Det är nog en korsning :)

Tack

jag skulle gissa på en hermelindvärgkanin blandning

Den är lik en hermelin.. kanske en korsning?

OK. Korsnig med vad för någon?

#5 Dvärgkanin & hermelin är det mest sannolika. Den var supergullig!

Tack så jätte mycket.
Ser precis ut som min kanin. Hon är dvärghare korsning

:) varsågod

En blandis :) Liknar både min och myriis :D

Ser ut som en Dvärgkanin & Hermelin

#11, sa just det X)
Korsning mellan dvärgvädur och hermelin tror jag inte att det är. De är mer runda i kropp och ansikte. Men däremot antingen mellan hermelin/dvärghare, eller dvärgvädur/dvärghare.

Men en Dvärgvädur har väll hängade öron

Men alltså, alla korsningar som innehåller samma raser behöver ju inte se likadana ut. men det är kanske ändå troligare med dvärghare.
- Mvh Emma

Jag tror på Dvärgkanin & Hermelin, heltklart!!
men alltså dvärgkanin är väl fler olika raser, inklusive hemelin, tex dvv och dvärghare är väl raser som tillhör själva dvärgkanin? eller är det bara jag som förvirrar mig själv nu? för då låter det konstigt om man säger korsning mellan dvärgkanin och hermelin då hermelin är en dvärgkanin :P
- Mvh Emma

Dvärgkanin är ju en ras i sig..
Det har jag aldrig hört talas om. om man söker på tex google så ser man på alla sidor att dvärgkanin är flera olika raser typ under 3 kg eller vad det var som man kallar för dvärgkanin, någon annan som har någon iformation om detta?
- Mvh Emma
dvärgkanin är vad jag har hört och läst om att det kan vara en blandninga av ALLA dvärgraserna.
Medarbetare på Hundar.ifokus
okej, det kanske det är :)
- Mvh Emma
Dvärgkanin är ett uppsamlingsnamn för alla kaninraser som väger under 3 kg i vuxen ålder, precis som KvirrZ säger. Däri ingår givetvis korsningar mellan de olika dvärgraserna. Men det är ingen egen ras i sig själv.
Ja, det var det jag trodde också :P
- Mvh Emma

Tack för alla svar.