3 dagar kvar tills lägret :D
3 dagar kvar till mitt läger också
Vad ska du på för läger föresten vi kanske ska på samma
Lyckades "bränna" mig när jag skulle hälla ur vattnet ur riset.
Locket for av och all ånga vällde upp på armen.
Sköljde den under kallt vatten och smorde på hydrokortison, men det svider ändå.
Ser inte fram emot att kliva upp 05:15.
Men det får man stå ut med, ska ju på utställning. ^^
Har precis visat lilla Chica-bus i rasthagen + buren för Tarja i camen! Lillbusan förföljde datorn, haha. :)

#3 Jag ska på Tyresö hundungdoms nattläger. I år hålls det tsm med Nacka hundungdom. Vad ska du på för ngt? :)
#6 Samma

roligt :) Är du från nacka eller från Tyresö? :) Vad har du för hund :P
#8 Precis blivit medlem i tyresö
En lat golden har jag
Har du gått på fler läger där?

#9 okej :)
Gjorde precis ett fynd,vi skulle åka och titta på en stor betesbur hos några bekanta,dom hade haft kaniner förut som dött.Buren visade sig vara 4 m x 1,20 och rymdes nästan inte på vårat släp :)
Sen pratade vi om vilka burar jag hade hemma och kom in på plastburarna,då sa dom att dom hade 2 plastburar dom tänkt slänga så vi tog dom me.Kanske inte i bästa skick men med lite vatten och sopa vart dom som ny.Dessutom följde det med 2 små hus,vattenflaska,skål,leksak Allt fick vi:
-en stor betesbur skulle kanske kosta runt 400-500
-2 plastburar som kostar 600-700
-tillbehör 100-200
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
"Bur nummer två är en STOR betesbur. Ramen är byggd i kraftigt impregnerat virke och gallret är kompostgaller. Inget galler i botten men om det önskas så kan ni få med galler att fästa där.
Mått L178 B92 H70
Pris 400:-"
Vad tror ni? Kan denna betesbur verka passa till Chica? :) Storleksmässigt menar jag.
Ska be att få med 'gallret' för bottnen, (pratade med annonsören som sa att det var hönsnät) och fästa på sidorna så Chica-lica, trots sina 4 månader och 2 veckor inte kan springa ut. ^^
Texten är citerad från en annonsör på Blocket.
#10 Vad har du för hund

#13 Jag gick lägret där 08 för förra året så var jag upptagen.
Jag har en blandistjej mellan Cavalier och Cocker, sen har jag också en BC valp som kaanske ska va med ngn dag på lägret om det gick :)
Bra jobbat #11 :)
#15 Okej Var det kul? Det tror jag att det var men ändå. Känner du många där?

#17 ja det var kul, annars hade jag nog inte gått en gång till :P Jag känner några, tror att det var några som ska på lägret som var där 08 också men var ju så länge sen man träffa dom :p Men sen har jag gått många kurser och är där på öppna träningar och tävlar osv så man träffar ju många då. Sen är det ju några från nacka som ska komma också, och där känner jag nog ingen :p Bor du i Tyresö? Isåfall vart xd
#18 Bor inte i tyresö bor ganska långt därifrån. Jag känner ingen på lägret. Hur gammal är din bc?

"19 Min Bc är 14 veckor. Jag vet att dom ska vara 1 år. Men träffade en av ledarn a som bor nära mig, hon har en kelpievalp som hon ska ta med ohc skulle snacka med dom andra typ om jag kunde ha min valp där, men vi får se :)
#20 Vill också ha en valp. H*n skulle väl kunna vara med på nått.

Jo det skulle hon säkert kunna göra. Men därimot vet jag inte om hon kan sova i bur :p Men jag ska snacka med tjejen som skulle kolla så får vi se hur det blir :)
Ja valpar är ju heltunderbara :) Förutom tänderna såklart ;) Har fått riv och bitmärken många gånger och man har börjat blöda många gånger också :) DOm har såå vassa tänder dom små :p
#22 Grannen har en valp som jag går ut med. Han bits också myckeet. Min hund var 7 månader när vi fick henne. Längtar efter lägret mycket. Köpte massa hundgodis i dag också 2 kg kaninpellets och massa huundgodis tjejen i kassan tyckte nog det var konstigt haha dessutom var dett på ett byggvaruhus haha.

