Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1003 ggr
annaelfie
0

knäppt beteende!

Min kaninhona som hållt på med ett hål i grävmattan i över 4 veckor, som dessutom blev 2 meter långt/djupt(!!) började i förrgår att fylla igen hålet. varför gör hon såhär? jag finner ingen som hellst rimlig förklaring. någon som upplevt liknande elelr kan förklara detta beteende? Tack!

annaelfie
0

menar såklart gräsmatta och inte grävmatta ;)

[sstorm]
0

Naturligt beteende för kaninen, de lever i grävda hål i de vilda

[vildablid]
0

Att gräva är ju en av kaniners naturliga instinkter. Se bara på hur de lever i vilt tillstånd Glad.

Det är med andra ord inget knäppt beteende, utan ett naturligt sådant :)

[vildablid]
0

Oj sorry för upprepningar från sstorms inlägg! =) Skrev mitt medans det postades så jag såg det inte!

[aammE]
0

Du kanske borde läsa på lite mer om kaniner. Glad

annaelfie
0

om ni läser inlägget igen ser ni kanske att det står att hon börjat fylla igen hålet.. hon knuffar tillbaka all jord ner i hålet och stampar på det

[Emmla]
0

#6 jag tror folk misförstod och trodde att du fullde igen hålet :)

enda jag kan tänka på (om hon inte har gjort så förut) Är att hon är skendräktig?, det var min kanin en sommar och hon började helt plötsligt gräva i jorden och vara aggresiv mot sin han kompis. iså fall är det nog inget att göra åt. Men det var konstigt att hon grävde så djupt och att hon fyllde igen hålet igen det förstår jag mig inte på.

annaelfie
0

ja oj jag var visst lite oklar. skulle aldrig fylla igen hennes hål, jag var så stolt över henne! blev ledsen när jag tnkte på att jag skulle vara tvungen att göra det när vi åkte hem ifrån vårt sommarställe eftersom att det inte är vi som bor här egentligen. men nu bara dagar innan vi flyttar hem så fyllde hon igen det själv. knäppt men tacksamt