Helt stört?
http://www.karleksrouletten.se/
Vet inte riktigt vad jag skall säga, det är ju absurt!
Ändrade rubriken, inga stora bokstäver. //Medarbetare
Är dom seriösa? :/

Det är bara sjukt.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Bara inte kaninerna mår dåligt av det så =)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
ja dom är seriösa.. Mr green spel bolag..
Kan inte se vad det är på playstationet :( Någon som kan förklara vad det är?
Emma
Kan inte heller se vad e det?
En tävling. Man ska gissa vilket nummer på "spelbordet" som två kaniner parar sig på.
Men vadå tecknade va? Eller jag fattar inte
Nej två riktiga kaniner.
Men fy asså! Kan man inte klaga någonstans?!
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Men skriv till bolaget att du upplever de stötande… Starta namninsamliings lista eller nått.

:P Jag tyckte det var en rätt kul idé, sålänge inte kaninerna tar skada. Och man måste ju vara 18 för att spela.
Kaninerna tar ju inte skada av de iaf så som jag uppfattar de…. Eller?
Läste lite mer om kaninerna,dom var tror jag 6 månader…håller med alla här uppe,helt sjukt…
Men vad händer med kanin ungarna sen då ?

#16 Det är nästan 1,5 månad kvar till tävlingen.
De kanske lånar kaniner från tex. en uppfödare? Känns som att de inte köper 2 kaniner för att bara para dem ?
ja, jag tror inte det tar nån skada på kaninerna men vi får hoppas att dom har lånat dom som # 19 säger
men gud! Jag fattar ingenting, varför ska dom hålla på med just kaniner? Jag fattar inte hellker hur spelet går till:O?
http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam.aspx
Kan nån som är bra på att formulera sig skriva ,så kan vi alla skicka in anmälan..

#21 Den 25/8 ska de sätta två alaskakaniner på ett bord med nr och fram tills dess får man (om man är över 18) gissa vilket nummer de befinner sig på när de parar sig och så kan man vinna en kärleksresa.
Det är inte speciellt konstigt tycker jag, som att släppa ner råttor i en labyrint och gissa vilken gång de går. Eller som med VM-bläckfisken. De mår väl knappast dåligt av det. Jag tycker att det var en kul grej, med kärlekssymbolen. Kaninerna känner sig knappast kränkta.
Skriv till dem i så fall för att höra om de får en bra hem efter tävlingen.
#21 2 kaniner ska para sig på ett bord som är numrerat. Man satsar på vilket nummer de kommer para sig på. Inget skadligt för kaninen
# 24 Kaninungarna kan det ju bli fel på om föräldrarna har defekter och hur får alla kaninerna det efteråt?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#25 har jag sagt något annat?
# 26 Du skrev att det inte var något skadligt för kaninen; men ungarna räknas väl också som kaniner? Eller är hanen kastrerad (knappast)?
Absolut inget illa ment till dig. Hoppas du inte ser det som kränkande eller liknande, inte alls menat så!
#27 nej men som jag sa tidigare vet vi varken vad de är för kaniner (kanske lånats av uppfödare?!) och vi vet heller inte vad de planerat att göra med kaninerna efter.
Man måste inte alltid förutspå de värsta :P
okej, men #26 Du sa ju att det inte var något skdligt för kaninerna? Visst det kan va en kul grej, men jag tkr ändå att hur får ungarna det sen?

#24 Varför skulle dessa kaniner ha mer defekter än andra kaniner? De kan ju bli defekter i vilken kull man än tar.
#30 jag har inte sagt ngt, du måste skrivit fel nr :)
#29 de är inte skadligt för kaninerna att para sig, tro mig. Hur hurvida ungarna får de sen vet varken du eller jag?
nej, jag vet, men asså jag tänkte att när du skriver "kaninerna" så tror jag att du menar "alla" kaninerna, kan inungarna också, man kan ju inte veta vad som händer med dom;)
#32 nej och jag har inte påpekat om några ungar heller.

