Vilken ras?
Hejsansvejsan,
nu vill jag veta vilken av dessa tre raser ni föredrar: Dvärgvädur, hermelin eller lejonhuvad. Skriv gärna varför också.
Om jag får köpa i framtiden är det nämligen en av dessa raserna som jag antagligen kommer köpa. ^^
Har själv en dvärgvädur nu, LOVE IT. ?
Så den rasen ligger bra till hos mig! ;)
Men nu, tips? från er ! ;D
Btw, visste inte vilken grupp ..
Dvärgvädur faller mig mer i smaken, är mer för vädursöron + att jag gillar deras coola och lugna personlighet. ^^
Dvärgvädur, helt klart!
Skaffade min första år 2005 och blev helt förälskad i denna underbara ras.
Det är deras lugn och karaktär som jag fastnat för.
Samt deras härliga utseende.

Håller med er två, älskar dvärgvädurar ! :D
Men skulle bli spännande med en ras som jag inte handskats med förut (förutom att klappa och hålla haha), så vill veta lite om de också ^^
lejonhuvad är perfekt!:D

#4, Varför ? ;)
Jag har haft dvärgvädurar i sex år, fött upp i tre år osv och rasen ligger mig varmt om hjärtat.
Men pga rovdjursangrepp försvann mina avelsdjur i vintras och jag beslutade mig för att köpa in lilla Chica, en lejonhuvad bustjej. Jag upplever henne som mer läraktig. Mina dvärgvädurar må ha varit läraktiga och allt sådant, men Chica fattade poängen i det mesta som väldigt ung. Hon har en mycket tydligare personlighet, hon är inte aggressiv men hon visar bestämt vad hon vill (ofta tvärtemot det jag vill..) men vi brukar kompromissa. Jag trodde inte det fungerade såpass bra med en kanin, men Chica är inte bara en kanin och underbar vän för mig, hon är ett ljus i min vardag, hon lättar upp stämningen och vi kan leka tillsammanns. Hon lockar fram barnet i mig och får mig riktigt lekfull.
Vissa dagar är vi båda allmänt sura och då bits hon och jag blir surare osv, men vi inser till slut båda två att det är onödigt och då är vi som nykära. Min lilla fluffis!
Så jag rekommenderar dig dvärgvädur, eller om du vill prova något nytt, en lejonhuvad. Men var noga med val av uppfödare osv, har varit med om många aggressiva lejonhuvade, men leta upp en bra uppfödare så fixar det sig nog. =)
haha, för att jag har haft både lejonhuvad och dvv och lejonhuvad är likson dvv mysig, kan mysa riktigt länge sen vara riktigt pigg och aa jag gillar dom helt enkelt! Dvv (dom jag haft) har varit lite lungna och mer för att mysa, men lejonhuvade är både och;) lycka till:)
Ja väljer lejonhuvad :D
Älskar bara dom! Tycker om deras fina temperament och dom är så himla goa :D Kan inte riktigt förklara men lejonhuvad är rasen för mig :3
Dvärgväduren är min favoritras av de tre du skrev upp.
Precis som Bonnie så har jag en förkärlek till vädurar överhuvudtaget, och alla dvärgvädurar jag haft/träffat har alltid varit så goa i sättet och fina i tempramentet. 

Håller med alla med dvärgvädurar, men vill se vad andra tycker :)
jag föredrar teddysaaaaaar
Men annars lejon såklart! :)

#11 Berätta om teddy :D
Hermeliner. Älskar att de är så små =) Jobbigt dock att vissa har lite mycket humör,om du förstår ;)
Jag tycker mest om hermeliner :) Egentligen kan ju alla raser passa beroende på hur individens personlighet och temperament är men jag tycker hermeliner är superfina. Min hermelin är en urmysig liten kille med härlig personlighet och han är väldigt social och lätthanterlig :) Men jag har haft två blandraskaniner innan och båda två var hur härliga som helst och varje individ har ju sin personlighet och sina små egenheter som man älskar. Tror rasen har mindre betydelse, det handlar nog mer om att hitta en individ man trivs med. :) Det jag tror jag fastnat för hos just hermeliner är nog deras storlek, utseende och självklart blir man extra kär när man har en underbar individ av den rasen :)

Lejonhuvad gäller för mig^^!
Varför just lejonhuvad är nog för att det är den rasen jag har mest band till:)
Vi har ju uppfödning av just lejonhuvat, men det är ju inte heller precis av slumpen:D!
Vi valde denna ras för att den har underbart temperament och är helt underbart vacker på köpet:D! Passar till allt, hopp, Avel, kel, utställning, jao, alltx'D
Hahah:)..
Fast dvärgvädur är ju också så fint och deras temperament är ju inte heller så dåligt;D! Heheh, men som sagt, lejonhuvad kanin in my ?
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
jag gillar dom flesta raserna men hermeliner har jag nog fastnat för, (har ingen egen). De jag gillar mest med dom är storleken , dom är små och lätthanterliga och så ser dom ju bara för söta ut när dom skuttar ^^och utseendet så klart :)
Men sen är det ju de där med tempramentet….jag säger inte att alla hemeliner har humör….de finns ju jätte snälla och helt underbara hermeliner….^^
Rexar är min passion
Och dvv
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Dvärgvädur! :)
Hermelin kommer till inpå ^^
Lejonhuvad kommer låångt ner i listan :P
Dvärgvädur. Underbart temprament, och gudomligt söta med sina öron :)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
#12 Teddyvädurar ser ju ut som dvärgvädurar fast med massor av långt hår vilket gör att de också liknar små teddybjörnar. De har det där underbara temperamentet som du finner hos dvärgvädurar, inte minst eftersom att de blir borstade och på så vis väl hanterade sedan de är små. Min "teddyvädur" kommer att fällla och bli lejon, men även han har det där tokigt underbara temperamentet. De är väldigt personliga. Sedan tror jag som många andra nämner här på forumet att det föreligger större skillnader från individ till invidivid än kaninras till kaninras. Men fortfarande!