Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 882 ggr
Haztparken
0

2 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är ungarna 2 hela veckor! :D

Alla lever och mår bra.

Har fått höra vad dom har för färger men ni får gärna säga färgerna på ungarna om ni kan =)

Ungarna börjar längst upp till vänster med den vita, de är unge nr.1 sen blir de 2, 3 å 4 är längst ned till vänster. unge nr.7 är den i mitten =)

Ungarna kommer bli döpta efter Paramore låttitlar ;) Alla ska säljas å de är lejonhuvade å finns i Ängelholm, SKåne.

imsuchadiva
0
Johanna-Larsson
0

Jättesöta! Oskyldig Lycka till att hitta fin fina hem åt dom! =)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Haztparken
0

#1-2 Tack så mycket! :D

Haztparken
0

Undrar lite, har ju 3 vita ungar, kommer dom att få blåa ögon? :) De finns väl inget annat 'val'?

Haztparken
0

? :)

Zvintos
0

De får med största sannorlikhet blåa ögon, om föräldrarna är/bär på wienertecknat (eller ena vit blåögd).
Men det finns även möjlighet för vit rödögd om båda skulle bära på det.
Men om de vore rödögda så tror jag det skulle synas nu.
Blåögda kan ibland ha lite blågrå ögon när de är nyöppnade och att de blir klarare sen.

Har enbart haft en enda vit blåögd kull, men såhär såg ögonen ut på mina vid 2 veckors ålder.

Rent färgmässigt så ser det ut som 3 vit blåögda (?), 2 viltblå, 1 viltblå wienertecknad och 1 viltgul wienertecknad.
Om jag inte ser helt galet. =)

Haztparken
0

#6 Okej tack! :D Då skriver ja att dom har dom färgerna :)

Vill bara fråga också, den ungen som är viltgul wienertecknad, den har lite svartaktigt på rumpan, gör de att den har någon annan teckning?

Zvintos
0

#7: Då är den nog antagligen gul/svart japantecknad och inte viltgul. =)

Haztparken
0

#8 Okej =) Kom också på en grej till nu xD den ena viltblåa har ett vitt streck i nacken å e lite vit på tassen, e den wienertecknad då? Ska dom vara vita någonstans som ingår i viltblå eller e de om dom är vita så är dom wienertecknade?

Lägger in en bild på den ena viltblå, då ser man på höger tass att den är mer vit. De e en sån sak ja menar på de viltblå, räknas de som wiener? Å ska dom viltblå vara vita på magarna? =)

Zvintos
0

#9: Ja, då är den wienertecknad.

Japp, viltblå ska vara vita på magen med lite "cremefärgat" i kanterna.
Samtliga viltfärgade är ju vita på magen. =)

Haztparken
0

#10 Okej så om ja hittar något vitt på den andra som på en tass så e den också wienertecknad. Tack så mycket! :D

Brownie
0

Jättejätte söta är dem! :D Speciellt den i mitten,jag gissar att du också tycker det eftersom den fick va i mitten? ;)

Haztparken
0

#12 Taack :) Jo den e väldigt söt men den fick komma i mitten eftersom den inte fick plats någon annanstans XD å den är ju unge nr.7 så :P

Brownie
0

#13 Ja :) Lite OT fråga här men stranden imon om fin väder? xD

Haztparken
0

#14 Vi tar de på msn ;P