Klantiga jag
Jag hade glömt Filurans burdörr öppen i eftermiddags:( Hennes bur står ungefär 1.50 meter ovanför marken! Hon hade ramlat ur rakt ner på betong :'/ Hon hade inte mer än skrapsår runt munnen och ett litet köttsår vid nosen och en fläskläpp. Men ändån, stackars liten tös
Känner mig lite extra hemsk iom att hon är lite annurlunda byggd och har ingen balans i stort sett, men en riktigt envis liten! :') Även fast hon bara är hälften så stor som sina syskon 
Ryggen eller andra inre organ kan ha blivit skadade.
Har kaninen dessutom dålig balans borde du verkligen ta den till veterinären.
Håller med #1.
Borde kanske förklara de med balansen ^^ Hon är väldigt ivrig och uppspelt av sig och när hon far sådär har hon inte koll på väggar och kanter så hon åker oftast omkull för de finns liksom inget stopp. Hon är bara en väldigt glad kanin. Hon har lite sämre balans öht om man jämför med hennes syskon för hon är mycket mindre som jag skrev. Men hon föddes så och har alltid vart så hela livet. (dvärgväxt?)
Har varit ute och rört på henne och hon har ätit och mår gott så tror inte det är någon fara med henne. På vägen ner finns en bänk hon kan ha "mellanlandat" på så då har fallet inte blivit lika hårt ^^ men ändå, mitt fel.
Med tanke på att jag haft en kanin som bröt ryggen (och alltså fick avlivas) pga ett fall från halva den höjden, så skulle jag också ta den till veterinär.
Det kan faktiskt ha orsakat något som inte märks på en gång, utan kommer sen.
Jag tycker absolut att du bör uppsöka veterinär! Som NinniH säger så kan fallet ha orsakat inre skador som inte syns eller kommer sen.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Efterssom det var 9 timmar sen nu hade jag nog märkt om det inte stod rätt till, hon är som hon brukar igen och basjar, äter och dricker som vanligt. När jag var liten föll syrrans kanin ner på marken och blev skadad i de inre organen har jag för mig och den blev dålig redan efter 2 timmar och de visade sig att hon blödde och fick också avlivas. Mina föräldrar går inte med på att kolla upp henne nu dessutom, för så allvarligt tror jag inte det var. Menar inte att dom aldrig vill åka till vetten men för en sån här sak vill dom inte, de tycker de är onödigt. Och själv har jag ingen möjlighet att komma dit. Tycker inte det verkar nödvändigt heller
Uppsök veterinär, kaniner är flyktdjru och visar inte om de mår dåligt förens de verkligen måste det, pga att rovdjuren väljer ut svaga djur så vill ingen kanin verka svag/sjuk.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Håller med #7 Dom försöker verkligen inte visa att dom är sjuka för då tror dom att dom ska bli utslängda ur "flocken"
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
synd, för de blir inget veterinärbesök. hon mår fortfarande lika bra i vilket fall.

#9: Okej, men hur vet du det?, som de andra säger, de visar det nt..

Du kan ju iallafall ringa och höra med vet., det skadar ju inte och det är ju gratis :)
#10 Dom kanske inte visar det, men jag säger att hon mår som hon gjorde igår, och som hon alltid gjort.
#11 Jo men han kan ju inte se via telefonen hur hon mår? Då är de lika bra att åka in ju ;)
Man ska inte ha djur om man inte tar den till veterinären när de KAN ha skadat sig, tycker att du bör hitta ett bättre hem åt kaninerna.
Kaniner kan dölja de allra värsta skador.
När min hane bröt ryggen var han som vanligt i vilket fall och försökte kravla sig fram till det närmsta ätbara när han hade trillat ner.
Han betedde sig alltså precis som vanligt, bara det att han släpade baken efter sig…
(Han avlivades som sagt ganska omgående.)
Just när det gäller fall kan det gå illa och jag personligen skulle inte våga chansa.
Ninni (#14) gav dig ett väldigt bra svar.
Även om veterinärer inte kan se hur kaniner mår genom en telefon bör du i alla fall ringa och rådfråga eller prata med dem. De kanske har något tips? eller dylikt för dig att se om din kanin är skadad.
Det är det minsta du kan göra för den - tycker jag.
Håller med om att ni bör åka in till veterinär, det är väl bättre att vara på den säkra sidan, eller hur?
