Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1143 ggr
Haztparken
0

Gula tänder. Rött i ögonen.

Har sett att min hona Mika har väldigt gula tänder :S

Vad beror detta på? Min hane äter samma som hon å sånt men har inte gula tänder. Fattas hon något eller är det normalt eller behövs de göra något åt de?

Har också en till fråga, har sett att mina kaninungar blänker rött i deras ögon. Deras pappa hade också det. Vad är det? Asså inte i hela ögat bara i pupillen (de svarta i mitten).

Tarja
0

Om dina kaninungar har som rött blänk i ögonen så är det rubinglans. =)

Haztparken
0

#1 Okej :) Är det något speciellt med det? De ska inte stå med när man skriver deras färg å så?

Någon som vet om Mikas gula tänder? :S

Tarja
0

#2 Nej det behöver man inte skriva. Har för mig att rubinglans finns på havanor, zoblar m.fl (inte på alla dock)

Haztparken
0

#3 Okej för vet inte om alla ungar har de men har sett de på någon vit bö, viltblå wiener å den g/s japantecknad wiener.

Ingen som vet om tänderna?

Emelie
0

En kanin kan få gula tänder precis som en människa. Det är ingen fara med det.

De två wienertecknade, är de blåögda med rött inuti?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Haztparken
0

#5 Okej skönt :)

Ja asså va ja sett så har nog alla ungarna rött i.

Vihed97
0

Är hon typ gul i öronen? xD låter lite konstigt men..

För isåfall kan hon ha fel på njuren :/ hade en katt som blev 4 år tack vare att hon hade fel på njuren.. hon var gul på tänderna och var gul i öronen.. vet inte om det är samma med kaniner att dom kan bli gula på tänderna och bli gula i öronen av det.. eller om det är något annat dom får istället när det gäller njurarna..

Haztparken
0

#7 Okej ska kolla henne ifall att.

Vihed97
0

#8 okej :)

Denna kommentar har tagits bort.