Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2107 ggr
NaimaG
0

fransk vädur

Vilkan storlekskatergori hör fransk vädur till? Vilken burstorlek kräver dem? Hur är dem till temperamentet?

Fridaaaa
0

Tillhör jättekanin :) Snälla kaniner som krävar stor yta som alla jättekaniner :) Minns inte riktigt måtten på minst hur stor en bur ska vara men räcker ju inte med en "vanlig innebur"  :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaimaG
0

#1 Ok tack då kanske de behöver lika stor yta som min belgiska hare hade.

conejos
0

Franska väduren hör till jättekaninerna och väger 5,51 minst.

Dom ska alltså ha en bur som är 0,9 m2,minsta mått på kortaste sida och höjd ska vara o,7 m2. Mer om det kan du läsa på:

http://www.skaf.info/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=141

Jag äger ingen fransk vädur,men alla jag träffat verkar lugna,snälla och mycket trevliga.Men viss finns det undantag,men som sagt har jag inte ägt en så en annan kanske kan svara på den frågan.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

NaimaG
0

Ok. En liten för stor kanin då. Hade varit underbart att äga en men en så pass stor bur ryms inte hos oss. Tungan ute

emms
0

Jag har en fransk vädur nu. Supersnäll, gosig, slickas och kan vara lös ute och allt sånt. När han får komma in lägger han sig utsträckt antingen i mitt knä eller bredvid mig :)

Jättesöt liten grabb! Och han är typ 12 veckor med ;)

Emma

[aammE]
0

Annars så finns ju lilla tysk vädur, de är ju mindre än en fransk vädur men lite större än en dvärgvädur?

conejos
0

Annars finns ju Lilla tysk vädur,som påminner om dvärgvädur,och fransk vädur.Dom väger mellan 3,1-3,70.

Om du vill ha en lite större kaninen som inte är så jättestor…det lät konstig men :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

LitenPyssling
0

Har haft 2 stycken och skall även troligen köpa in 2 i avelspar då jag inte kan ha teddyvädur längre.

Verkligen att rekomendera!
Otroligt snälla (men de blir som man hanterar dem som med alla raser) och honorna kan få enorma hakpåsar = Grymt charmigt ='D
Kan skicka in en bild på min fd. frasse Ausa så fort jag är inne på min andra data =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

NaimaG
0

#7 Nja. vet inte varför men just den rasen är jag inte så fäst vid. Det finns många raser jag gillar bla dvv, lejon, teddy, engelsk scheck, holländare, lejon dvv, hermelin, fransk vädur, belgisk hare, belgisk jätte och så drömmen angora.

Fridaaaa
0

#2 Belgisk hare tillhör inte jättekaniner,utan stora kaninen (kategorin under).

Belgisk jätte är med mysiga! Har en :) Nyfiken och framåt. Holländare, dvärgvädur, lejonhuvad, hermelin är med mysiga (haft alla)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.