Söker Kanin
Finns det någon uppföddare i Östergötland som har fått eller snart ska få en kull med kaniner ?
Jag ska få en till kanin och jag söker en som jag kanske kan ställa ut någon gång i bland, hoppa med (om den tycker om det) och framför allt kela med.
Nu har jag en ddv, har haft en lejonhuvad och nu vill jag kanske prova på en ny ras, som te.x Holländsk kanin, men jag vet inte riktigt..
Om du har det jag söker, skicka ett PM eller något :)

Ingen ? :(
Jag har kaniner som väldigt gärna vill hitta ett hem! Det är 3 svarta och 1 viltgrå hanar, korsning mellan rex och dvärgvädur. De går alltså inte att ställa ut, men kanske träna upp till hoppning och definitivt keliga!
Födda 22/4 i år så redo att flytta. Finns dock i Göteborg, men jag åker nog till Linköping i Augusti i alla fall!
Läs om dem i den här tråden
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

#2: Va dina de är !
Men jag vet inte riktigt, skulle ju vara kul att kunna ställa ut h*n…
Men jag ska tänka på det :)
Har du några bilder på dom som är kvar ? :)
Jag har massa holländare till salu, vet dock inte om jag hart något bra till utsällning till salu.
Mycket nyfikna, sociala, lugna men ändå energirika kaniner som är lätta att hantera.
Ska åka till östergötland i mitten av augusti.
Kastanjegårdens Kaniner

#4: Är det dom som är tillsalu på din hemsida ? :)
Om de inte passar till Utställning, kan jag ju alltid ställa ut de i Pet :)
Har dom stammtavlor ? ;)
#5 Hm, jag tror det. Har några ungdjur och även ungar som är runt 9 veckor då jag åker till östergötland.
De säljes med härstaminngsbevis om de är feltecknade.
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har PMat dig 

#6: Okej, men jag vill gärna ha en som inte är så "gammal", utan vill vara med "från början" om du fattar vad jag menar :)
Har du några bilder på kaninungarna ? :)

#10: Åhh vilke sockersöt kanin !!! :)
Hur gammal är den ? , är den där feltecknad ? ;)
#11 Ja, om jag ska vara helt ärlig så är han min favvounge i den kullen.
Han är runt 5 veckor nu, på bilden är han runt 3 veckor. Jo, han är feltecknad, huvudteckningen är "vriden/flyttad" åt höger.
Hans föräldrar är mycket snälla! Mamman är en lugn kanin medans pappan är ett energipaket.
Kastanjegårdens Kaniner

#12: Okej, ska du behålla han ?
Okej, :) Så då kan man inte ställa ut han va?
Har han några hoppgener ? :)

#12: När är han leveransklar och hur mycket kostar han ? , jag tror jag har blivit lite småkär i hann ^^
#13 Nepp, han är till salu till rätt hem.
Ställs han ut så blir han nollad. Inga riktiga hoppgener men jag tror att om man läggger ner lite tid så kommer han att hoppa även om han inte är en hoppknain "på pappret".
Har 2 honor till salu i samma kull, den ena går ev att ställas ut dock inga höga poäng.
Kastanjegårdens Kaniner

#15: Okej, kan du inte säga till mig när du tagit lite mer bilder ? :)
Okej, men jag är vill ha en hane..
Passar han till Avel ? :)
#16 Jopp, det kan jag göra. Hade tänkt att göra det idag men nu öser det ner regn.
Vad för slags Avel? Om du syftar på renrasig (utställning) så är det nog bäst att skaffa en kanin som du kan ställa ut och stambokföra speciellt om man är ny.
Men visst har han bra gener och fina föräldrar.
Kastanjegårdens Kaniner

#17: Va bar ;) , här åskar det och öser ner regn oxå..
Typ till kel och hopp (kanske), inte ens säkert än att jag kommer få avla för mina föreldrar, man jag bara undra :)
#18 Ja, usch vilket väder det är ute!
Okej, jag ska ta nya kort på den lille charmige ungen och visa dig sen.
Kastanjegårdens Kaniner

#19: Åhh,va bra ;)
Min mamma tycker inte om rasen holländsk kanin, eftersom de har uppotstående öron, och tycker Dvärgvädurar osv är sötare, men jag ska ändå lyckas övertala henne !! :)
#20 Din mamma har tydligen inte träffat en holländare ;)
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har leveransklara rexkaniner, både honar och hanar. Klicka här så får du se bilder --> Massa rexbäbisar
Leverans till Östergötland går att fixa.

#21: Nej, ^^ Inte jag häller, men de värkar som det är en så himmla mysig ras ! :) Fina är dom oxå!!!
#22: Jag är tyvärr inte intreserad av rexkaniner, .. tack ändå :)
Har du fått bilderna?

#24; Jadå, de var jätte fina, men man såg inte så bra.. ;)
Har skickat ett PM med bilder.
Kastanjegårdens Kaniner
#20 Måste bara säga att min mamma var likadan men när vi åkte och kollade på en holländare så blev hon helt kär XD
Jag skickar nya! :)

#28; bra, ska kolla nu :)

#30: Jag är inte så intresserad av rexar, tyvärr.