#23 Ja man längtar lite tills dom har tappat tänderna :)
Ja det ska bli riktigt roligt :) Haha ja kanske lite wierd om man köper det på ett byggvaruhus xd Själv använder man vanligt hund eller kattmat som godis :) Funkar lika bra det säger Tyra, men valpen därimot så är frolic godast :)
#24 Fast det var katt och hundgodis Dom har jättebra husdjurs avdelning på Hornbach köper kaninpellets och leksaker til kaninerna och hunden där också

"25 okej :) Kanske ska åka dit och kolla ngn gång :)
Såg precis i taket lyser stjärnorna och fy fan vad bra den är <3! och Jenna (huvudpersonen) är så himmla söt! ska klippa mig som henne :P!
Sitter och äter frukost innan jag ska iväg på hamsterutställning.
Bussen in till stan där jag blir hämtad går 06:10.
Ska gå iväg om ca 15 minuter.
Få se hur det går.
Har höga förhoppningar för min lillkille. ^^
#28 Ha det så bra på utställningen Ninni. Håller tummarna för att det går bra för din lillkille där. =)
#28 lycka till!!! 
Jag har skrivit typ rn tredjedel av alla inlägg i klotterplanket om man inte räknar med det här inlägget

#31 haha jag har nog också gjort det xd
#32 Japp
Nu är det bara två dagar kvar.
Kommer vara så trött gick upp vid 10 idag. haha

#33 haha jag med, och man ska vara där 9 på måndag -.- :p
#34 Vi har skrivit 26 av 35 inlägg i klotterplanket.
#28 lycka till!:)
Usch, mår så jäkla dåligt alltså -.-
Nu är jag hemma från världens bästa ridläger :/ :D
♥
#38 Kul, då ser jag äntligen fram emot nya bilder på kaninungarna! Har de blivit mycket större nu? ^^
Äntligen målat klart kaninburarna! Blev så nöjd över resultatet!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#41: Sötplutten. ^^
Det gick för övrigt bra för mina 3. =)
Milla, Caramel och Elsa fick 2 CK vardera, samt A (dock ej Milla, då hon inte ställdes i pet).
Så dessa 3 följer med på utställningen i Augusti, samt Vivaldi.
Imorgon ska jag kolla på fotboll längtar och till lägret på måndag.
Just nu försöker kaninerna rymma haha men dom kommer inte ut nu.

Haha Svea har lite roligt i buren, hon springer runt och hoppar upp mot gallret och kollar på mig och gör samma sak igen:p

Äntligen så regnar det här! De har lovat regn här i nästan 2 veckor men det har alltdi vänt i sista minuten. Men nu regnar det, jippiii! 
MVH Erika :)

#46 regnar här med, Hoppas det regnar hela natten så inte gräset behöver vara så gult :D
Regnar här med hoppas det inte regnar imorgon
Var ute med grannen valp idag fick ett bett på ca 3 cm för han vägra gå in. Han är så söt och busig med han blev överlycklig när jag kom och hoppade runt i cirklar haha

#47 Ja, det är underbart! Gräsmattan och alla träd börjar bli riktigt gula nu ju. Så vattnet behövs verkligen.
Också kanske det sätter fart på maskrosorna också, börjar ta slut på "mina" ställen. Och det gör inte kaninerna glada ^^

#49 nä inte så populärt ;) Och allt gräs försvinner från ställena man plockar och i hagarna.. Inte bra :) Och maskrosbladen som dom älskar, Marsvinen också :) Så det behövs verkligen lite regn :)

#50 har du också marsvin? jag har 6 st. Och oj vad de skriker om de inte får sina maskrosor ^^

#51, ja eller vi har ett marsvin just nu, vi har fött upp Skinny och då hade vi kanske 8-9 st och då lät det vid matdags och om dom inte fick gräs :) Sen hade vi bara en Lakeland och ett virvelmarsvin kvar, men då våran älskade Jumba gick bort för ca 2 veckor sedan då han nästan blev 4 år ( Han som var lakeland) Så har vi bara lilla Troll kvar. Han söker ett nytt hem nu för han vill inte sitta själv.
Kanske du vill ha honom? ;) ^^
Lilla Troll på bilden :)

