Äntligen!
Ca 23.05 ikväll hände en underbar sak!
Jag letade igenom försiktigt i Ängels bur i hopp om att hitta några små liv, mitt letande var förgäves. Inga ungar fanns inom synhåll. Jag kände försiktigt på Ängels mage och den kändes normal igen och smal. Fick en tanke att hon bara varit uppblåst eller att hon kanske fött å att den var gömd under halmen fast ha letat? Mamma hade tidigare idag sett lte blod i buren.
Jag stod och funderade och sedan lyfte jag på hennes hus och då blev jag förlamad. Jag såg 6 st underbart söta rosa (1 grå) kaninungar!!!! :D:O
Jag ropade snabbt på min mamma och bror och visa dom medan ja sedan räkna ungarna och såg att alla rörde sig.
Är så himla lycklig just nu! :D Min allra första kull och första gången ja parade henne så var hon skendräktig? så är så himla glad nu! :D Ja var snabb med att berätta för Ängel hur duktig hon var och sedan smsa mina kompisar om det ;D
Vet inte om dom föddes idag eller inatt men jag kommer att säga att dom föddes idag, den 6/7-10 :D
Bilder kmr nog imorrn, tog bara en snabb bild med mobilen som ja inte orkar lägga in just nu ;P

Grattis, gud vad roligt:D<3
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
gud va roligt! vet presic hur du känner dej! min Geisha fick med 6 underbara liv, å dem e 2 dagar gammla, snart 3 alla mår fint…''
hon e grym bra mamma min
lycka till!
#1 Tack så mycket! :D #2 Tack! Va roligt grattis själv! :D
Texten ville inte ändra sig till normal, vet inte vf den e tjock -.-
gud vad kul :D Jag hoppas det går bra! Vet hur det är har haft många kullar min första kull var död född och den andra var det en död och en levande. Men har haft många kullar efter det :D.
#4 Tack :D Ja, de känns så himla bra nu att hon äntligen fick =D
UPDATE: Hon hade visst fått 7 ungar! Kolla till dom igår kväll ;) ska senare idag kolla ordentligt och se så där definitivt inte ligger någon mer unge och lyfta dom så ja ser att alla lever och ta något snabbt kort som ja kan lägga upp här :)
Är lite orolig att mamman kanske inte matar dom så vill gärna lägga upp bilder också så ni kan se å svara på om dom är tillräckligt tjocka;D
Det går nog bra sa du se :) dom första dygnen är alltid dom som är kritiska för en lite unge så får dom inte tillräckligt med mat så ser du det ganska snabbt. Hade en kull på 7ungar i fjol min rekord kull kan man säga och mamman klarade alla ungarna till 5veckor när en helt random dog. Men det var inte pga. mamman eller mat. Viktigt att när dom börjar skutta att du håller rent och städar flera gånger. Råkade ut för diarré på min senaste kull för att jag inte var så noga värme plus diarré är ingen höjdare.
#6 Okej =) Ska vara mycket noga med städningen :) Men hur länge ska boet vara kvar och vid vilken ålder brukar dom börja skutta runt?

#7 boet ska vara kvar hela tiden, det förstörs alltid när ungarna är runt 5-6 veckor. I alla fall min Våfflans bo, det förstördes xD
Jag vet inte riktigt när dom brukar skutta runt, det är olika på alla ungar :) Mina började redan gå runt vid 2-4 veckors ålder ^^,
#8 Okej tack :D
Grattis! :D Du behöver nog inte oro dej för att dom inte får tillräckligt med mat, har en kull på 10 st här hemma och allihopa äter och mår bra. :) Endast en som behöver lite ersättning.
Grattis igen och lycka till! :D
♥
#10 Tack så mycket! :Dva kul grattis själv ;)
Jo såg nyss mamman inne hos ungarna, hon låg ned så ja gissar att hon diade dom =)
Titta på alla ungarna idag och dom såg tjocka ut förutom en, den var inte mager men inte lika tjock heller, den såg också ut att vara minst av dom alla.
Grattis!
Samma dag som min ena hona fick då. ^^
#12 Tack :D Grattis du med ;)
Gud vad kul! Grattis! Ser fram emot bilder =)
Oj vad roligt! Grattis till kullen. ^^
#14-15 Tack så mycket! =D
Jag tänkte lägga upp bilder på alla 7 nu så kommentera inte förrän jag är klar ;)
Söta! :D Vad är mamman och pappan för ras/färg?
Fy så söt liten bebishög! :D
#25 Tack! :D Båda är lejonhuvad. Mamman är Viltblå wienertecknad och pappan är egern holländartecknad :)
#26 Tack, håller med dig! ;D
#27 Är han holländartecknad på riktigt, eller är det en wienerteckning som ser ut som en holländarteckning? 
#29 Jag vet inte x9 vad e skillnaden? Ja har inte någon bild på honom på denna datorn så kan inte visa :/

