Hur bor era kaniner?
Det finns säkert flera sådana här trådar MEN jkag hittar ingen och orkar inte leta hela dagen.
Så nu till frågan, hur bor era kaniner? ute/inne, hur ser buren ut, Bilder uppskattas =)
Såhär bor mina =)
Kommentera inte fören jag är klar, tack =)

SÅ nu får ni kommentera o lägga in era burar o allt =)

Jag har båda min inomhus, i varsin innebur som e efter jordbruksverkets regler. Och har de ute dem en till två timmar i sele och koppel och sen annars i utebur om dagen:)
*sorry, har ingen bild men kan nog fixa tills jag kmr hem*
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

en av burarna.

#10 den va fin, sådär tänkte jag ha det inne sen, Byggt själv?

Sen har vi en till triangelbur, en gul innebur, en en fackare och en tvåvåningsbur och så ska vi bygga en fyrafacks bur ;)
Sen har vi även en massa kompostgaller.

Mina bor i vårt stall. Nu i sommar ska jag ändra om litta och byta ut boxdörrarna till galler dörrar :) , sen så har vi en shettis box som inte syns på bilden och den ska gallras in :)
Sen bakom dörren som är rakt fram fins det 2 rum, ska sätta in en 4 fackare i var rum så det kommer bli stora fack :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#13 rena himmelriket med sådär mycket plats ju =)

#16 jo det är jätte skönt ^^
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#11 japps

Vad fina burar alla har. Jag ska snart köpa en året om bur, till min kanin. Och så ska jag nog köpa kompostgaller och sätta ihop till en bur som hon kan äta gräs i och bara softa på dagarna :)
Här bor Skalman i en utebur :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Och såhär ser det ut innuti :D
ALLA har jättefina och trevliga burar :D

Har faktiskt aldrig visat mina burar :O Ska ta o fota lite imorgon eller i helgen! :)
Mvh Sigrid

#22 sikken cool ingång till bodelen han har :D
ska ta kort imorgon på mina kaniners burar.

Athena bor i min lekstuga ;)

Skulle kanske ta och gå ut och fotta? X)
De borde jag nog göra x)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#28 Jättefin bur!
Fina burar =)
Fina Burar alla har :))
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Sorry men jag orkar inte vända bilderna, så ni får tyvärr vända huvudena… ^^ I mars byggde jag och pappa upp det taket, en skärmvägg och golv för kaninerna ute i trädgården. Eftersom att kaninerna förr stod vid poolen och vi trodde att det skulle vara torrt och vindstilla för dem blev det ju såklart tvärt om.. :P Så det var ju bara att flytta kaninerna in på vår inglasade terass igen, eftersom att burarna blev helt fuktiga innuti… Nu står de där med riktigt tak, riktigt vindstilla och riktigt torrt x)

Putt :)

#51: Shiit va snygg :D

#46 Det där buren är inte laglig för 2 kaniner, knappt för 1! Har haft exakt en sådan!

men dom ju alldrig i den dom springer ju i hela våran längeheten!!! så dom inte folk innan du vet vad som värkligen gäller !:@

56# Men herregud -.- jag sa ju bara att den var liten!

#58 djag vet att den e liten men om du visste allfakta skulledu inte behöva skälla på mig!! helt onödigt!!!!
så nästa gång ta reda på all fakta innan!!!!!:@

Hihi :) Nu ska jag lägga in bilder på mina burar :) Första gången någonsin här ;) Alltså, ingen har sett mina burar, menar jag :) Men nu till bilderna ^^
Mina två fäboden-burar :) Mkt praktiska :)

Och så Fionas bur, som hon dock inte är i, den har stått tom i en vecka drygt nu, har varit för lat för o mocka ur hela buren så det är rätt skitigt :S

Och så ena Rasthagen, som ingen är i på nätterna. Brukar egentligen har mer grejer som de kan hoppa upp på och leka med, men har tagit ut de nu för liten rengöring :D

Och uteburen som Blåsippa brukar vara i, nu är hon dock i ena rastburen, för denna måste mockas, och snart behöver den en storrenovering! Brukar ha pressening (stavning?) över denna på bodelen, för det är inte inbyggt.

Och så andra rasthagen, som nu paret sitter i ^^ Hihi, paret är Fiona och Jocke, som nu är ett litet par ^^ Det brukar också finnas lite mer grejer i den, men har tagit ut för rengöring :)

_Och så sista bilden, har egentligen fler bilder inne i själva garaget (kaninstallet^^) men jag bestämde mig för att nu fick det räcka ^^ Bordet där jag typ fixar och håller på med kaninerna lite och andra grejer :)
_
Nu var det inga fler bilder :) Men garaget är jättestort ^^ O så.. :) Vad tkr ni? :D
Mvh Sigrid

Putt ^^ Vill gärna se fler bilder på olikas burar o där de har dem :)
Mvh Sigrid
#60 Fint ^^

#57 vilken lyx!:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#63 älska <33
Emma

Lägger in en bild på min bur när jag har fått den hit :p haha
milly bor i våran ladugård=)

#66 hihi…det gör jag med och kaninerna för den delen!

51 # är dom dära burarna bra? jag har hört att jätte många har blivit missnöjda med dom.
#63 vilka fina boxar!
#70 hon har en lucka öppen så kaninerna får springa i en skitstor rasthage varje dag

Snart kan jag lägga in en bild på min bur som jag har köpt från "sofijans" . var och kollade på den idag! :D
#75 did u like?

