Fleccefilt
Nån som har haft en fleccefilt i botten där eran kanin sover i uteburen?Funderar på att lägga en till Harry så det är mjukt och skönt för han och förhoppningsvis lite varmare också.Såklart kommer vi också ha halm där.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Hopp
nääe, skulle aldrig tänka tanken heller då de trivs bättre med sitt spån och halm tror jag :)
Ok tack så mycket .får se hur jag gör antagligen halm det blir istället då..

Varmare? ^^ det behövs nog inte nu :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Jag fryser!! tror Harry gör det med då hahaha
Han väger mindre än 1 kg.. så han är lite kille

6# Nu på sommaren är det ingen risk att han fryser, de klarar ju - 30 och tänk på att han har en tjock päls =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#7 oj klarar dom - 30? det trodde jag inte… vi har planerat att ha han inomhus på vintern pga av kyla.
jag har mina ute hela vintern och det blir typ -28 ibland. Men dom har mycket hö och päls och klarar sig.
Annars om dom har vart inne andra vintrar vet jag inte.. men bara man inte ställer ut dom mitt i vintern borde det väl gå bra?
Jag fick rådet att ha flice filt till mina kaniner eftersom de kanske har skavsår på tassarna, men jag tycker att det verkar konstigt för om de äter på det så får de ju i sig plast. Men jag har hört om folk som har det i buren
Kaniner klarar kyla bra om de har torrt o dragfritt i bur på ben, rikl med halm+hus. Ju mindre kanin desto svårare att hålla värmen dock. Är det en liten Hermelin du har på 7-800 g skulle nog jag ha honom inne tror jag de kallaste månaderna ( om du bor där det blir -20 gr) dec-april ca..
#11 Det är en jätteliten lejonhuvad jag har ,han borde iof växa lite till iaf på bredden*S*.
Han kommer att vara inomhus på vintrarna då han är så liten,tänkte mest på om det är både skönt och varmt och mysigt för dom att ha det.
Tror det blir toppen =)