Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1449 ggr
watervalley
0

Vilken teckning ?

Heej ,

vilken teckning har min kanin ? ;)

Tarja
0

Ser ingen bild? =)

[BonnieL]
0

Kan inte heller se någon bild. :P

[Emmla]
0

Det är kanske en gissningslek :)

Lionella
0

#3 haha, i så fall säger jag att kaninen är gul/svart japantecknad wienertecknad :P

Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

watervalley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men vafan , laddade ju upp -.- får teste igen sorry ;P

Denna kommentar har tagits bort.
watervalley
0

Förlåt föär dålig bild ; P

Sen har jag en helvit oxå vad är det för teckning med blåå ögon ?

( nybörjare med kaniner ;P )

Tarja
0

#7 Vit blåögd kallas den färgen. =)

Zvintos
0

Den på #5 ser då wienertecknad ut, men färgen är lite svår att se när bilden är så pixlig.

Vihed97
0

Den på bild #5 ser ut att vara viltgul wienertecknad.. om jag ser rätt :b bilden är lite dålig eftersom att den är sparad i GIF, ser det ut som ;)

Denna kommentar har tagits bort.
jossan84
0

Rent spontant skulle jag säga beige med wienerteckning. Ser lite ljus ut för att vara isabella, men man ser att den har slöja.

Vihed97
0

#12 vad fick du isabella ifrån? ^^

[sstorm]
0

#13 för att jämföra mellan färgerna kanske?

Vihed97
0

#14 jo, men jag bara undra eftersom att ingen nämnde isabella ^^

Tänkte inte på att hon kanske jämförde färgerna. ^^

Men jag tycker det ser ut som viltgul wienertecknad… i alla fall. ^^

watervalley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en ny bild :)

Vihed97
0

#16 ser ut som lite zobelsiames i med.. om man tänker på tassarna och på nosen… finns viltgul zobelsiames wienertecknad? dx jag är inte så bra på färger men.. Jag tycker det ser ut som det (aaa'' xD

malin--a
0

isabella wienertecknad kanske? :)

emms
0

Jag tycker det ser ut som en riktigt dålig isabella. Ser ut som om den är blå vid nosen och att man kan ana en slöja. :P

Emma

Vihed97
0

#19 jag tycker den ser zobelsiames aktig ut på tassarna, på nosen och öronen. :b

emms
0

#20 Fast det finns ingen zobelfärg som ser ut sådär :P och zobelsiameser har vit bottenfärg :P

Emma

Vihed97
0

#20 vadå finns ingen zobelfärg som ser ut sådär? :P

det finns det visst :P  zobelsiames jo :P fast typ brun zobelsiames eller något :P

[sstorm]
0

#22 en brn zobelsiames ska inte ha blå nos iaf som denna har ;)

emms
0

#22 nej. En zobelsiames brun är vit med bruna tassar ansikte och så. Inte brun med blå slöja. Har en zobelsiames blå själv så jag vet hur dom ser ut ;)

Emma

Vihed97
0

#23 och 24 ja, men den kanske har zobelsiames brun/blå i sig :P jag vet inte, kan inte så mkt om färger :b

[aammE]
0

Den är en "dålig" (menar inte på något sätt att din kanin är dålig eller ful) isabella wienertecknad.

[sstorm]
0

#26 färgen är dålig kan man säga ;) *fniss* tror också de e en isabella wienertecknad

watervalley
0

21 # Hon har vit botten färg sen brunt längst ut ;p

watervalley
0

haha fattar ingenting , Är nybörjare med kaniner och undrar om kaninerna ska ha matskålen med foder i ute hela tiden ? , * blir förvirrad *

emms
0

#28 Menar inte bottenfärg, kom inte på vad det hette utan menar att själva pälsen är vit sen har den mörkare partier på tassar, öron, ansikte osv :) grundfärg kanske det heter?

Emma

jossan84
0

#17 En siames är gul. Är den viltfärgad så blir det en viltsiames. Men denna kanin är inte viltfärgad.

På min dator är kaninen ljusgul, men en svag slöja. Och iom att slöjan är lite lilaaktig så tror jag på beige. Här är bild på en beige: http://www.kaninfarg.se/images/farg.beige.jpg

Ljusta
0

Tror med att den är beige, eller möjligen en dålig isabella. Och wiener också såklart ;)

Ljustadalens kaningård