Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 382 ggr
Stj3rnfallet
0

Dvärghare & Belgisk hare köpes

Hej!

Jag skulle verkligen vilja ha ngn av dessa raser!=) Renrasiga då :P Någon som planerar en kull Dvärghare eller Belgisk hare? Ni får jättegärna höra av er till mig!:D Jag har blivit så kanin sugen sedan jag blev medlem här!:P Jag ska få en Belgisk jätte i april (tror jag det blir), men dessa raser är också hur fina som helst och jag vill väldigt gärna ha minst en Dvärghare och en Belgisk hare!:P Kön spelar absolut ingen som helst roll! Vill iaf att det ska vara en unge, men ev. att vuxen går bra =) Hoppas att det finns ngn som ska ha bebisar av dessa raser. Längtar såå mkt!=) Förresten.. Vad brukar de kosta på ett ungefär?

myriis
0

Hej!
Tycker personligen raserna du valt är jättefina och toppen raser =)

Priser varierar, men det beror lite på vad du ska ha den till. En anin med bra hoppföräldrar kan kosta upp imot 700 kr, samma sak med utställningskaniner, om inte mer.

Pinscher2
0

Jag ska ta en kull me Belgiska Harar till våren, och priset på såna brukar ligga på 400 kr.

Stj3rnfallet
0

#1 Ja, de är fina =) Jaha, det visste jag inte, men då har jag lärt mig ngt nytt!=) Jag vill väl mest ha till sällskap, då jag inte kan ngt varken om hoppning eller utställning :P Och kanske lite som "försöks"kaniner hur det fungerat att klicker träna kaniner och se vad man kan lära dem :D Tror inte att det är så många som har kurser i klicker träning för kaniner =/ Eller? Kan ju vara roligt att vara lite annorlunda. Utbildar mig till Klickerinstruktör och jag tror att man kan klickerträna de flesta djur så länge de får ngt de tycker om!:D

#2 Vad kul!:D Var finns du då?:P Kaniner är verkligen vackra djur, men Belgisk jätte, Dvärghare och Belgisk hare är helt klart mina favoriter! Längtar efter att få bli kaninägare nu!=) Jag är intresserad iaf :D

Pinscher2
0

Jag ångrar mig då inte en sekund när det gäller Belgisk Hare (eller nån av de andra raserna som jag har för den delen) =) Kan verkligen rekomendera den!!

Jag bor i Dala-Floda, som ligger ca 4 mil väster om Borlänge-

Matilda_91
0

#3: Aurora här på kanin iFokus har klicket tränat sin kanin och den kan en hel del :) Jag har själv köpt en clicker och tänkte prova med min Albin i sommar :)

Stj3rnfallet
0

#4 Det låter ju positivt!=) Roligt att du tycker om den! Borlänge vet jag på ett ungefär var det är :P Tror att mitt tåg har åkt förbi där en gång istället för ngt annat, men jag minns inte varför :P Har rätt dåligt minne :D

#5 Jaså?=) Vad roligt!:D Alltid roligt att fler håller på med klickerträning och det är alltid lika kul när ens djur lär sig ngt nytt.

Tribe
0

Min kompis föder upp belgisk hare & Dvärghare, väntar 1 belgisk hare kull och 2 dvärghare kullar. Renrasiga med stamtavla och allt!

Hennes mejladress är:
kissemiss_01@hotmail.com

KajsaM
0

_Stj3rnfallet_ : Du stannade ändå Kyss

Stj3rnfallet
0

#7 Jaså?=) Jag får nog höra av mig till henne då!:D Vet du när de kommer på ett ungefär? Jag får maila henne senare ikväll!=) Hoppas att hon är snabb på att svara :P

#8 Vad menar du?:P Jag förstår inte riktigt :P

Henni-Chan
0

Hej det e jag som väntar både Belgiska harar och Dvärgharar!

Vi räknar med att våra Belgiska harhona föder redan i slutet av denna vecka!

Var i Mora den 24 feb. och para en av mina zobel honor (Dvärgharar)!

Färger som väntas i Belgisk hare är framförallt VILTRÖD! Pris kommer ligga runt 450 kr. Beroende på utseende

Färger som väntas i Dvärghare är främst Brun Zobel, Brun Zobel White, Vitrödögd och ev. lite annat! Pris kommer ligga runt 350 kr. Beroende på utseende

Mejla vid intresse! Alla djur kommer att ha stamtavla

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF