Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 667 ggr
Timotejj
0

Stackars liten kanin

En vän berättade idag att hennes kompis hund hade slitit sig när han fick syn på en vildkanin. Han bet tag i kaninen och den blev skadad i benet så kompisen tog hem kaninen och hennes pappa fick slå ihjäl den :(

Hemskt när sånt händer "/ Tycker ändå att har man så pass stor hund att den är för stark för en så jaa. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, en olyckshändelse såklart, men ändå :(

[vretenskaniner]
0

En vildkanin mindre, gör ju inte så mycket. Men visst är det synd ändå! Tycker att man borde hålla koll/hålla i sin hund bättre, särskilt om det är en stor hund.

Timotejj
0

#1 Ja det förstås :) A precis!

hjartelyckanskaniner
0

Man ska ju inte lägga alla över en kam. Det finns stora hundar som är extremt lydiga och struntar i om det kommer en kanin framför nosen och sen finns det små som säkerligen kan dra väldigt hårt så att man inte han hålla emot.

Tappade andan när jag och mina kusiner spelade kubb och ena kusinens hund (dobermann, stavas?) var valp, mkt stor sådan, och Inka tyckte det var superroligt när jag skulle springa tillbaka efter att Jokke hade kastat pinnen typ 100 meter bort, och skulle bara skoja och hoppade upp med tassarna på mina axlar. Hon var inte en liten chihuaha valp på 0,5kg utan det var nog 2siffrigt hennes vikt.

Det var ju inte hennes fel men när man dunsar ner i gräsmarken med henne på sig så blir det en stor vikt på bröstet och man tappar lufter rejält.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Timotejj
0

#3 Det är sant :) fast hon som var ute med hunden visste att han var väldigt stark och inte lyssnade så bra Glad

hjartelyckanskaniner
0

#4 säg till att hon ska skaffa munkorg, en sådan "sele" man har runt mun och huvud så att hunden inte kan dra eller öppna munnen allt för mkt. Sen tror jag att en sele gör att man har mer kontroll på en hund som drar.

Min kompis har en "Luffsen" hund (kommer inte på rasen:P) och Bella drar väldigt mycket bara hon går på en vanlig gata.

Mvh Emma

Timotejj
0

#4 Ja de vore ju bra :D Hon var dock bara hundvakt men kan ju be henne förmedla det till ägaren! :)

hjartelyckanskaniner
0

#6 vem vet, hunden kanske skadar andra hundar eller människor? Min grannes lilla Cavalier blev huggen över ryggen av en stor bjässe när de var på stranden. Han sa att om ägaren inte höll hennes hund kopplad så skulle han anmäla henne. Då var kopplet snabbt framme.

Sen tycker jag det är rent ut sagt förjävligt av ägare som pussar och kelar med sin hund efter att den bitit någon! Det hände mig med min fasters hund när jag var runt 1 år. Jag bara satt och åt oxå högg hunden mig.

Men älskar det min brorsa sa när han var liten. En dam gick med hennes hund och min bror gick långt ifrån hunden och hon sa "min hund bits inte" då sa Johan "Det struntar jag i för jag blir sjuk!" han är allergisk mot pälsdjur.

Mvh Emma

Timotejj
0

#7 Ja det har du rätt i :) hihi :)