Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 562 ggr
MangoO
0

Är hon skendräktig?

Min lilla kanintjej har börjat boa. Hon har proppat sitt hus fullt med allt hon kan få tag på + att hon har dragit av sig päls. Hon är ej parad. Hon började med det här för ca 1 vecka sen och hon är så inne i sin grej. Willma som hon heter har också ändrat humör och har helt plötsligt gått och blivit kelsjuk. Undrar om hon kan ha blivit tjuvparad av nån? Vet ej hur då hon bor högt upp och när hon är ute i kompost så har jag alltid stora plastlock mellan hagarna även om det bara är honor ute. Men min fråga är vilka är tecknen på att hon är skendräktig???

Tacksam för svar!Skrattande

Redigerade inlägget. Läs Tänk på hur ni skriver. / Medarbetare

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

[molly-macy-ajax]
0

Har du kännt på hennes mage om du känner några ungar?

MangoO
0

Ja, det är svårt att säga, men ja tyckte det rörde sig. Men är inte säker.

Hopp och skutt!

[BonnieL]
0

Om du är helt säker på att hon inte träffat en hane, är hon ju antagligen skendräktig?.
Men det lär ju visa sig om hon är dräktig eller inte tillslut.

MangoO
0

antagligen är hon ju det. Vi har en väldans massa harar här, först tänkte jag att hon kanske har träffat en snygg hare, men det låter konstigt då jag har stenkoll på mina honor när dom är ute. Men hur länge kan hon hålla på såhär ? Alltså boa och greja?

Hopp och skutt!

[aammE]
0

#4 Hon kan inte ha parat sig med en hare, det är helt omöjligt då de har olika många kromosomer bland annat.

MangoO
0

nä, precis det låter sjukt. Men ska hålla koll på henne och se vad det utvecklas till. Men hur länge kan hon "hålla på" om hon är skendräktig??

Hopp och skutt!