Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 563 ggr
SagaoAlfred
0

Grenar/Kvistar

Jag har mina kaniner inomhus och nu den senaste tiden så har dom inte alls fått grenar att tugga på om jag ska vara ärlig.
Dom äter morötter/knäckebröd å sådär istället.
Jag vill ge mina kaniner kvistar att tugga på, men jag är så osäker på vad som är giftigt för dem å inte.
Vad ger ni era kaniner? :)
Måste grenarna ligga inne å "torka" lite nu, eftersom det är vinter, eller kan jag ge dom direkt? :P
Knäppa frågor kanske, men jag hoppas någon har något svar på dem Skrattande

Henni-Chan
0

I kvistväg ger vi våra kaniner lite sälj,  äppelträd och asp. Ek är inte så bra för kaninens mage, för det innehåller garvsyra som kaninen en orolig mage. DU behöver inte "skala" eller torka pinnarna kaninen fixar det själv. Du kan även ge dem Enris, Tallris, Blåbarsris och Lingonris.

Hehe hoppas du fick lite tips?!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

SagaoAlfred
0

Ja, jag har hört att Ek inte är så bra för deras magar..
Tack för tipsen (:

Tindrah
0

viktigt att du inte ger dom för mkt knäckebröd också, då det inte riktigt är bra för dom att äta för mkt av det. Det klassas som "godis" . Fick det tipset hos veterinären.

KajsaM
0

Inte dumma fråger du ställer! :) Jag brukar skölja av dom i varmvatten och låta dom torka, alltså på vintern :)

susanne-s
0

Björk är inte hellerbra liksom nämnda ek men alla andra blad träd går bra samt barr träd. Frukt träd och bärbuskar är smakliga men inte prydnads träd/buskar.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

SagaoAlfred
0

#3 Jag vet att knäckebröd inte ska ätas för ofta, men dom brukar få lite en gång i veckan ungefär.

Tack så mycket för alla träd, nu ska jag ut å kolla om jag hittar några kvistar =)

SagaoAlfred
0

Oj.. för alla tips? menade jag såklart, inte träd! Räcka ut tungan
Haha!

KajsaM
0

Hehe, du är för trädifxerad :D

SagaoAlfred
0

hahahha ;) det verkar nästan som så!

KajsaM
0