Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1046 ggr
Rozza
0

aggressiv Hona

Har en hona som är väldigt aggressiv mot sina ungar till och från. Hon är dvärghare mix och därför ett rätt hett temperament.

Ungarna är nu snart 6 veckor och mamman kan få sina fri spel och bita ungarna eller morra på dom. Hur dags kan man sära på dom? så att inte ungarna tar skada.

[Wera]
0

Du kan ta bort dom från mamman nu om du vill ;) Men tänk på att avvänja lite långsamt ^^

Emelie
0

De flesta uppfödarna jag hört om särar mamma från ungarna vid 6 veckors ålder, och låter syskonen sitta tillsammans tills de är leveransklara. Jag gör även så själv.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Wera]
0

#2 Tycker det är en bra sak att göra, så inte ungen behöver få en "chock" att säras både från sina syskon OCH sin mamma samtidigt när den flyttar.

Emelie
0

#3 Jo men precis, det känns lite "hårt" att göra så, och är nog inte speciellt naturligt heller.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Rozza
0

Tack för tipsen ska sära på ungarna från mamman imorgon.

Rafflan
0

Om ungarna inte får sår eller liknanade skador så bör det inte vara någon fara för ungarnas "säkerhet" ;)

[BonnieL]
0

#6: Men det borde bli väldigt stressigt för både ungar och mamma.

Linnet
0

Du kan flytta dom från mamman nu, jag hade också en hona som blev aggresiv mot sina ungar när dom blev ca 5 veckor gamla.

Rozza
0

nu har jag flyttat ungarna från honan. Känns helt rätt eftersom jag varit rädd att dom ska bli väldigt skygga.