Hur sover kaniner?
Hej!
Dum fråga kanske, men ännu dummare att inte veta alls ;)
Nej men, vad jag undrar är; sover kaniner med öppna ögon eller inte? Kom bara på att vi inte visste. Är ganska säker påatt dem inte gör detta, men jag är inte säker!
Tack för svar!
Vi har nämligen aldrig sett våran Nougat sova med stängda ögon liksom.
Kram!
Mina kaniner sover på sida med stängda ögon.
#1: Samma med mina.
Oki :)
Mina kaniner ligger "på mage" eller ihop kurrade, stängda eller öppna ögon varierar :)
Utsträckt på sidan med stängda ögon.
Min sover på sidan med stängda ögon :)
På massa olika sätt!
Min kanin sov på utsträckt på sidan, på mage med benen rakt ut bakom sig, hopkurad med huvudet tillbakasjunket mellan skuldrorna, sittandes, halvt ihopkurad med huvudet hållet ganska rätt upp (det slutade alltid med att han slog nosen i golvet och väckte sig själv…!
). Någon enstaka gång sov han med stängda ögon men oftast med öppna. Han drömde nästan alltid massor och då såg man ögonen fara runt och morrhåren vifta och öronen flaxa.
Man såg också när han somnade: då krympte pupillerna.
en av mina kaniner är väldigt avslappnad men man är nästan rädd när man kommer på morgonen. han sover nämeligen väääääldigt länge på morgona och jag brukar gå ut tidigt och ge dom mat och då brukar han bara ligg där rakt ut med bena och ligga helt still, jag brukar skricka ibland och jag lovr Han vaknar inte :O jag måste peta på han för att han ska vakna! då vaknar han med ett ryck haha jag blir lika rädd varje gång ;)
Mina kaniner, sover på olika sätt, beroende på vinter eller sommar;)
På sommaren är det varmt, så då ligger dom utsträckta på magen eller sidan:)
På vintern, ligger dom i hopkurade:D

#9 - samma med mina… :)
Mina sover som aammEs.
Har aldrig sett min kanin sova med stängda ögon, men han brukar ligga ihopkurad när han vilar och då har han öppna ögon
Mina sover på sidan med stängde ögon, eller på magen med huvudet ungefär vid tassarna. Men alltid med stängde ögon.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com