#52 ok. Kan tänka mig att det lät ganska så mycket när det prasslades med påsar och skålar ^^
Han är jättesöt! Men tyvärr, 6 grisar räcker för mig :)

#53 ja det gjorde det. Och om man bar råkade röra ngt som prasslade i skåpet eller ngt så började alla skrika förfullt :)
Haha ja 6 st är ju ändå ganska lagom, Vilken/Vilka raser har du? :)

#54 Mina två hanar är släthåriga roans
sedan har jag en rextjej, en nonself, en sheltie och en långhårblandning. Eller ja, alla är väl blandraser på något sätt de de alla kommer från zooaffär. Har fått dem av bekanta och även tagit emot en från en annons på blocket om avlivning.
Sedan bor det en hel drös med andra djur här hemma också ^^
Men nu ska jag sova, ska åka och shoppa lite imorrn.

#55 okej, många raser, har haft några av dom, under ett tag hade vi olika långhåriga osv.. :)

#56 Ja, det har blivit så. Från början hade jag bara två honor, en nonself (brun/svart/vit) och en brun american crested. Men de är borta sedan flera år nu.
Härliga djur, påminer lite om kaniner :)

#57 aa och våran Jumba var huur tam som helst, ofta springer dom iväg lite när man kommer ohc sen låter dom en ta upp dom eftersom dom är flyktdjur, men Jumba kom alltid fram och var som en liten hund :)
Ska ta nya bilder på mina fina kaninungar snart<3
♥

Idag är det packdag inför lägret imorgon :) Och hoppas på att jag får min mobil tbx idag :)
#60 vart ska du på läger?:)
♥

#61 Tyresöhundungdoms nattläger :)
Mamma har redan packat det mesta till mig. Längtar tills lägret:)
Min hund rymde idag hon kan bara gå ut med mamma så hon rymde till mamma hon vägrar gå ut med mig :(

#63, har typ packat klart allt nu:p Bara småsaker kvar.
Oj då :( Men kom hon tillbaka eller är hon borta? 
Sitter (som vanligt) med laptopen i knät och vaktar lilla Chica som studsar runt i rasthagen. Snart lär det nog bli ytterligare en selpromenad - hon börjar bli riktigt duktig nu!
Det enda vi har jobbat med selen är i princip att det ska vara roligt för henne att få komma ut, utanför rasthagarna och tomten och jag måste säga att det gått oerhört snabbt och smärtfritt.
Älskar nya stigar och vägar, inte rädd eller orolig någonstans. Slänger sig på sidan, utsträckt med benen ut när hon är trött, och ligger så mitt på stigen i ca 5 minuter. Hon måste vara grymt trygg med mig/oss, alltså! ;)
#64 Hon sprang hem till mamma.
Ska gå ut med grannens hund nu tror jag måste fota honom och se om nån kan lista ut vad han är för ras jag tror att det kan vara en briard men jag vet inte. Kanske ska ta ut borsten och se om jag får borsta honom lite.

#66 Men vet inte ägaren vad det är för ras? :o :)
Men ta bild du så kanske ngn vet om inte ägaren vet ;P
Måste bara visa upp mitt mycket vackra morotsland,som jag sått och vattnat flitig *host*
Allafall så är jag jätteglad att det ens kommit några,om några veckor kommer själva morötterna bli stora,och mina kaniner älskar blasten,och så är det mycket billigare att göra själv :)
#67 Hon har inte lärt sig namnet än på rasen haha. Dom var inte hemma så kunde inte fota :(

#69 haha det låter seriöst? Skaffar en hund man inte vet namnet på rasen xD haha a:p Men hur ser han ut på ett ungefär om du skulle berskriva honom? :)
#70 Jag och min kompis trodde först att han var en borderterrier han har sama färg som en borderterrier man längre päls och ca 30 cm hög och han är 5 månader i dag han har vit päls runt öronen också. Svårt att beskriva

#71 då är han nog inte en briard då dom ligger på ca 62-70 cm i mankhöjd som vuxna. :) Men jag vet inte kanske en yorkshireterrier? haha nej jag vet inte xD
#72 Inte en York mycke högre en mini briard typ haha
Nu tycker jag det tjatas väldigt mycket om hundar här i klotterplanket, haha :D
#74 Du slipper mig och Workingdog snart haha.

