Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 287 ggr
myriis
0

Hane sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skriver jag ännu en annons om att jag söker hane till Candy.. Har lite mer krav denna gång eftersom jag vill ha en perfekt kombination!

**Raser:
**Candy är en dvärgharekorsning. Jag gillar harar och små kaniner, så en för stor kanin godtas inte.. Raserna jag kan tänka mig är: Belgisk hare, hermelin, dvärgvädur, små vädurskorsningar, dvärgharar samt olika korsningar därimellan..

**Hoppning
**Candy älskar verkligen att hoppa! Hon är inte högt klassat (har startat 5 ggr) utan bara såhär:
Rak: Lätt, 2 pinnar
Krok: Lätt
Höjd: För ung (65 cm)
Längd: För ung

Jag vill att hanen ska gilla att hoppa. Hur han är klassad spelar inte stor roll, bara han gillar att hoppa.

**Temprament
**Candys temprament kan skifta lite. Men hon är ofta gosig och glad :D När hon är missnöjd biter hon inte utan går bara iväg. Något bra enligt mig!
Jag vill att hanen ska vara lugn då Candy kan bli lite stressad. Han ska gärna vara gosig också och verkligen inte agressiv!

**Färg
**Candy är Brun zobel (Ser svart ut) och jag vill inte ha en svart hane! Alla andra färger godtas :)

**Bor?
**Jag bor i Huddinge och kan ta mig en bit utanför Stockholm. Om det är väldigt långt kan jag tänka mig låna hem hanen och ha honom här i några dagar.

Sådär :) Bifogar en bild på Candy. Säg till om du vill veta mer om henne/se fler bilder.

twinnie
0

Moses finns ju somsagt alltid tillgänglig :)
Han väger 1 kg.

Clariiz
0

Hoppas du hittar hane!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

amand
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hane Alfons passar precis in på din beskrivning ;) Du hade gärna fått låna honom men tyvärr bor jag i Göteborg. =(

myriis
0

#3: Hej! Gillar han att hoppa och så? Det är ju möjligt att försöka skaffa transport, men isåfall skulle han nog få bo här något tag..

amand
0

#4 Han älskar att hoppa! Men han har tyvärr aldrig varit på någon hopptävling.

myriis
0

#5: Det bryr jag mig inte mycket om =) När man vet att kaninen vill hoppa spelar klassningen ingen roll! Men som sagt.. Skulle du kunna tänka dig ha honom hemifrån i ca en vecka eller iallafall några dar?

amand
0

#6 Så sätt hade det inte varit något problem. ;) Men hur ska jag kunna få ner honom till Stockholm?

myriis
0

Hum.. Det är väl lite det som är problemet. Inom Kaninhoppning är det ju en del som åker fram och tillbaka för att tävla. Har för mig att en vän ska ner till Skåne och hämta en kanin.. Kanske kan hon iallafall ordna med transport dit..

Clariiz
0

Så söta ungar det skulle bli med dom 2 ninerna! :D

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

amand
0

Hade gärna lånat ut Alfons om vi bott mer nära varann, men jag känner att han kanske blir stressad om han åker flera timmar bil och är borta i flera dagar. Men du hittar säkert en annan hane :)

myriis
0

#10: Okej ;) Ja, man vill verkligen inte att ens kanin blir stressad!

Twinnie, jag mejlar dig!

Clariiz
0

:)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Henni-Chan
0

Hejsan!

Har förtillfället två hanar hemma!

En Dvärgvädur, Isabella brokad, ej stamtavla då han kommer ifrån en djuraffär.. redan pappa till 4 kullar och har framförallt mest Isabella i sig. Alla ungar har visat förmåga till hoppning. Pelle som han heter älskar att hoppa, hoppar riktigt fint och ska börjas tävla på allvar så fort som möjligt! Ej några Pinnar! Är inte så stor i sig.

Har sen en Brun Zobel Dvärghare, ej mörk. hane med fin stam, ung och har inte haft något innan.. Lämnar förmodligen Vitt och Brunt efter sig! Hoppar fint men ej startad!  Ganska stor dvärghare i kroppsformen. Väger runt 1.1 kg

Vi finns i Älta, Nacka båda hanarna har bra temperament och hoppar jätte fint! och ingen av dem är lånhåriga

Hör av dig om det fortfarande är aktuellt och du är intresserad!

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF