Plötsligt ovänner
Jag har två kaniner, Sotis och Stella. De var verkligen bästa vänner, men sedan fick Sotis trumsjuka och stannade hos veterinären ett dygn och när han kom hem fick han bo i mitt rum i stället för ute hos Stella. Men när Sotis blivit frisk och jag skulle sätta ihop dom igen försökte Sotis hoppa på Stella, som såklart blev jättearg och nyss upptäckte jag tre blödande sår på Sotis ena öra, och några sår på Stella också. Jag fattar verkligen inte varför de har blivit ovänner helt plötsligt, och vi har försökt att få dom att bli vänner igen men det funkar inte. =( Någon som har tips? på hur man kan göra?
Tycker det värkar konstigt men ha dom i skilda burar vid varandra så att dom kan lukta på varandra så kanske dom blir kompisar igen eller så kanske det bara är så att Sotis har något hormon humör just nu. Hur gamla är dom?
Båda är 4 och kastrerade.

De kanske bråkar för att sjukhuslukten är främmande?
va konstigt men prova att dela av buren eller ställ två burar intill varandra så kanske dom blir vänner igen. Och prova släppa ihop dom igen om ett par dar.

Jag tror att det är för att Sotis luktar vetrenär.
Fast han har ju varit hemma i flera dagar. Och det är nog inte därför han helt plötsligt har fått för sig att hoppa på Stella. Men dela av buren ska vi göra.
städa buren helt och hållet, byt plats på sakerna. då kan det nog funka ;) Tror det handlar om revir.

Tycker du ska göra som Tarkan sa och jag tror faktiskt lukten kan ha lite med det att göra. Du har ju inte badat den precis eller?
Tex om jag är i stallet och kommer hem och inte duschar så luktar jag ju häst flera dagar efter också om jag inte duschar :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Joo, men jag förstår inte varför Sotis helt plötsligt skulle hoppa på Stella för det? Men det har säkert med revir att göra. Vi håller just nu på att dela av buren.