#73 kanske en Shapendoes? Haha eller en tibetansk terrier? xD
#76 Hon säger att rasen kommer Irland men det behöver ju inte vara sant. En schapendoes kanske det är. Fats hon säger att det är en terrier men det behöver inte heller vara sant och jag satt och kolla igenom alla terrier igår.
===

#74 haha ja du slipper oss i en hel vecka :o Men nä nu ska vi sluta prata om hundar xD
Haha Svea upptäckte ett nytt sätt att svalka sig på ute :D Man kan nämligen sätta sig i.. Vattenskålen :o så blir tassarna och magen blöt. Haha hon är så gullig min lilla plutt.
Och ludde ligger på sin pall och soover :)
Nej, jag vill inte få er att sluta prata om hunar. Det var inte så jag menade ;) fortsätt ni ^^
Hittade en HALV hare idag oO
halv på längden dessutom! haha fyy!

#79 haha det är lugnt jag hade ändå inget mer att säga :p Kommer ändå bara vara massa hundar i en hel vecka så :p
#80 Usch. det låter inte så mysigt.
#80 Nä, inte speciellt ;) men "som tur" så hade den nog legat där ett bra tag, då de bara va skelett och päls kvar :)

#82 ja det var nog lite "tur" :p Själv hittade man en näbbmus utan öga förra året och så såg man ögat ca en meter ifrån. Blä.

Haha igår åkte jag till Bromma och köpte massa presenter till George eftersom han fyller år den 25 och trodde det var nu idag söndag.
Sedan igår kom jag på att det är en vecka kvar :P
Haha har bakat tårta och massa ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Har bytt så att kaninerna har matta istället för halm nu:) mkt enklare.. Imorgon ska vi nog köpa mer matta till Alwin som det tyvärr fick bli utan^^ och toaletter till ninerna får det väll också bli;)
I helgen ska jag till Lödde cup och där ska jag sova över hos Emma;) Ska bli jättekul, hoppas bara att Chilli är laddad tills dess:D
Blä, mindre rolig jobbvecka nu.
Bara ledig torsdag…

Imorgon blir det upp tidigt, ska vara nere på klubben 9 och sen kommer jag hem på söndag vid 5 typ, så är borta en hel vecka :)

Imorgon ska jag hämta hem en kaninunge :D
#58 Åhh, vad kommer den ifrån??:)
Ska upp 7 imorgon kommer vara så trött haha. Nu slipper ni mig i en vecka :)

#90 Ha så kul :)

George är så otroligt gullig, gosigaste gubben har han blivit!
När jag hämtade honom var han lite skygg och morrade ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Snart klar med buren! ^^ Ska bygga nu
Jag älskar mina kaninungar, och kaniner
Ungarna är så mysiga, när man har dom på gräsmattan springer dom tillbaka till en hela tiden!
♥
Jag kommer åka bort i ett par dagar av personliga skäl, så ni lär nog inte se mig här inne förrän på lördag tidigast! ;)
Ha det så bra alla.
Blir galen på alla badjävlar, (Turister) Hihihihi
Kom till värmland #97 tror alla tyskar är här i år :p
6 fackaren klar ^^
Väntar på bilder. Sstorm :p
#99 Vi har tyskar, sthlmare, smålänningar, skåningar, Norrmän .. och man fattar inte va dom säger (a)
#102 de kommer 
Nu har jag tonat håret brunt!
♥
Snyggt! Bra jobbar
jobbat
Tackar ^^ Matchar snyggt min 4 fackare som man skymtar till vänster
#106 Superfin, skulle inte tacka nej till en sådan inte ;)
Våran dator har typ krasha,allt är borta,alla program som internet(fast det har vi installera) men värst av allt alla bilder.Det är bilder sen 02 typ,bilder och filmer på kaninerna,hopptävlingar,när kaninerna var små,mm. Åhh blir så arg,vi som hade tänkte lägga alla bilder på en cd ifall detta skulle hända,men det var för sent :(
Grannens ungar har utmanat mig till vattenkrig, så jag passar på att skriva lite här medans jag kokar vatten..