BåtLack i pälsen :(
Min ddv hoppade omkring lös idag på våran altan, och då råkade det droppa båtlack på henne, vid nacken..
Jag märkte det inte direkt, så det han torka innan jag han se det :(
Jag försökte kamma/borsta bort det, men funkar inte.. Tog oxå Vatten på det och gnuggade, men ingenting hjälper, och jag får inte bort det..
Jag vill inte klippa, för då får hon ju ett ställe där det inte är hår på längre..
Snälla hjälp mig, vad ska jag göra ? :(
// Evelina
-KaninenWilma
P.S Visste inte vart jag skulle lägga inläget, Medarbetare får flytta det om det passar bättre någon annan stans. D.S
Om hon inte är en utställningskanin kan du ju klippa.

#1: Hon är inte till uts. Men även om jag klipper bort, så kan jag ju inte klippa ända nere vid huden, så då är ju fortförande själva "Hårfästet" kladdigt(inte huden utan början på pälset..)..
Och som jag sa tidigare så får hon ju en fläck där det inte är någon päls:(
Ingen annan som har ngt förslag ?
Jag tkr du ska klippa….klipp så långt det går och sen kanske du kan försöka tvätta henne med ngt…. pälsen växer ju ut sen….:)
Men är det inte farligt om hon försöker tvätta sig där? Jag säger klipp, definitivt. Det växer ju ut. :)

Klipp, skit i att pälsen ser ful ut men det är ju det bästa för henne ellerhur? :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Klipp. :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Tycker även jag att du ska klippa.

Håller med de andra, klipp pälsen. Bättre att hon blir lite hårlös ett tag än att hon får i sig något giftigt. Pälsen växer ut på nolltid :)
MVH Erika :)

okej, Jag skiter om det ser fult ut, kaninens bästa ju :)
Men jag bara tänkte om någon hade något annat förslag :)
Ska klippa imorgon, va kan jag tvätta bort det som blir kvar med ?

Prova med att blanda ut 1 del diskmedel med 3 delar vatten. Det är ju fettlösande. Helst ska det vara Yes diskmedel.
MVH Erika :)
Raka bort så kommer du nära huden, det växer ut igen.

#11:okej, hur lång tid tar det innan det växer ut ?
#12 Vet inte, inte rakat någon "korthårig" men på en teddy tar det kanske två månader tills den vuxit ut helt :P

#13: Okej :)
#14: JA, det kan man ju göra.. Men frågan är ju vad som är skonsamt och inte..