Maten?
Titta på förpackningen hur mycket tillverkaren rekomenderar att man ger ett djur med en viss vikt. Eller ha du köpt pellets/annat i lösvikt?

man måste också anpassa pelletsen efter hur mycket annat man ger :) Om jag bara ger Albin och Gizmo pellets någon dag så får dom ½-1 dl men om dom får en massa morötter, broccoli, äpplen m.m så går jag bara några matskedar :)

Jag har köpt en gigantisk lösviktspåse, mamma rekomenderade 1 matsked, men han biter på allt efter så lite mat, tydligen, Ska jag ge typ 2/ 1½? Jag vill gärna ha det i Matskedar…
(Det är en blandning som redan fanns, vi plockade inte själva)

#3 Jag ger mina kaniner 1½ deciliter pellets om dagen. Vilket motsvarar 15 matskedar.

1 msk när? om dagen eller två gånger om dagen? Jag tycker att det låter rätt lite, speciellt eftersom han knappt är fullvuxen :)
3-4 msk tycker jag iaf att du ska ge morgon och kväll :)

#5 - Tack så jättemycket, tycker det låter supermkt, men vilka tider rekomenderas?? :'D

haha tider??? Ge morgon och kväll bara så går det nog bra ska du se ;)

#7, man ska ha FASTA rutiner med kaniner, om du kommer en timme försent & du ahr hållit dig till kockan 18:00 tex. Så komemr du märka..

#7: Vadå? en timme försent? Jag förstår inte hur du menar :)
Det är klart att det är schystast mot kaninen om den får mat ungerfär vid samma tid på dagarna. Då lär sig kaninen hur länge den måste vänta mellan måltiderna, men jag tvivlar på att det finns någon speciell tid då det är bäst att ge sin kanin mat.
Eftersom en kanin alltid har hö i buren så går den ju aldrig hungrig :)

Nej, det finns ingen REGELTID så att säga, javisst, menar att om du kommer en timme försent med maten så kommer du märka att de blir väldigt otåliga, menar då med kraftfoder O.S.V

#10: Haha, du säger att det inte finns någon regeltid då kaninen ska ha mat.. Men varför frågade du då? ;)

Nej, undrade om du hade en bra tid, som du tyckte var bra, jag bara udndrade 

hihi okej :) Nja jag ger mina runt åtta på morgonen och mellan sju och åtta på kvällen :)

Våran hermelin/dvärgvädurskorsning får lite drygt en halv deciliter/dag. Han är lagom i vikt, och äter det han får, så det är rätt lagom. Dessvärre har jag ingen aning om hur många matskedar det är…

1 dl = 10 msk. Mina kaniner får ½ dl = 5 msk dagligen (morgon) :D

Ok, min får 4 msk morgon och 5msk kväll, äre ok?
Man brukar säga attd e ska ha fri tillgång på pellets upp till 8 månader. dock säger endel 4 månader. Men eftersom att hen inte är fullvuxen kan du nog ge upp mot en dl.
Sen kan 1-2 msk om dagen vara bra - beroende på hur mycker hen för sig och har lätt/svårt för att lägga på sig.

Om han är 7månader och en innekanin (?) kan du ge 2-3msk morgon och 2-3 msk på kvällen eller 2msk + grönsaker. Och då alltid Hö :)