Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 416 ggr
Matilda_91
0

Ont i framtassen?

Jag tog in Gimzan idag en snabbis och lät henne skutta lite på golvet. Jag märkte att hon lixom sätter ner ena frambenet före det andra när hon skuttar, något som jag aldrig sett hos kaniner förut. De brukar ju sätta ned båda frambenen samtidigt och sen båda bakbenen när de skuttar. Men när Gizmo skuttade lät det ungefär som när en häst galloperar: ba-da-bam ba-da-bam.. kan hon ha ont i ena framtassen eller skuttar vissa kaniner sådär? Det såg ju väldigt gulligt ut iaf.. :)

Fudge
0

Min förra kanin skuttade så ibland, de behöver inte ha ont, jag vet inte riktigt. Min Nitendo skuttade så iaf, jag kan inte lova något men kläm försiktigt på hennes framtass - se om du får en reaktion-.-

Matilda_91
0

Hm.. jo jag tog upp henne och kände försiktigt på hennes framtassar. Hon sprattlade till men eftersom hon hatar när man pillar med hennes tassar (att klippa klor är näst intill omöjligt) så behöver inte det betyda att hon har ont…

Fudge
0

Ok, men jag tror inte att det är någon fara om den inte är svullen/blod! Då kanske hon inte hade hittat rytmen eller så ;D Men det är nog inget fel på henne :D

Frida-L
0

Du kan ju kolla igen om ett tag om hon verkar ha ont i den, men jag tror inte det är någon fara.

Fudge
0

Tror inte jag heller, du borde ta ut henne igen & låta henne springa, om hon lyfter den HÖGRE så kolla jättenoga.. :)

myriis
0

Ta det lugnt =) Min kanin tar alltid ena tassen framför den andra! Det är bara en annan gångstil xD

Matilda_91
0

Puh, vilken tur :D Tack alla! ;D

Fudge
0

Varsågod ;D

KajsaM
0

Måste sett gulligt ut ;D

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skalman gör likadant hela tiden, när han skuttar fram liksom.. här syns det VÄLDIGT tydligt även om bilden är suddig.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

putt*

Medarbetare på Hundar.ifokus

Zvintos
0

Alla mina kaniner gör så när de är ute och skuttar. =P Åtminstonde när det ska gå lite fortare. =)

Bunny_Tina
0

min inne-kanin gör också det men det har han gjort hela sitt liv så jag hoppas inte på att det är farligt Förvånad

Fudge
0

#13 det är verkligen inte farligt, de ökar bara tempot. Det finns olika gångstilar u know ;D