Uppfödare i närheten
Nu när jag har en bur här hemma som står tom har jag bestämt mig för att inte köpa en ny kanin från en zoobutik. När vi har flyttat ska jag försöka komma på fötter igen och tänkte då ha en ny kanin och ja den kommer få plats, vi har kommit på lösningen till det.
Nu undrar jag ifall det finns någon uppfödare i Umeå eller med omnejd av raserna teddy, lejon, lejon dvv, dvv eller hermelin?
Vi kan garantera kaninen både ute och inneboende i ett hem med mycket kärlek. Vi känner att vi behöver komma på fötter igen efter Lukas bortgång och zoobutik vill jag gärna hålla mig ifrån så gott det går men finns ingen uppfödare så har vi väll inte mycet till val.
Kramar på er.
Naima
Nu är inte jag bra på geografi, men de jag vet ligger uppe i norrland är
Nästansjöns (lejonhuvade)
Ytterforsens (lejonhuvade, dvv etc)
Isvinds (lejonhuvade & dvv)
Warghlyans (lejonhvuade etc)
#1 Västerbotten ligger det, umeå alltså.
Vet ej var du bor nu men kan iaf skriva in ut i fall =).
Jag har uppfödning av Dvv (Wienertecknat) och Teddyvädur (svart & Japantecknat), dock kommer teddyaveln att läggas ner.
Har just nu en Viltgrå Teddyvädurs hona till salu och pga flytt är det smått akut att få bort henne, säljes med H-bevis, född 3 maj 2010, 450kr.
Liten Pyssling´s Monet
Har även mamman till denne till salu så fort jag fått uppfödarens tillstånd.
En svart Teddyvädurs hona på 1år. Säljes isf med H-bevis - 800kr.
Tussilagons The Better Pill
Troligen en gul/svart japantecknad teddyvädurs hane till salu också, han kommer att fälla av så mer rätt är väl att säga att han är överpälsat lejon. 1år ungefär, aldrig avlad på och funderingar för kastrering finns då jag inte vill riskera att han används inom teddyavel.
Dock inte säker ännu då jag har så otroligt svårt att släppa honom. Pris för honom är isf 450kr. (Berggrens Mount Makushin - Monty)
Dessa säljes enbart pga flytt och för att jag kommer att finna mig i en lägenhet på skoldagarna och därmed inte kan sköta deras päls, så bäst för dessa är att säljas.
Ska då istället börja med Fransk Vädur och Dvärgvädur då dessa kan skötas av min bror och pappa.
Jag finns i Svenstavik just nu som ligger 6mil söder om Östersund i Jämtland. Dock går transport till Östersund att fixa utan problem - gratis självklart!
Hinner jag flytta så kommer dessa att finnas i Aspås, bara en liten bit ifrån Krokom.
www.litenpyssling.tk - Bilder under till salu samt honor och i galleriet finns en mapp på sällskapskaniner, där hittar du Monty.
trubbelsbuse@hotmail.com el 070 / 358 11 87 - kontakt
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Östersund, det är långt därifrån till Umeå men om transporten är gratis så är det ett stort plus. Din japantecknade hane lät mest intressant då jag är svag för japantecknade kaniner. Din svarta är intressant också.
Du har inga fler bilder än de som finns på hemsidan?
Tror att aammE här på sajten bor i Norrland, kanske runt Umeå? Annars bor Anna på Meissners Kaniner (Hermeliner) också där någonstans.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Anna på Rosågårdens kaniner (lvälpälsade lejonhuvade dvärgvädurar)har ett par ungar tillsalu just nu, hon finns mellan Piteå och Luleå. Det kanske är lite för långt ifrån Umeå?
#6 Det är väldigt långt ja. Jag har som sagt ingen bil och färdtjänsten går inte utanför Umeå kommun.
Men kolla med uppfödaren så kanske de kan fixa transport! :)
Jag bor i Umeå och föder upp teddyvädurar :) Du kan PM:a om du är intresserad :)
Tycker du verkar vara en superseriös tjej!
Kan varmt rekomendera Josefins (#9) uppfödning. =)
#9 Åh vilken tur. och jag kan garantera en kanin ett superbra hem dit uppfödaren gärna även får komma och hälsa på regelbundet för att se hur kaninen har det.
Jag tänkte direkt på http://www.freewebs.com/sjomoren/ som jag var riktigt sugen på att köpa kanin ifrån, men det var för långt bort. :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
#12 Det låter som en perfekt köpare! :)
#11 Tack gumman <3
Jag har just nu tre stycken otroligt fina grabbar tillsalu, allihopa har ett underbart temprament och alla som träffar dem vill bara kidnappa dom ;) De är lejonhuvade dvärgvädurar med mycket päls :)
finns mer information på dalbackens.tk och i tråden Lejonhuvade dvärgvädursungar
jag finns i Skellefteå och transport till Umeå är inga problem
Jag flyttar dock till ny bostad i slutet av september och kommer inte skaffa kanin förrän runt jul.
#16 Har också fler planerade kullar (helteddy) till vintern så kolla gärna in ;D
Jag har bokmärkt denna tråd så att jag skall kunna hitta er uppfödare och kunna ta kontakt med er.
#14 Har du någon hemsida?
Vad har hänt med söta Lukas? :(
#19 Kan du läsa här
#18 Den är på gång! Snart klar. Kan skriva den här när den är klar. Borde bara ta någon dag till. Har lite texter att fixa :)
#21 Ok. Ja det vore toppen med att få se hemsidan. En hemsida säger mycket om en uppfödare. 
Jag bor i Robertsfors,40 min från dig typ :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
323 Har min farfar där ute och det är 6 mil dit men det är det ju till nordmaling också. Jag kan dock inte ta mig till robertsfors eller utanför umeå kommun överhuvudtaget.
Okej men vi far jätteofta till stan :)
Så det går nog ordna :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

Jag bor i Nästansjö, 25 mil ifrån Umeå dock är jag i Umeå till och från. Jag föder upp lejonhuvade kaniner med stamtavla till främst utställning, Avel och sällskap. Främst i zobel brun dock kommer det förekomma zobel blå också och ev. rysstecknat i kommande kull. Denna kommer komma nu till våren.
Min hemsida är iallafall: nastansjonskaniner.webs.com
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
amme har ju en lejonhuvad hona och hon bor ju typ i umeå:) Tänkte köpa henne shona förut men hon är jätte vasker:D
#22 Jag förstår dig! Jag och Tarja sitter med hemsidan nu, snart klar :)