjar kela med henne.
Dom är väldigt bra kompisar med varandra också. Putte brukar trycka sig under hakan på Lisa när han vill bli tvättad och Lisa börjar nästan genast slicka rent hans huvud och öron. Jätte gulligt x)

Sammy är så go och rar! Dagen då vi hämtade honom så var det kärlek vid första ögonkastet! :D Han älskar att bli gosad med, iaf en stund sen så måste han i väg och undersöka allting i omgivningen ( om han är utanför buren ). Jag brukar ha problem när jag ska ta upp honom, eftersom att han springer iväg hela tiden, men när jag väl har fått tag på honom så följer han bara med och är helt stilla.
Han bryr sig heller inte om höga ljud/skrammel, som när jag råkade slinta med burluckan så att den for ner, så tittade han bara upp, helt coollugn! Man kan typ klappa honom varsom helst, utan att han reagerar, som tex, under hakan, på brösten, under magen ovs., kan to.m öppna hans mun och kolla tänderna utan att han gör något. Men dock är det bara jag som kan göra detta… :P :)
Han är också väldigt kelig. han böjer jämt upp huvudet när man klappar honom och trycker sig mot handen och ger ifrån sig ett typ knorr, umph ljud (?!) Hahah :P Efter att man har klappat honom ett tag så börjar han slicka som en tok på armarna, händerna, fingrarna och näsan! :3
Och jag har aldrig sett en kanin med en sådan stor aptit! :O Han älskar hö och pellets! Han blir helt galen på morgon och kväll när man kommer och ska ge honom mat! Han hoppar upp mot gallret och krafsar och nosar hejvilt efter pelletsen. Då brukar jag lägga pellets bitar i handen så äter han därifrån :3<3
Det ända lite mindre bra är att han inte är rumsren än och inte heller ''Bursren'' dvs han kissar lite vartsomhelst i buren. Jag övar lite med honom, så det ska väll fungera senare :)
Sammy <3
balder har sina dåliga dagar ibland men det börjar bli färre dåliga dagar :) på dom bra dagarna så pussas han och är hur glad som helst blir helt tokig när man kommer på mornarna, han börjar spranga runt i hela buren öronen framåt. sen vill han busa så då kommer han till buröppningen och stannar och tittar på mig sen skuttar han iväg,kommer tillbaka och så :D
Tyfon:Jättesnäll och tam,gör aldrig något.Kommer alltid fram och vill bli hållen och klappad.Väldigt kräsen då det gäller mat,men han älskar verkligen folk och har inga problem mot småbarn.
Snurre:Väldigt nyfiken men försiktig.Han är ganska sprattlig och kan småbitas ibland om han blir stressad.
Freja:Jättesnäll och social,men när hon blir skendräktig? kan hon morra,men hon gör inte.Väldigt sprallig och busig.
Trixie:Jättego,ska alltig lukta och undersöka mig.Vill alltid hälsa men är dock lite försiktig mot okända.
Troja:Lite skygg,springer alltid och gömmer sig,menhar man tålamod och sitter och väntar brukar hon komma fram.
Grynet:Försiktig men gosig.
Kort men!!:…:)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Mimmi är ganska aggresiv. Om hon är utanför buren på en matta och men lägger handen brevid henne så attackerar hon typ när man gör nåt o så. I buren attackerar hon rensspaden. Hon är ganska jobbig. Klippa klorna är det värsta hon vet. Och när hon är ute i koppel är hon alltid så "stressad och orolig". Hon springer o för vartenda litet ljud blir hon rädd. 
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#14 okej vad tråkigt :(

Min Tova är en riktig gostant. Ett stort lurv som hoppar emot en för att få lite godis och kel. Hon ser så rolig ut när hon kommer skuttandes med sin busiga uppsyn och hängande öron. Tycker mycket om att bli klappad om hon får ligga bredvid. I famnen kan hon nafsa i kläder och markera att hon inte vill bli fasthållen men är aldrig elak. Om jag måste tvätta henne eller klippa tovor så är hon avslappnad och slak i kroppen. Hon är tuff, trygg, snäll och lugn. Den snällaste kanin jag haft och absolut den trevligaste. Inte rädd för ngt. Stencool dam :-)

Glömde. Hon är reserverad men inte rädd mot främlingar. Det gör henne desto mysigare, att hon så tydligt visar vilka hon känner och tycker om. Dvs MIG!
Izadora: Världens underbaraste kanin! När man kommer till buren så blir hon helt hyperaktiv & vill pussas, gosa & hoppa upp i famnen hela tiden, hon är väldigt matglad :) När hon inte fått mat kan hon bli lite sur & bita på fingrarna, men det gör inte så mkt :) Det gör ju inte så ont när hon bitts :)
Theodor: Theodor har blivit världens gullegris sen Izadora kommit :) Om man luktar Iza blir han helt galen i en :) Ska pussas & gosa hela tiden (+ para sig). Han är också väldigt matglad, & överviktig :) Han gillar inte riktigt att bli lyft, men älskar att gosa nere på marken :)
Iza på bild :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Hulda: Är en något lättstressad dam som vill ha full koll på sitt revir. Hon klarar inte av att umgås med andra kaniner utan galler emellan, samtidigt som hon blir jättedeppig om det inte finns andra kaniner i närheten. När jag pysslar i buren vill hon gärna bli klappad på huvudet och hon hälsar alltid när jag går förbi buren. Vill hellre springa ute själv än att bli hållen även om hon är som tryggast att tycka sig mot min hals om något kusligt sker.
Den Lurviga: En omplacering med rejält humör. Ogillar alla förändringar i buren och kan vara ganska bufflig. Slita åt sig matskålen med mera. Är inte så värst intresserad av mig utan mer av Hulda. Undantaget är om jag kommer med godis, då står hon på bakbenen i buren och tigger.
Ogillar starkt att bli hållen, vilket säkert inte blivit bättre av att hon både kräver viss pälsvård och att hon har känslig mage, vilket inte är det bästa i kombination med en rejäl päls.
#15 Japp. Men håller på att träna henne lite. Hon åt aldrig grönsaker ur handen förrut när hon var utanför buren men det gör hon nu.
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#20 okej vad kul och bra att hon gör det :)