Grönsaker, hur ofta?
Hur ofta får din/dina kanin/kaniner grönsaker?
MVH Erika :)

Mina kaniner får en varsin ca 5 cm lång morotstav på morgonen med en liten skiva gurka eller en broccolibukett.
På kvällen får de gräs/maskrosor och ibland lite persilja + liten morot.
MVH Erika :)

Nu på sommaren kan dom få ibland, typ 2 gånger i veckan eller ngt sånt. Håller riktigt inte koll utan dom får lite då och då nu under sommaren :) då dom får mycket gräs osv.. Men annars varje dag vid matdags, alltså på kvällen :)
Jag ger Mimmi grönsaker ganska ofta men nu ska jag börja med att ge henne det varje dag.
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Iza & Theo får grönsaker/frukter lite då & då. Just nu när jordgubbar börjat komma i landet brukar dom få 1-3 jordgubbar per dag =) Kan få lite morötter & gurkor lite ibland också =)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Har aldrig haft kanin förr, men vi ger vår grönsaker flera ggr om dagen. Inga stora mängder då förstås. Hans favoriter är bladpersilja och grön paprika, morot har han tröttnat på just nu. Sen finns det alltid kvistar inne som han kan gnaga på.
Vilka sorter kan man ge igentligen, finns ju så många bud på internet.. den ena säger si o den andra säger så. Svårt att veta vad som är bra eller inte.
Jag ger grönsaker när jag har det hemma ;)
Dock inte allt för ofta.. för att undvika lösa magar!
Mina kaniner får lite olika grönsaker varje dag. 
Mina får grönsaker eller frukt varje dag. Inte så mycket men lite.

varje dag får de massa fräsha grenar och goda grönsaker och frukter.
Just nu är det mest gurka som gäller när det är vamt, och jordgubbar ^^
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Nu på sommaren så får de inte så mycket grönsaker eftersom de äter gräs/växter/grenar hela dagarna, men jag försöker ge något litet varje dag åtminstone. På vintern är jag alltid noga med att de ska ha flera olika sorter varje dag :)
Nu på sommaren får de grönsaker/frukter 3-4 ggr i veckan. Färska äppelgrenar varannan dag och gräs varje dag :)
Min får typ lite då och då :) men nu behöver han inte så mycke eftersom han får komma ut i hagen typ varje dag.
Men på vintern får han Typ varje dag….fast inte så mycke :)
En gång om dagen ungefär :P Sen så kan dom äta gräs precis när dom vill.
♥
Försöker ge något varje dag. 
Mina får antingen:
frukt,grönsak,grenar eller gräs varje dag.Idag serveras en morots bit och lite gurka
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Typ varje dag hos mamma. När dom är hos mig kanske dom får någon gång i veckan. Jag ger inte typ en hel morot, elr så, utan dom får skal och sånt som blir över från vår mat och ex. lite sallad som blivit lite "brun" :P
Äpplen från vårt äppelträd plockar jag en gång i veckan (då jag är hos mamma) när det finns ;)
Grenar plockar jag när jag känner för det.