Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2623 ggr
Kassy
0

OSB-skivor

Har hört att dom är bra och billiga så tänkte ha det och "isolera" en vinterbur med eftersom det är springor i den då träet har spruckit då det torkat (plankor).

Men hur ser dom ut (gärna bild om någon har)?

Vad kostar dom & vart kan man köpa dom?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Zvintos
0

Vad de kostar är lite olika.
På coop bygg kostar en skiva nästan 200kr, medans det ex på byggmax och hedins trä ligger på ca 115-120kr.
Skivorna är då runt 120x240cm stora och ca 1,2cm tjocka.
De mer tjockare skivorna är dyrare, men också lite för klumpiga för att användas till burar.

Finns att köpa på i princip alla byggvaruhus.

Bild på OSB-skiva finns i denna artikel om bolådor.

[sstorm]
0

På bauhaus kostar en skiva 110 ungefär :) 12mm är de

Kassy
0

Ska man behandla OSB-skivora med något så att dom tål regn osv? I sådana fall; vad?

Tänkte mest på insidan då vi funderar på att ta rödfärg utanpå..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Zvintos
0

#3: Tja, det är ju bra att behandla om man vill att det ska hålla längre.
Men OSB-skivor är faktiskt ganska tåliga när det gäller väta.

Jag målade bara mina med ett lager linoljefärg, mest för syns skull.

Kassy
0

# 4 Okej ;) På insidan eller utsidan?

emms
0

Jag målade först med grundfärg och sen husfärgen på utsidan :)

Emma

Kassy
0

# 6 Okej, men på insidan då?

emms
0

#6 Då hade jag någon färg byggaffären tipsade om. Först grund och sen 2 strykningar med den vanliga färgen. Fast Dexter är klumpig och tycker det är lite halt ^^ så får ha hö på torvet i hans bur så att han inte halkar omkring så mycket (A)

Emma

Kassy
0

# 8 Okej, tack :D