Aww, gud vad söta dom är!! :D<33
#31 Tack så mycket! :DD
#30 Att wiener blir det om det finns vita blåögda i stammen, holländartecknad blir det om det finns holländare(rasen) i stammen. Det är inte samma sak, är det holländare så borde det inte bli vita blåögda (rätta mig om jag har fel) vilket du har fått, alltså är pappan wienertecknad och inte holländartecknad. 
#33 Okej han har ett blått öga xD Okej så då e han alltså egern wienerteknad, ok bra då vet ja de :D
#34 Ja, skulle tro det. :)

Grattis! :D
Mvh Hanna
#36 Tack! :D
Hur söta som helst. :D
#38 Håller med! =D
Men fy vilka söta pluttar! Längtar efter fler bilder! 
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
#40 Haha tack! :D
Idag är ungarna 4 dagar gamla och alla lever och mår bra :D
#42 Härligt!
#43 Ja :D är så himla glad att de går så bra, mamman är så duktig!
Dom e så söta!
:D
// Emma :D
#45 Japp :D
Idag är ungarna 5 dagar gamla och alla lever fortfarande :)
En 'rosa' unge ser lite större ut än dom andra så den är väl störst i kullen :P
Dom har alla vuxit tycker ja och dom börjar få mer fjun på ryggen, helst den största 'rosa', den är typ nästan vit på ryggen nu med de fjunet som vuxit ut Xd så den kanske blir vit :)
En annan 'rosa' har nu blivit ljusbrun, typ gyllenbrun :D Undrar vad dom andra får :DD
UPDATE: Nu är ungarna 1 vecka å alla lever å mår bra fortfarande :) Dom har börjat få en del päls och man ser färgerna på dom flesta =D
Tyvärr är ja inte så bra på färger -.- så efter ja har lagt in bilder på alla ungar så får ni gärna skriva om ni vet Vilken färg? de e ;)
Ja börjar med en gruppbild på alla :) Alla bilder är tagna idag.
Unge nr.7
Nu till den sista ungen :) Den har en speciell färg som ja aldrig sett innan. Den är ljusbrun/gyllen (nästan lite kissaktig) i färgen :P Sen har den också en vit bläs i huvudet som ni ser på bilden. Om ni vill se hur den ser ut på ryggen så kan ni se de på gruppbilden som ja la in. Vad har den fär färg och teckning? :D
Det var sista, nu kan ni kommentera ^^
Unge 1 = Mest troligt vit blåögd (enkelmanad)
Unge 2 = Blå (enkelmanad)
Unge 3 = Mest troligt vit blåögd (Dubbelmanad)
Unge 4 = Viltblå (enkelmanad)
Unge 5 = Vit blåögd (Dubbelmanad)
Unge 6 = Viltblå wienertecknad (Dubbelmanad)
Unge 7 = Viltgul eller japantecknad(om det finns något streck) wienertecknad (Dubbelmanad)
Min skärm är lite mörk för att jag inte har i laddaren, men jag tror att det skall vara så. 
Sötnosar!
Vad är det för ras?
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#57 Tack så mycket! :D Kommer lägga in fler bilder när dom blir äldre så kanske lättare å se då ^^
Om unge 7, hur vet ja om den e japan eller inte?
#58 Tack! :D De är lejonhuvade :)
Här är då pappan till ungarna :)
Han är lejonhuvad med färgen egern wienertecknad. Han har ett blått öga å ett brunt.
Han är extremt snäll och har hur bra temperament som helst! Kunde inte valt en bättre hane :D
Hans namn är Systrarna Lundgrens Piggelin men ägs utav Nina Danielson som äger uppfödningen Royal Seeds.
Detta är då mamman till ungarna :)
Hon är lejonhuvad med färgen Viltblå wienertecknad. Hon har typ grå ögon.
Hon är pigg å kry och gillar att röra på sig men älskar också att mysa och kan somna i ens knä om man klappar henne tillräckligt länge ;)
Hennes namn är Blue Angel men kallas Ängel. Hon ägs då utav mig =)
Mer info kan ni hitta på min hemsida: www.lavaletto.weebly.com Jag kommer att uppdatera min hemsida idag för det var ett tag sen. Kommer lägga in bilder på ungarna och så.