Färg till bur
Hej jag och min morfar håller på att bygga en bur till min kanin och har nu kommit så långt att vi ska måla den.Vad för färg använder man både inuti buren och utan på? tacksam för svar snarast möjligast
kram Emelie
jag har använt vanlig vattenbaserad utomhusfärg och kallasfalt i botten
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Linoljefärg med ladugårdslack över på insidan och vilken ogiftig färg som helst utanpå.
Kallasfalt har jag hört ska vara bra i botten!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
vad är kallasfalt för nåt ? :P

Jag vet inte men.
Det jag har hört att man helst inte ska ha färg Innanför kaninburen där kaninen hoppar och brukar va.

#4 Kallasfalt. =)
#5 det ända man är rädd över när man målar insidan av buren är att kaninen ska gnaga i sig färgen. Men kan själv tänka mig att det blir lättare att rengöra buren om man behandlar trät.

#7 Jo jag håller med.
Oljefärg fick jag rekomendation när jag praoade på Bauhaus till att ha utanpåbuen :)
# 9 Vart köper man oljefärg? På bauhaus?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#10 japp, men du måste blanda färgen i affären, och de kostar inte extra för all färg är vit
Vi har kallasfalt i bottnen :) och på utsidan har vi en grå färg som är samma färg som vårat hus :)
Men jag kan verkligen rekomendera kallasfalt :)