Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 687 ggr
NaimaG
0

Nu... har inte tid med detta!!

Nu börjar Lukas bli riktigt jobbig. Som vanligt får han skutta i hagen om dagarna men just nu sitter han och skakar på kompostgallren till hagen som en jävla idiot och det dånar ju inte lite när han gör det heller plus att det går mig på nerverna.

Han riktigt försöker slita sönder gallren till hagen och inte nog med det så har an förbannat mycket energi. Jag hinner tyvärr inte hålla på med honom då vi håller på att packa inför flytten så han får klara sig själv i hagen och roa sig själv. Men problemet är ju att han river sönder allt i den.

Nu ger han sig på sin tunnel också och ska riva sönder den.

Vad gör jag? jag har inte tid med det här. Vi ska ju ha visning av lägenheten snart också. Gaaahh, jag blir galen och man är ju inte lite stressad heller…Skrikandes

imsuchadiva
0

Låna ut honom till någon vän som har mer tid för honom tills ni kommit i ordning?

NaimaG
0

#1 Känner tyvärr inte en enda kotte i denna stad.

imsuchadiva
0

Var bor du då?
Finns säkert någon här på KIF som kan hjälpa till.

conejos
0

vars bor ni?

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

teddykaniner
0

Oj, så besvärligt. Har du testat flytta hagen..? Om han har haft hagen på samma ställe länge? :) Om du har möjlighet att flytta.

Du kan ju också testa ta bort saker som han kan förstöra. Och sätta dit  tex. stoora kvistar, och löv och sånt, som är intressant. Har du haft honom lös/fritt på gården ? Så han vet va de e.
Då kanske han minns det som en jättekul grej och längtar dit (har märkt detta med egna niner)

Du kan ju (om du har tid) testa gå lite runt med honom i famnen så han får se runt lite å så… :)

Och om du är med honom jättemycket annars och nu mitt i allt "lämnat honom" kanske han är arg och ledsen över det ? "saknar dig" lixom :D Om han är van att du är där och nu plötsligt ensam.

Men, kan inte säga säkert då jag inte känner till situationen.

Med vänlig hälsning,
Jenny

NaimaG
0

Vi bor i Umeå. Det jag hoppas på är att Lukas får ett nytt hem snarast.

#5 Hans Hage är inte på gården han har en inomhushage som han har haft länge. Kan ju vara så att han saknar min kontakt. Jag testade det du sa nyss med att lyfta upp honom i famnen och en puss på kinden fick jag, jag satte ner honom i hagen sedan och nu är han återigen lugn, frågan är bara hur länge.

conejos
0

Du bor i umeå va?

Jag bor bara en halvtimma bort ungefär,jag skulle kunna ta hand om honom,men ur länge behövs det,jag har en bur över.Och så får han komma ut i hagar varje dag och så.

Men först måste jag fråga mina föräldrar.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

imsuchadiva
0

Men du ska även passa dig för att lyfta upp honom när han låter, för då lär han sig vad han ska göra för att få uppmärksamhet.

Denna kommentar har tagits bort.
Inaarah
0

#6 Då verkar det som om han saknar dig. Så fort han börjar med samma beteende igen, ta ut hon, pussa lite på honom ett par minuter och släpp ner honom, så kanske han håller sig lugn!

Inaarah
0

#8 Bra påpekat. Det tänkte jag inte på.

NaimaG
0

#10 Ja just nu sover han.ObestämdTungan ute