Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1428 ggr
[ninnakm]
0

(K) Avelsdjur

Hejsan, jag ska kanske starta uppfödning, så inget är bestämt. Så jag tänkte bara kolla, vilka det är som har Lejonhuvade kaniner, som kan användas i Avel till salu? :) Som sagt inget är bestämmt, vill bara se och kolla runt lite innan ;)

Tog bort smilegubben i rubriken. Läs tänk på hur ni skriver. //Medarbetare

[igelbackenskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Boris.

imsuchadiva
0

Vad är det för färger du vill sattsa på? Hur långt bort får kaninerna finnas?

Jag föder upp lejonhuvade kaniner.

[igelbackenskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boris igen

[vretenskaniner]
0

Berätta lite hur du tänkt. Ska du ha dom till utställning? Eller kel/hopp kullar? Färger? :)

[sstorm]
0

Jag har renrasiga lejon som kan användas till uts :P Båda blått, svart, viltgrått här hemma som ska säljas

[ninnakm]
0

Wiener hälst:) Men det spelar igentligen inte så stor roll;) Just nu tror jag i alla fall att jag hittat en bra passande hona till min Avel (om det blir) Så nu söker jag en hane, jag skulle hälst vilja att man kan ha dom till både utställning, hopp sen Avel och kel;)

[sstorm]
0

#6 wiener kan inte ställas ut, så de blir svårt

[ninnakm]
0

Jag bor ju en bit utanför stockholm:)

imsuchadiva
0

wiener går som sagt inte att ställa ut.
Men har en hane som bär på wiener, som du kan få med stamtalva om du skulle vara intresserad.
Han är havana.
Sen har jag även en svart hane med stamtavla.

[ninnakm]
0

jaha, är lite nybörjare med det här teckningar färger mm;) Okej ja är intresserad av typ alla kaniner:) Bara skriva info visa bilder och vad du vill ha för dom:D

[sstorm]
0

#10 de blir enklare om du addar mig på msn så kan jag visa, jag har svårt att ladda upp på KIF :) jag bor ju i bålsta men kan hjälpa med lev i sthlm

sannastorm@live.se

[ninnakm]
0

#11 Har din msn;)

[sstorm]
0

#12 jusste Oskyldig blandar ihop alla KIF namn

[ninnakm]
0

:D

Chieko
0

Om du inte har koll på teckningar än kanske du ska ta och sätta dig in i kaninernas värld lite mer innan du startar en uppfödning. Det är ganska mycket man ska tänka på, och ett stort ansvar då du väl inte vill föda upp kaniner med fel/sjukdomar bara för att du är nybörjare?

Hade svårt att tolka ditt inlägg, vad du ville just nu. Kanske du ska försöka hitta en uppfödare eller flera i närheten och kolla lite på hur dom har det innan du kollar på eventuella avelsdjur?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[ninnakm]
0

#15 Jag har haft kaniner väldigt länge, men har alltid haft svrt med det här med färger…men nån gång måste man ju börja, jag har 4 kaniner nu och känner att det är dags Att ta en kull..

imsuchadiva
0

Jag har hållit på med Avel i över ett år, fattar fortfarande i stort sätt noll med färger. Även fast jag försökt.

Titta på min hemsida, på tillsalu sidan, så ser du de två lejonhuvade hanarna jag har till salu.

Finns det inga färger du tycker är extra fina som du skulle vilja sattsa på? :)

[ninnakm]
0

Wiener, Zobel Blå tror jag japan tycker jag också är fint;)

imsuchadiva
0

Vad vill du ha för färg på wiener kaninerna då? zobel blå och japan ¨på dem också?

Men har som sagt en havana hane som bär på wiener.
Du kan väl PMa om du är intresserad?

[ninnakm]
0

mm, kollar på din hemmsida först;)

Zanta
0

Hej!

Är det endast lejonhuvade kaniner du söker? :)

[ninnakm]
0

ja, fast det beror på, vad har du för någon?:)

Zanta
0

Dvärgvädurar :)

[ninnakm]
0

okej, i min Avel, vill jag börja med lejonhuvade, sen kanske jag vill ha Avel med även dm;)

Emelie
0

Hej Linnea! :) Jag kommer snart ha två avelshonor till salu om det är av intresse för dig. Det är bara att du skriver till mig på msn någon dag när vi båda är inne, ifall du vill se bilder och så.

Kommer även förhoppningsvis få en kull med ungar inom två veckor.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
0

#25 Ja! :) Det gör vi:D