Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 921 ggr
gickan87
0

Rasthage/gård

Som en del säkert minns så hade jag bokat en hönsgård från Granngården. Men nu är det så illa att tillverkningen har slutat eller vad det var. De kanske får hem den 2 augusti. Men jag vill ju ha något ganska så snart till mina kaniner.

Så jag funderar lite på denna, men någon som vet om alla sidorna har nät? eftersom den är tänkt att användas till en Trixiebur med utegård under…

Och ja, jag vet att den är 3 cm för låg men som betesbur fungerar den nog utmärkt då de inte ska hoppa upp på hyllor och liknande ute i hagen.

Andra förslag?

Edit

Det fungerar inte med kompostgaller eller andra öppna modeller då vi har mycket duvhökar och katter i området. En duvhök har en gång varit nära att ta en kanin då jag var in en snabbis på toa med dem ute i kompostgaller. Kom ut och såg fågeln börja lyfta igen när den upptäckte mig.

Så måste vara något med ordentligt tak.

MVH Erika :)

Jonaflax
0

Har du ingen som kan hjälpa dig att bygga?

För det priset får du material till en ännu större rasthage.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[molly-macy-ajax]
0

som #1 säger….om du har ngn som kan hjälpa dig att bygga kan du ju få en…typ…dubbelt så stor Hage :)

gickan87
0

Finns ingen i min närhet som vill slösa tid och energi på att bygga "strunt till onödiga djur" så dessvärre inte :(

Dock har jag hittat samma bur som är 607 kr billigare :) Lite mer överkomligt.

MVH Erika :)

[molly-macy-ajax]
0

#3 Okej :)