#31 25 skulle det visst stå :)
Men om man läser så står det ju när de senast parade sig, det var ju flera månader sedan och ja, honan är ju bara 6 månader… Var mest det jag reagerade på.
#35 Mm precis. April tror jag det stod. Och det har knappast nån seriös uppfödare gjort.
Okej, det var sjukt. Men inget jag skulle anmäla direkt.. varför anmäla? :O

#35 Det där med 'senast sexuella umgänge' ska man nog ta med en nypa salt. I så fall skulle honan bara ha varot 3 månader då och på ett annat ställe står det att de blev könsmogna när de var 4 månader.
#38 men det sprider ju på sätt och vis dålig information.
Om nån av dom skulle bara kastrerad. Typ honan skulle hanen då vara intresserad att para sig eller ?
# 40 Jag tror det, men är ej säker..
Men asså djuren ses ju som objekt i det här sammanhängandet :S
Djuren gör alltid det i det flesta sammanhang när det ska spelas på djur. Vissa värre när andra typ tjurfäktning

haha. Kul idé 
Bara för att man gjort en tävling av själva parningen behöver man väl inte ta för givet att kaninerna har defekter och att eventuella ungar inte kommer få det bra sen?
Det enda man vet (?) är att dom ska para sig och så vitt jag vet är inte det något en kanin lider av att göra direkt. Är ni lika upprörda varenda gång ni hör att två kaniner ska göra det?
Snacka om fördomsfulla människor.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Tror inte faktiskt kaninerna lider.Det är naturligt för dom att föröka sig,deras ungar behöver inte få defekter för det.
Men jag vet inte så mycket om det så jag ska inte skriva nåt mer..
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#44 Men alla reagerar olika och tycker olika. Vissa tycker att det är en kul grej och vissa inte, så är det ju. Jag personligen, tycker väl kanske att det är en kul grej, men ändå inte;)
måste faktist säga att det är lite onödigt att para kaninerna bara för skojs skull,det finns redan så många kaniner så behöver hem.
Det gäller 2 alska kaniner, så aveln har säkert någon tanke bakom, tex någon uppfödares kaniner eller liknanade, annars är det ju lika lätt att ta 2 blandraser eller vad som helst.
Kanske kaninera t.o.m går till slakt efter att dem gjort "sitt"?
Men bara för att dem ska para sig på ett bord inför människor tror jag inte dem kommer lida precis, dem har det nog bra fram tills dess och kommer nog ha det bra efter, och tror inte honan har vart parad innan då hon borde haft ungar nu i sånt fall, men vem vet, kanske lånas dessa kaniner av en dålig uppfödare?
Men kan ni sluta få spel så fort en kanin är med i reklam/media?
#48 fast jag tror knappast en seriös uppfödare skulle låna ut sina kaniner till nåt sånt,men men..
fast jag håller med dig om det andra
#47 Håller med, min kusin har fött upp kaniner, jätte fina, men det tar ju ett tag innan alla blir sålda. Det finns ju jätte mnga kaniner som fålk släpper ut, sen förökar dom sig mm
#49 Jag tror absolut att massor med seriösa uppfödare skulle låna ut sina kaniner till något sådant för en liten slant. Det är som sagt inte skadligt för kaninerna även så varför ska man tacka nej?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Nog skulle jag ha kunnat låna ut en kanin till sånt, hade bara vart kul och inte värre än att släpa med en kanin till en utställning eller hopptävling för att paras. Och hur många här tar inte kullar för nöjes skull, vi föder väl upp och tävlar för nöjes skull?
Nu står det ju visserligen att kaninerna är 'inköpta', men de tas omhand av djurskötare så man kan ju hoppas att de tas omhand även efter tävlingen.
Jag skulle kunna köpa en från mr green kullen : )
Kaninerna skadas ju inte!
kopierat från sidan:
Fröken vit är inköpt i Nyköping. Herr svar är inköpt i Eskilstuna. Självklart sitter kaninerna inte inne i burar som visas i filmen under tiden fram till den 25:e. Det vore djurplågeri vilket Mr Green bestämt tar avstånd från. De omhändertas på ett djurvänligt och kärleksfullt sätt av professionella djurskötare. Kaninerna ges inga potenshöjande medel eller prepareras varken med skumpa eller choklad för att kunna agera "motiverat" den 25:e augusti. Hanterandet av djuren övervakas innan under och efter tävlingen av professionella djurskötare. De tvingas inte till någonting de inte själva vill göra av naturen.
Jag tycker det beror helt på hur kaninerna mår under detta och mår de bra ska man ju inte förutsätta det värsta.
# 54 Men vet du vad somkommer att hända med ungarna då? Vet Mr green att kaninerna inte bär på några defekter i deras släkt?
Om de är sk djurskötare kanske de är "zoo kaniner" som finns på bla. skansen :)
det hjälper ju inte att vi bråkar med varandra. Kan inte någon skriva till dom som är bra på att formulera sej som Friheten sa. För det hjälper inget att vi sitter och klagar på varan
#58 ingen klagar på varann som jag ser de. Vi talar om våra egna åsikter vilket alla har rätt att göra! 
Alltså varför ska vi skriva till dom? Vi har ju bevis som i #54 att kaninerna har det bra! Vadå? Varför skulle dom inte få det bra sen? Man kan lika gärna maila runt till alla här på kif och undra vad som händer med alla deras kaniner..
Näe, nu har vi väl ändå fått bevis på att kaninerna har det bra?
Alla har rätt till en åsikt. Känner du att du att det inte känns ok. Anmäl. Jag personligen kommer inte göra det.. tror inte att nått djur kommer till skada. Ut o sola o va glad.
#61: okej, det har du rätt i. Just vart och badat :D
# 60 Ja, men tänk på ungarna, vad som händer med dom t.e.x.?