#76 nej , jag gillade den inte. jag älskade den ;D
#77 Naajs ! :)
#77 P.S ska du ha en rasthage till kaninen?

#79 joo , de har jag ju sagt. jag ska köpa kompostgaller & bygga en stor bur runt omkring den vanliga buren :)<3

#72 känner igen det där. Har Ino också lös i köket, fast han har även sin bur som alltid står öppen. Men de är hö och hår på hela köksgolvet för tillfället

TACK SOFIJANS TACK TACK TACK & ÅTER TACK :D haha, bara för att jag ville ha en bild , thanks ;P MUHAHA..

SKa gå ut och fotta så kommer det bilder snart så som mina kaniner bor^^
vill du ha mer bilder sarah så kan jag skicka dom.
Haha jag var också ute och fotade nyss håller på att föra över,. 
Kramar / Julia (=

fint sirocco :P

hahah vad han är söt sirocco <3
Innekanin i 100x50cm bur, står i köket men ute och skuttar mycket.
Hoppas på att få köpa en riktigt stor bur av en tjej här på Kif snart, bra om man inte är hemma och måste stänga in kaninen några timmar. Vill ha 150cm bur helst.
Annars har hon i stort sett hela lägenheten att skutta runt i och undersöka, men hoppar tillbaka när hon är hungrig, toanödig eller om det händer något läskigt.

#87 joo , de vill jag. SKICKA SKICKA SKICKA sofia :)<3
#95 Snygg ihopsättning av bilderna man fattar verkligen vart dom bor osv.
Kramar / Julia (=
#96 Tack så mycket:) Detta är då på sommaren dom bor så. På vintern så bor dom bara där dom på på natten på sommaren. <då tar jag in dom i huset så dom får springa av sig o leka lite:)
:P kul
Kramar / Julia (=

#97 Snyggt! Vad använder du för matta i buren?
#97 jag börjar ju längta hem nu! ska bli skönt att komma hem sen :) (sorrt OT)

#95 fin flerfacksbur, Jag ska ge mej på o bygga en på plats när jag får upp en bod i trädgården när vi flyttat så får kaninerna ett eget hus =)
Sen rasthagar på dagarna.
Så jag kommer ha en vinterbur o sen har ja ju redan sommmarburen till salu.

#106 jätte fint hus och bur:D:D

Den här tråden har blivit LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG ;D
plutt mera bilder snart kommer mina =)
Snart ksa jag sätta upp en bild på min sommarbur här som blir klar idag i stort sett.
Kramar / Julia (=

Längst till vänster. Bellas bur
Mitten. Dumlés bur
Längst till höger. Mimmi & Albins bur
UPP :D
Hur sätter ni en bilderna i inlägget? asså inte: Bifogad fil. Inne i inlägget?
Har försökt klistra in i inlägget men de går inte:S
#114 Finns en artikel om det.

putt

Putt!

#126 Vad fint transport burarna var staplade:) Jättefina burar också för den delen:D
#97 Undrar också vad det är för matta du har i buren? :)
Sotis bur. Den lilla trekantiga inuti är öppen hela tiden, vet inte vrf vi har den där inne, men han har tillgång till hela stora buren, och på dagtid får han vara både i hagen bredvid och i buren. Hela hagen fick inte plats, dessutom är det ett träd framför, men han har stor yta med gräs i hagen och ett litet hinder, och inne i buren är det stor yta att springa på.

Så här bor våra två kaniner, Skanörs Cookie (kastrerad hane) och Thumpers Lisa. De har fått hus i två våningar (hålet till undre huset syns till vänster i bilden av inredningen). När vi öppnar golvluckan och grinden till kompostgallerhagen så kan de gå ut och in som de vill och de gillar att vara ute mycket (under uppsikt förstås).
#136 :D vad kul! Du har min kanins bror, jag har Skanörs Muffin här hemma. :D Gud vad biffig han ser ut att va :O Muffin är värsta mini ^^
Emma
#137 Är Muffin en flicka eller pojke? Jag tycker Cookie är "lagom" i hullet, men ett problem med att ha två kaniner som delar bur är att det inte går att ha koll på hur mycket pellets de äter av varandras portioner…
Jag var säker på att jag hade lagt upp en bild på min bur men tydligen inte :O Kanske missade den då.
Här i bor mina 5 kaniner. Bilden är tagen för 1 vecka sen så nu ser de väldigt annorlunda ut. Har lagt in mattor istället för spån och sen en tunnel också :) Ska ut och ta kort på det idag.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
#138 han är en hane :). Jag tycker också att Cookie ser lagom stor ut. Tänk vilken skillnad det kan vara ^^
Emma
#142 Funkar det bra att ha så många kaniner i hop??
#105 - Åh, en sådan bur skulle jag vilja ha till min holländare !
Not your mom, not your milk.
va fint alla har de, ska ta kort på rubens bur någon dag
#126 shit vad fint du har!! :)
#134 Oj vad fint och stort ;D
#144 Absolut! Det är 5 honor som bor tillsammans. Nästan aldrig nått tjafs eller så.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner
blev vist dubbelt
den är lite tråkig har inte hittat några bra grejor ännu..
men han springer ofta lös på gården sen får han även komma in å springa :-)
buren är ca 140x75x75 köpde den för 500 på blocket :-)
tillsommaren ska jag bygga en ute bur som går ihop men buren så han kan gå ut och in som han vill ..
155 vilken mysig liten stuga :-)
vill se fler hus