Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 869 ggr
Sammy-Chan
0

Puh!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Det har varit vääldigt varmt idag tycker jag.. Jag, min kompis, pappa och hans bor har varit ute idag och köpt virke till den nya kaninburen som vi ska bygga åt Sammy. När vi satt i bilen påväg hem så blev jag jätte orolig för Sammy. Det var ju jättevarmt och temperaturen var över 27 grader! Jag ville fort hem för att kolla till honom, för jag var orolig för att han skulle få värmeslag! När vi kom hem så flög jag ut ur bilen in i huset och ut på verandan. Det var jättevarmt, även fast fönstrena var öppna en liten bit. Som tur var så stog buren då i skuggan, men Sammy låg och flämtade längst inne i hörnet. Jag skyndade mig att ta ut frysta vattenflaskor och mjölkpaket med vatten ut ur frysen och la i buren och runt omkring honom, samt att jag lade fuktiga, kalla handukar över Sammy. Jag satt untanför buren och blåste kalluft på honom en lång stund. Sedan gick jag bort ett tag och efter en stund så tittade jag till honom igen och till min enorma lättnad så satt han upp och tvättade sig, och sedan började han dricka och äta

Puh! Vilken tur! Jag blev jätte orolig där ett tag. Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät och med balkong dörren öppen, och hör ljudet av Sammy och hans slickande på vattenflaskan. Tack och lov! :)

Tog en bild på honom när han hade handukarna på sig, jag tror faktiskt att han gillade dem! Och han såg så otroligt söt ut :)

Brumelisa
0

Vilken tur att det gick bra. Det är ju väldigt påfrestande denna värme för alla ninisar.