Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1375 ggr
97agnes
0

Vilken Ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken ras? är den här kaninen?

Det är min kompis och hon köpte den hos en som inte visste Vilken ras? det var!

Hon trodde att det var en dvärgkanin, men den är väldigt stor!

Tack i förhand!

(Rubrik redigerad //MajaL)

MajaL
0

Gatukorsning så att säga. =)

Ser ut att vara en massa olika raser i de kaninen.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

bellamollylovee
0

Tror som #1 :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

[BonnieL]
0

Om hon inte har stamtavla är hon blandras. =)

[ninnakm]
0

Säger som de andra, hon är en blandras ser det ut som;) På minner om mina lejonhuvade och min rex tillsammans;)

MajaL
0

#3 Nej, så behöver det inte alls vara. Att en kanin utan stamtavla är blandras. ;)

Men detta är ju solklart en massa olika raser. En släng av dvärgvädur också kanske.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[BonnieL]
0

#5: Inte om föräldrarna har stamtavla nej, men annars är det så folk sagt till mig.

[Emmla]
0

men i djuraffär då? där får man sällan stamtavla och de kan vara renrasiga för det

Timotejj
0

Kaniner behöver väl inte ha stamtavla för att vara renrasiga? Jag har 2 stycken dvv vars inga av föräldrarna har stamtavla.

Jetaime
0

För att "få" kallas renrasig ska dom ju ha stamtavla:). Köper man tex. en dvv i en djuraffär så kan man inte igentligen veta heler säkert vad som finns i den, ÄVEN om den verkligen liknar en dvv, dvs sålänge den inte är märk och har stamtavla.

[BonnieL]
0

#9: Precis så jag menade =)
Om kaninen inte har stamtavla eller dennes föräldrar har det "får" man inte kalla den renrasig av vad folk har sagt till mig.

97agnes
0

Okej, tack för alla svar. :)

MajaL
0

Ja så är det, men i teorin kan den vara ren, utan att det står på pappret.

Sedan är det ju utställningsresultat som "avgör" vad som får räknas som "en av rasen". Blir en korsningskanin godkänd som en ras på utställning så är den plötsligt lagd i facket för den rasen. Dock säger man "ren" efter tre led.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se