Supreme science selective rabbit
Hej, igår vad jag inne i en djuraffär och fann den här kaninpelletsen. Det fanns för juniorer, vuxna och äldre kaniner för att näringsinnehållet skulle passa alla åldrarna. Näringsinnehållet ser ganska bra ut tycker jag.
Står såhär:
Beskrivning:
- Högt fiberinnehåll - 19 %
- Befrämjar naturlig nötning av tänderna.
- Allt sammanpressat till likadana foderkulor.
- Förhindrar kaninen att välja ut godbitarna.
- Befrämjar tillväxten av nyttiga bakterier i matsmältningssystemet.
- Innehåller linfrö som är en ultimat källa till Omega 3 och 6, som ger frisk hud och päls.
- Hög smaklighet.
- Inget tillsatt socker.
- Inga färgämnen.
Supreme®science Selective Rabbit tillverkas av högkvalitativa ingredienser, sammansatt för att ge en komplett och balanserad måltid. Selective Rabbit förhindrar att din kanin endast äter vissa ingredienser som annars är vanligt när den serveras müsliblandningar. Supreme®science Selective Rabbit är framtagen för att hålla din kanin sund och frisk.
Utfodringsanvisningar
En vuxen kanin har ett behov av ca 50-60 g/dag Supreme®science
Selective Rabbit. Man kan ge kaninen fri tillgång av detta foder men då måste en viktkontroll ske regelbundet.
Fräscht hö och friskt vatten ska alltid finnas tillgängligt.
Öppnad förpackning förvaras svalt och torrt.
INGREDIENSER
Spannmål, alfalfa, vegetabilier, olja och fett, mineraler, salt, L-lysine, DL-methionine.
ANALYS
Protein 14.0 % Kalcium 0.6 % Vitamin E 50 mg/kg
Olja 4.0 % Fosfor 0.4 %
Fibrer 19.0 % Vitamin A 10,000 IU/kg Koppar 10 mg/kg
Aska 8.0 % Vitamin D3 1,000 IU/kg (kopparsulfat)
Kanske man ska köpa och testa:) Jag skulle vilja ge oxbow då den har så bra rykte och säljs hos veterinären vi går till. Men då en liten påse kostar 200kr, så blir det dyrt i längden. På djuraffären kostade en sån här påse lite mindre tror jag.
Vad tycker ni? Har ni testat?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Verkar ju superbra!
Har inte testat men nu blev man ju lite sugen:P
Vad kostar det??

#1 ja:) på djuraffären jag var på kostade 380g ca 40kr men det fanns två större storlekar också.
Jag har testat det fodret till mina 3 kaniner. De tyckte inte om det. jag köpte min i djuraffär, 400g för 40kr, tror jag att det var.. personligen tycker jag inte att fodret verkar så bra.

#3 okej , varför tyckte du inte att det var bra? =)
För att ingen av dem åt det och sen var det bara luft i "korvarna" (mat bitarna). Och jag vet inte men gillar det bara inte o tycker det verkar falskt? Min kompis kanin åt det inte heller.. knasigt :] -Men pröva, du o din kanin kanske gillar det :)
Har du tillstånd att använda bilden?

#6 Du kan ta bort bilden.
OT: sorry
Det är ju pressbilder som får användas i icke vinstdrivande syfte eller falsk marknadsföring.
#8 Men det här är Kif ;)
Min kanin gillar det. Altinerar med det och Cuni Complete. Bägge är bra tycker jag.
38: Ja, så är det, men eftersom Anna inte skrev att det var en sådan bild är det ju omöjligt för mig att veta.
Tack bonnie : ) inte lätt o veta :p hehe
#12: 

Någon annan som har en åsikt om pelletsen?;)