aggressiv Hona
Har en hona som är väldigt aggressiv mot sina ungar till och från. Hon är dvärghare mix och därför ett rätt hett temperament.
Ungarna är nu snart 6 veckor och mamman kan få sina fri spel och bita ungarna eller morra på dom. Hur dags kan man sära på dom? så att inte ungarna tar skada.
Du kan ta bort dom från mamman nu om du vill ;) Men tänk på att avvänja lite långsamt ^^
De flesta uppfödarna jag hört om särar mamma från ungarna vid 6 veckors ålder, och låter syskonen sitta tillsammans tills de är leveransklara. Jag gör även så själv.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2 Tycker det är en bra sak att göra, så inte ungen behöver få en "chock" att säras både från sina syskon OCH sin mamma samtidigt när den flyttar.
#3 Jo men precis, det känns lite "hårt" att göra så, och är nog inte speciellt naturligt heller.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Tack för tipsen ska sära på ungarna från mamman imorgon.
Om ungarna inte får sår eller liknanade skador så bör det inte vara någon fara för ungarnas "säkerhet" ;)
#6: Men det borde bli väldigt stressigt för både ungar och mamma.

Du kan flytta dom från mamman nu, jag hade också en hona som blev aggresiv mot sina ungar när dom blev ca 5 veckor gamla.
nu har jag flyttat ungarna från honan. Känns helt rätt eftersom jag varit rädd att dom ska bli väldigt skygga.