OM kaninen skulle ha några inre skador som ni inte upptäckt och den senare skulle dö pga det, då skulle iallafall jag inte känna mig som en bra djurägare.
Men det är upp till er själva, om ni vill kaninens bästa eller inte.
#13 tack för upplysningen. la märke till att bänken som är på vägen ner var hökorgen ner riven, vilket betyder att hon har lyckats klättra ut på sidan, hoppat ner och vält omkull den. Hon har alltså inte fallit rakt ner som jag trodde. Sen är de bara typ 90 cm ner kvar, så fallet har inte blivit lika högt om hon nu inte hoppat ner och bara snubblat till. såg ju inte det med egna ögon. tänk på vad du skriver också!
#17: 90cm kan räcka gott och väl för en allvarlig skada.
Det räckte med inte ens 70cm för min hane att bryta ryggen helt.
Tycker du borde åka till vet, tänk om din kanin är skadad, min kompis hade en kanin, som ramlade från ungefär 120 cm, dom väntade en dag, eftersom att kaninen inte viade något, sen ringde dom och vet sa att dom skulle komma in. När dom kom dit var dom tvungna att avliva kaninen, vet sa att om dom kommit in när det hänt, så skulle kaninen kanske ha klarat sig…om det va min kanin, skulle inte jag kunna leva med det på mitt sammvete.
håller med BonnieL
#18 Nej det är tråkigt vad som hände med din kanin
#19 blir inget veterinär besök i vilket fall. ni får tycka jag är en dålig kaninägare då, men jag är mån om att mina kaniner har de bra, det låter nog värre i era öron men ni var inte med och upplevde det, så snälla.
#21 Folk försöker hjälpa dig och du visar sådan attityd? Kan man inte ta sådant så bör man inte heller enligt mitt tycke vara medlem på ett forum, och framförallt inte be om råd.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#22 Vilken attityd? :o jag tycker inte jag visat någon dålig attityd, dessutom har jag inte bett om något råd? :)
#23 "men ni var inte med och upplevde det, så snälla.", tycker jag är ganska dålig attityd.
Sen kanske du inte bett om råd, men det är sådant man får räkna med att få i ett forum.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Landar en kanin fel kan den bryta nåt eller skada inre organ från en låg höjd(typ 90 cm)
Tycker också du ska åka in med den.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#24 Jo men #13 gick på med att jag inte skulle ha kvar mina kaniner. Det brukar oftast gå in i örat och ut ur nästa, men alla har nog fått en dålig uppfattning om hur jag är. För att jag inte tar henne till veterinären. Klart jag hade tagit in henne ifall hon visade något som hon inte brukar beté sig.
Men eftersom det var en låg bänk hon förmodligen hoppat ner från och tappat balansen än att trilla ner från 1.50 som jag trodde så tycker jag inte det är speciellt allvarligt. De flesta av mina andra kaniner har hoppat ner där ifrån utan problem och hon mår fortfarande som hon brukar. Men visst. Jag kanske är en dålig kaninägare då. Och jag borde säkert lämna dom till någon annan. De gör mig väl på dåligt humör, och jag var väl på dåligt humör för jag är inte så egentligen :)
Och med tanke på att din kanin fått fläskläpp m.m, så tyder det på att den inte landat på ett mjukt sätt. Därför är det mycket möjligt att den har någon intre skada vid det här laget.
#27 Ja svullnaden har gått ner och nu är de bara två pyttesmå skrubbsår kvar. Hade de vart ett hårt slag hade väl tänderna blivit påverkade
#28 Ja, de hade de mycket väl kunnat bli. Det du kan göra är ju att hålla koll på tänderna framöver och se hur de utvecklas! :)
#29 Ja jag har kollat på dem och känt på hur de sitter och de är jättefina, hon hade inte heller ont när jag tryckte försiktigt på tandköttet och så heller :)
Som med alla djur o människor så kan tandroten "gå sönder" vilket gör att tanden ruttnar vid ett fall eller slag. Eller komprimerad nackkota pga faceplant. Det är inget man ser så där eller ens känner utan måste röntgas. Men som du har sagt din kanin o ditt ansvar. Du känner den bäst. Men dolda skador kan ingen människa i världen se eller känna.
Många djur gör allt för att inte verka svag eller sjuka individer tills det är försent.
Mina 2 cents i denna fråga.
#31 ah, jo de klart