En väldigt rolig idé! :P Jag tror knappast att det är oseriöst eftersom de;
1. Har valt två renrasiga kaniner.
2. Skriver ut fakta om kaninerna och däribland skriver att kaniner blir könsmogna runt 4 månader. Det ger ett väldigt seriöst intryck.
Säkerligen en glad uppfödare som gärna lånar ut sina två kaniner till detta :)
Jag håller med Tarkie! 
Nej det är väl okej så länge det går till på ett bra sätt med rätt villkor.
Jag håller också med Tarkie faktiskt. Det finns inget som säger att dessa kaniner har det dåligt! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag tycker inte det är poängen om dom har det bra eller ej.
Sprider dålig information. Alltså genom att de skrivit att de varit parade. Och då alldeles för tidigt i såna fall.
Sen så är det ju inte alls säkert det är en uppfödare bakom, eftersom det står att dom är inköpta från två olika ställen. Förhoppningsvis finns det väl även en tanke bakom kullen.
Och även om det bara är på skoj tycker jag man ska vara noga med just dom sakerna. Även om det nu bara är för en tävling.
Man får hoppas för deras skull att honan är brunstig om de ska släppas ihop live, skulle inte vara så kul om de började slåss istället på roulettebordet :P
Jag ser inte vad som är stört?? Kul grej! :) Ingen kanin lider.
Om man har sådana problem med vad man gör med kaninungarna osv så kanske man bör ta en titt på många uppfödares hemsidor och ifrågasätta varför alla kullar tas, att denna tas "officiellt" gör ju inte att det är djurplågeri.
Ljustadalens kaningård
#72: Håller fullkomligt med dig Helene./Ljusta
Med vänlig hälsning,
Jenny
- Borttaget -
Så kul (=(=(=
54:Nej jag vet inte vad som händer med ungarna sen. Men det ä'r nog lika noga med köpare som vi här på KIF,och som andra uppfödare.
De vet ju att de inte har några defekter bak genom att de köpt de genom en uppfödare,lika väll så som vi vet att våra,om vi nu köpt av uppfödare,är friska. 
Haha lite kul ju :P Jag är med och tävlar hehe, många gissar på typ en ruta i mitten av bordet, men oftast går ju honan in till en vägg och trycker medan hanen kommer efter :)
Precis som #64 skulle jag också kunna låna ut min hona och hane till en sån här lek ;) varför inte liksom?
Så länge kaninerna inte far illa och ungarna som kommer tas om hand ser jag inget fel med det. En kul idé. Inte stört.
Lite underligt, vad känar personerna bakom detta om de inte tar betalt? :s
Vänliga Hälsningar Lina
#78 Reklam för sigg bolag, massa tittande LIVE osv.
Jag tycker i alla fall det är en jätterolig idé! Roligt att dom använder just kaniner tycker jag! ^^
Bara för att man är kaninägare behöver man väl inte vara så känslig! Läser man ordentligt så ser man ju att kaninerna inte kommer till skada! :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
#81 hahah.. Men okej tycker inte heller om alla överkänsliga. Känner typ paniken där.. Tycker synd om människorna faktiskt…
Men seriöst. Det behöver väl inte innebära att man är överkänslig för att man reagerar över vissa detaljer.
#81 Haha, eller hur! Alla blir så upprörda utan att ens ta reda på allt. Man behöver inte bara se det negativa!
#83 Vilka detaljer? Det folk blir upprörda över är ju typ vad som händer med ungarna sen och att dom sa att honan parats när hon var tre månader.
Det där med ungarna, varför förutse att de inte kommer ha det bra?
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Tänk om iallafall vore så här engagerade när det gäller djur som verkligen behöver hjälp. I just detta fall om man säger så, så kanske dom t.om är hos en uppfödare. Ni negativa kanske skulle se uppfödningen hos djurgrossister. Det är ingen vacker syn. Belive me! Nu varvar vi ner lite.
#85 Tycker du har rätt:) Innan jag läste om kaninerna och hur det gick till mm, så förstod jag inte riktigt, men sen nu när jag läst, tycker jag att det är ganska kul!:)
Anledningen till att jag reagerade på detta är för att jag inte gillar att man utnyttjar djur på det här viset, som att spela på dem och liknande. Dessutom känns det lite fel och konstigt av någon anledning.
#87 Aa jag tycker också lite som du..det känns på något sätt lite fel….
ingen kan ta ifrån er den känslan.. Sen om nån tycker att ni är överkänsliga så ska ni strunta i det.
på sistonde har jag känt så oxå ang mina fynd om vanvård osv. Stå på er det är eran åsikt. Jag dömmer inte er ang eran åsikt. Blir bara så trist på forumet om alla ska dömma er som inte gillar "kärleksspelet". men det är ju inte en oprovoserad akt mellan kaninerna dom kommer inte fara illa. Finns massor med andra djursporter där djuren hetsas till en sport.
Stå på er. Det är ERAN åsikt. Vill ni inte betala för att få se djur ha sex så vill ni inte ;) (Ja det va överdrivet jag vet, visar bara hur folk kan se "kärleksspelet")
medans en del älskar att spela med pengar på allt. (/lotter, poker, osv.)
Men from nu kommer jag hålla mig neutral i denna fråga.
#89 Tack:)
-Borttaget-
#84 Delvis det jag skrev i #70.
#85 Jag som en av de negativa får säga att jag engagerar mig i värre fall också eller hur man nu ska uttrycka det.
Det står att de är inköpta och sköts av djurskötare. Så kaninerna har det säkert jättebra.
När det gäller grossister anser jag förövrigt att dom inte borde få föda upp djur alls.
Men bara för att det är värre tycker jag inte det blir mer rätt med den där tävlingen eller hur dom skrivit vissa delar av informationen på deras hemsida.
Så hilma hemskt tycker jag inte att det är.
♥
#93 Inte jag heller!
kaninerna kanske har det jätte bra.
#91 HAHAHAHAH
Sedan kan man ju fråga sig om det känns moraliskt rätt och etiskt rätt att göra en grej av det.

#87 Fast man spelar ju på hästar, det är ju samma sak. Och vi tävlar ju med våra kaniner i hoppning och utställning. Är det inte att utnyttja dem för spel? Eller blir det unyttjande bara för att pengar är inblandade? Det gör ju ingen skillnad för djuren om vi spelar om pengar eller ära.
har inte läst alla inlägg.. Men under själva spelet tar inte kaninerna skada, möjligtvis att honan gör det (om parningen tar sig) och att något går fel med ungerna i magen/vid födeseln. MEN det är ju en risk vid alla parningarna.
Ganska kul grej tycker jag faktiskt.
Eller tycker ni lika synd om kossorna som ska gå och skit i en ruta som folk gissat på?
Tycker med synd om rodeo, trav, kamphundar, stepel chase hästar..
Mest att jag själv kan tycka att det är lite taskigt mot kaninerna att göra ett sånt stort joppo av deras PARNING. Det tar de säkert inte skada av, det är bara vad jag själv kan känna.