Nyser
Min lilla tös har börjat nysa ganska ofta. Hon verkar inte vara sjuk eller hängig, förutom att hon ibland - även om hon varken är varm eller har sprungit runt - kan slänga sig på mage på marken med uppspärrade ögon och när hon gör det reagerar hon inte på någonting, varken höga ljud eller häftiga rörelser som hon brukar reagera på. Hennes kaninkompis kan i princip springa på henne utan att hon visar någon reaktion. Kanske är det jag som gör en höna av en fjäder, men jag kan inte låta bli att oroa mig - kan det vara något fel på henne?
/Isa
Jag tycker definitivt att du ska antingen åka till en veterinär och kolla upp henne, eller åtminstonde ringa och rådfråga veterinären.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Åk till vetten, de går mkt snuva just nu
#1 & #2 Okej, ska ringa veterinären på stört
/Isa
En till grej, jag hör henne jätteofta "knapra" utan att hon har någon hård mat i munnen. Det låter alltså inte som om hon äter ex. gräs. Hennes framtänder ser fina ut, men hur vet man att kindtänderna är som de ska? Ojoj här har ni en orolig matte, haha.
/Isa
Det kan vara att den hackar tänder dom gör det när dom tycker det är skönt eller trivs med din närvaro t.e.x.
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!