Fauna är sjuk =(
Det ser grymt mörkt ut för lilla Fauna nu… :o( Senaste veckan har det bara gått utför. Började me att jag såg att hon blivit lite spinkig, så jag ökade maten lite. Men i fredags kände jag benen i hennes kropp lite väl mycket… Sen i lördags, hennes rygg kändes som en såg!!! Å efter det har maten inte ens gått ner…
Vad kan vara fel????? Vill verkligen inte avliva henne men finns det inget att göra så är jag väl illa tvungen
Sitter här och väntar på att veterinärens telefontid ska börja så jag kan ringa och kolla me henne, men tiden går sååå sakta!
Lilla, lilla Fauna…

Imorse åt hon bättre! Och under natten har hon tömt sin matskål så det kanske inte är helt kört ändå!?
Har försökt få tag i veterinären men det tutade bara upptaget hela tiden så jag får försöka imorrn igen. Man har ju bara en timme på sig… =(

Ojdå, hoppas hon repar sig den lilla gumman. 

Ja det hoppas jag oxå!
ojdå, stackars tjej! hoppas att det går bra för henne och att hon kommmer att bli frisk! KRAMAR!
hoppas hoppas verkligen att hon klarar sig! är hon gammal?!
tur att hon har ätigt upp allt ur skålen iallafll!! kramar och pussar på lilla Fauna och dig!!! hoppas att allt ordnar sig nuuu!!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Känns som att man inte har annat än bekymmer just nu
Men jag lovar er, hon kommer få med mig å göra om hon ger upp!!!
Hon är inte ens året! Blir 1 år den 18 mars…
Nej usch så hemskt att hon är så ung!!
Kom igen Fauna kämpa på nu!!

Nämen oj då! :( Är lilla Fauna sjuk? Din stackare, Pincker2! Först lilla Stampe och sen det här. Men det kommer att ordna sig ska du se ;)
Jag, Albin och Gizmo håller alla tassar och tummar vi har!

Hon kommer klara sig!! Säger jag och Hampus 

Åh, hoppas det går bra med Fauna!!!!

Hoppsan! Pincher2 mena jag ju! Inte Pincker2 ;)

Hoppas verkligen att Fauna blir bättre!!!

Näe vad tråkigt! *krya på dig kramar* från mig och kaninerna!

Neej, vad hemskt.. Jag står inte ut vid tanken. Men ge henne mycket mat & vatten.. låt henne gå i sin takt & låt henne vara ifred, kolla till henne ofta..

Om hon slutar äte så ge henne enris, det kan ingen kanin motstå.
Kaniner kan börja matvägra om dom inte får i sig tillräckligt med vatten. ge henne i skål, så hon lätt får i sig vattnet. åtminstånde tills hon mår bättre. Hoppas att det inte är ngn sjukdom.
Hoppas att det löser sig.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Enris ska jag prova!! Tack för tipset! Hon dricker bra ialla fall och matlusten verkar komma tebax sakta men säkert. Vi kämpar vidare!!

Appropå vatten… Jag har flertalet gånger råkat hälla i för mkt i flaskan så att det inte blir vacum i den och då får inte kaninen ut vattnet hur mkt dom än slickar… jag reagerade på morgonen att dom inte ätit upp pelletsen och mkt riktigt hade dom inte heller druckit. När dom väl fått vatten så kom matlusten tillbaka.
www.gullsmyrastuteri.se

Jag kör bara med vattenskålar så några såna problem har vi inte.
Kom att tänka på en sak… Nu när hon är så jäkla smal, hur blir det då med kylan!?
Hon lär väl inte klara den lika bra nu!? Å det var -12 nu när jag vaknade…
kan det inte vara så att lilla Fauna har mask då?

Jag har inte sett nån mask…
ok… för när dom får mask blir dom magra och så…

Kylan är nog ingen fara, lägg in mkt halm och se till att det finns hö att tugga på så håller hon värmen
www.gullsmyrastuteri.se

Är Du säker!? Me tanke på att hon inte lär ha nåt fettlager kvar… Men jag gör som Du säger!

Så länge hon äter, det behöver inte vara mängder, och dricker så är det ingen fara med kylan, det är värre att ta in henne i värmen - det tål hon sämre.
Jag har ibland inköpt "innekaniner" som står tre veckor i karantän ute även mitt i vintern. Mkt halm och lä!
Lägg en filt över om du är orolig, det isolerar bättre än man kan tro.
Lycka till och skriv gärna hur det går.
www.gullsmyrastuteri.se

Hur går det med Fauna?
Jag har hört att enbär innehåller mkt nyttiga vitaminer och ökar aptiten :) Värt att prova kanske?
ja, hur går det med fauna?

*putt*
Jag sitter och läser och väntar med spänning…
HUR har det gått???
*Håller tummar o tår* för att det gått bra!
// Shintaida

Förlåt allihop! Har haft SÅ mycket att göra då vi fick tebax vår förra hund igår *låååång historia*.
Fauna "mår bra", hon äter och kämpar och jag vet inte om det bara är inbillning men det ser ut som att hon börjar lägga på sig sakta men säkert.

Vad bra att det går åt rätt håll :) Roligt attfå tillbaka hunden ;)

oj som hörftknutorna sticker ut 
men det var ju bra att lill Fauna är bättre!!

#31 supersöt Qroma är!
Men gud, stackarn, ge henne mycket foder nu :)

Fy vad smala :S Fick ni båda två?

Vad synd om Qroma! Men det blir bättre nu, när hon kommit hem igen! Hon kan ju inte ha fått mat som hon ska! Eller så har hon motionerats för hårt! Eller så har hon mask..
Snart får ni valpar i huset oxå! Det blir fullt upp.. Hoppas Qroma trivs nu iaf, när hon är hemma! Kommer ni ha kvar henne eller försöka hitta ett nytt hem åt henne sen..?

va fina dom är! Vilken ras? är det ?! =)

Åh vad söta :) Roligt med valpar ;D

aaah, han slukar henne :o
hahah Gisses vilket gap ;) hahahah den leken skulle jag bra allt ine vilja vara med i hahah :P lite för väl tuffa tag för mg! haha 

#44.. hahaha jaa jag förstår det ! jag har föresten en likadan bur till min pudel! :P heheh.

#44, kom igen då ta mig XD

Måste bara berätta: Fauna går upp i vikt igen!!! =))
Gud vad kul ;D

Ja det känns himla skönt! Å bara hon är frisk ska hon få flytta till Värmland (till en av Per´s kusiner).
#49: Kul :D Lycka till, eller vad man säger ;D

Åh, vad skönt att höra! Jättebra!!! =)

Grattis vad roligt att hon tog sig!
www.gullsmyrastuteri.se

jaa, bra, att hon mår bra & äter :'D

hoppas at hon blir bra igen!!!=)

Åh vad bra att hon går upp! :)