Avdrag för dålig öronmärkning?
Får en kanin avdrag på utställning eller nollas den om öronmärkningen är dålig?
I min kanins fall så syns sista siffran i vänstra örat väldigt dåligt/knappt alls!
Kan fixa en bild i kväll tror jag
den nollas om den inte kan läsas
jaha, ojdå..
Knuts öronmärkning saknade en prick längst ner i åttan men jag fick hjälp av anna eller lina att märka dit en ny prick och det blev väl inte perfekt men dom har aldrig sagt nåt om det på utställningarna iaf.
Dom brukar ju lysa med lampa bakom örat för att se bättre ibland har jag sett, du kan ju prova med det och se om det syns bättre då. Alltså hålla en ficklampa mot örat på pälssidan och lysa genom örat.

Måste kaninen vara öronmärkt om man vill ställa ut den ?
#4 ja eller ringmärkt

#5 Vad är ringmärkt ? :$
Var kan man öronmärka de ?
#6 om din kanin är renrasig med stamtavla borde den redan vara öronmärkt :)

#6 Haha, han är inte märkt. Den är renrasig men min kompis äger föräldrarna..
#8 Är de märkta då?

#9 Ingen aning .. Hon har köpt en från uppfödare och en från djuraffär tror jag..
#10 Är ena från djuraffär så är den nog varken renrasig eller märkt.
(Om inte en uppfödare har lämnat in den på djuraffären, men det är inte så vanligt.)
Om kaninen inte är märkt av uppfödaren finns de inget du kan göra åt saken. Du får ställa honom i PET

Okej, men jag tror de köpte henne från en uppfödare men via djuraffären eller ngt
#4: Kan ni snälla ta det i en annan tråd :P
#1: Men är det om hela märkningen inte syns eller nollas den även om en siffra inte syns?
Går det att märka om på något sätt?
#14 om en siffra inte syns så är ju tyvärr märkningen oläsbar. man måste kunna läsa alla siffror för att veta att det är rätt kanin… Det skulle ju vara om du märker om hos vet, du kan ju ringa och höra om det kan göra det.