Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1526 ggr
duumle
0

Nät i botten?

Hejhej :) nu har jag fixat tak till min ute Hage men behöver jag botten? Dom ska bo ute på nätterna ibland, men hur lång tid tar det för dom att gräva sig ut? Om det går fort så fixar jag botten :) men om det tar flera dagar så är det inte nödvändigt (enligt mig)

svar fort tack :D <3

[sstorm]
0

de kan gå snabbt om de är en kanin som gillar att gräva

niklin
0

Beror ju på underlaget också. En kvart kanske eller en timme om det är riktigt hårt…

[BonnieL]
0

Jag skulle haft nät i botten också.

_Ändrade din rubrik.
_Tänk på hur ni skriver.

duumle
0

#3 åh sorry var lite patetisk :P

det bilr nog galler i botten

ändåå :P

[Wera]
0

Jag har inget nät i botten på mina gårdar iomed att mina kaniner bara gräver lite och det är mkt sten i min mark så det tar längre tid. Men det beror på om dina kaniner tycker om att gräva, om du tänker ha dom där på natten skulle det vara bra med nät i botten. Då kommer inte andra djur in heller. Mina förra kaniner grävde otroligt mycket så till dom hade vi nät i botten :)

Yossesin
0

Det skulle jag nog också gjort för även om inte kaninerna gräver sig ut så kan ju t ex en räv elr hund gräva sig in :)

emms
0

I en Hage som dom är i under natten/hela tiden/utan tillsyn så tycker jag att man ska ha nät i bottnen :)

Emma

miuljo
0

jag har ganska nyligen läst om att det inte är lagligt med nät i botten :S så när jag byggde mina uteburar så skippade jag det… vilket resulterade i att alla tre kaninerna har grävt sig ut varsin gång… så nu sitter det nät där iallafall. för ja det går himlans fort att gräva när dom väl sättter fart =)

Zvintos
0

#8: Det är fullt lagligt med nät på burar som står direkt på gräset. =)
Däremot är det olagligt med nät på en bur som står på ben, dvs inte direkt på marken.

miuljo
0

aah.. då missupfattade jag det hela då =) vad bra!

miuljo
0

men om man har VÄLDIGT finmaskigt när i botten på en bur med ben… och sen MASSA halm på den… är det ok då? om man inte har en sån kanin som gräver ner sig till botten vill säga… jag har en gammal bur som står tom som ser ut så… det är mycket lättare att hålla torrt i en sån bur. det är bara bajset som stannar kvar inne i buren =) så det där våta sunkiga blir lixom aldrig. men jag använder den inte nu eftersom jag läste om den där regeln. maskorna på nätet är kanske 5*5mm eller nåt…. rent hygieniskt känns ju det hälsosammare för kaninen. torrt o skönt. men får man inte så får man inte.

Loverabbits
0

#11 Nej, på burar som är ovanför marken får man inte ha nätbotten inte äns om det är jätte små hål. Buren måste även vara upphöjd från marken på vintern.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta