Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4666 ggr
MajaL
0

Klotterplank #35

Dax för nytt klotterplank. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Ida94
0

Hur många klotterplank lär det bli? (:

Ida-M
0

Ska snart städa kaninernas burar ;D

kaningodis
0

#2 Samma här, usch vad jobbigt med tanke på värmen och alla irriterande insekter >.<

Kastanjegårdens Kaniner

MajaL
0

#1 Ja du, det lär nog bli många. =P

#2 Jag ska ut till mina snart också. Ska bygga två mur-hinder idag tänkte jag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Ida-M
0

Jag tycker om att städa burarna ^^ eller jag gillar nog det för att allt blir så fint efteråt :P

Ida94
0

Ska snart gå ut till min kanin och ge nytt vatten och mat :D

[BonnieL]
0

Ikväll ska jag till Diggiloo i Ovesholm. ^^

MajaL
0

#5 Jag med + att det är kul att mocka. =P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Loverabbits
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har äntligen målat klart 4-fackaren! Här är en före bild och under en efter bild.

Själv tycker jag att den blev skitsnygg!Cool Haha

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

kaningodis
0

#5 Ja, men tycker du det är roligt att göra det i en bastu + blinningar som biter hela tiden?

Nje, tror inte det ;)

Jag gillar känslan när man hör kaninerna knaprar på något ätbart i sina nystädade burar ^^

Kastanjegårdens Kaniner

emms
0

Usch! Fy vad varmt det är här! Varmt och vindstilla. Lilla Dexter höll på att få värmeslag så fick flytta in honom i förrådet och täcka nästan hela transportburen i blöta handdukar och sätta på en fläkt :( Nu är det dock kallt och skönt där inne. La in en isflaska med. Han växte upp i ett svalt stall, inte undra på att han är varm nu :(

Emma

Loverabbits
0

Efter bilden.

Inaarah
0

Har varit i stallet och haft ridlektioner idag (det är mitt sommarjobb), men det är ingen sol men otroligt varmt och kvavt! Ca 30 grader i skuggan här. Chica har fått lite isklampar och verkar gilla dessa. Hon gick och la sig och sov på den, lilltjejen. Annars hade hon nog fått värmeslag kan jag tänka mig :(

Ska snart ut med båten tror jag. Går knappt att vara här, så oerhört varmt!

[sstorm]
0

Målat massa virke till kaninburar idag Cool

Fatma
0

#14 Åh, du gör mig avund! Jag vill också bygga/hålla på med min kaninbur men foten begränsar mig.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[bebba]
0

Tävlat idag så nu är jag trött

[sstorm]
0

#15 du får sätta dig på en stol och dra med penseln :)

Sweetienin
0

Pär högg Holger i överläppen förut när dom var ute i varsin Hage. Hagarna är bredvid varandra, men jag trodde aldrig dom skulle lyckas komma åt och skada varandra. Det är ett jack i Holgers läpp och det är svillet, men jag har gjort rent det och han verkar inte ha ont för han äter och dricker som vanligt.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

[sstorm]
0

#18 stackars holger :(

Sweetienin
0

#19 Jaa, stackars min lilla Polkagris. Han såg inte ut att fatta någonting. Han som aldrig skulle skada någon, så blir han huggen av den där jäkla snorungen Pär xD Men egentligen var det ju mitt fel, jag satte dom ju i hagarna bredvid varandra…

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Loverabbits
0

Usch är helt slut och så ska man upp tidigt imorgon för att påbörja resan ner till Danmark med familjen. Kommer aldrig att lyckas ta mig upp från sängen.Oskyldig Suck.

Loverabbits
0

Idag när jag skulle visa min granne hur kaninrna ska skötas så hälsar han på min dräktiga fröken och det första hon gör då är att bita honom, väldigt bra första intryck!

Ida-M
0

#10 Haha, men jag har mina inne som tur är :D

Jag storstädade igår, gjorde rent varje litet tillbehör och skrubbade ur burbottnarna ordentligt ^^ samt att jag skrubbade rent alla mina hinder. Slå det om ni kan!

kaningodis
0

#23 Men åh, fusk! :P

-------------

Min sötnos ^^

Kastanjegårdens Kaniner

Ida-M
0

#24, naaw <3 Vad heter sötnosen?

Tarja
0

Usch så bortskämd jag känner mig, Pepijns uppfödare är så sjukt snäll. Hon skickar värsta rapporterna och mängder av nya bilder på honom varje dag.. Hur snäll och trevlig som helst Kyss

Onslow
0

Jag vill ha jättekanin! D8 Hihi, blivit helt beroende av belgisk jätte, så vackra!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

kaningodis
0

#25 Tack =) Haha, vet inte, har inte kommit på några namn än, har inte ens kollat könen än.

Döper mina ungar när de är typ 8 veckor…:P

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

Blä vad varmt det är.
Kommer bli olidligt att jobba i veckan med andra ord..

malin--a
0

Har precis tatt kort på 10 kaninungar, på rad! Vilket äventyrFlört

emms
0

Nu har jag städat kaninburarna :) Fulla med sval torv! :)

Emma

Johanna-Larsson
0

Har städat Izas bur idag :) På morron var det ju 37,9 grader, så fick göra iordning isflaskor åt dom :)

Sen började det ju regna & åska :O Vi tog in kaninerna för jag tror dom blev lite rädd för åska, men nu är dom ute i sina burar och hare gött :) Dom fick lite klöver att knapra på också :)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

alwiz
0

Köpt nya solbrillor, mina 3:e i samma modell (a) dom har bara olika modell, ett par vita (spruket glas tyvärr..) ett par svarta och ett par rosa ;D

Inaarah
0

Sitter och formulerar ett brev till min moster som ska sköta om Chica nu de 3 dagarna jag åker till Stockholm. :)
Egentligen räcker det ju med att hon kommer på onsdagen, då vi åker härifrån på tisdag eftermiddag och är hemma torsdag eftermiddag, men jag tycker det känns bäst att Chica-bus får mat på kvällen som hon brukar och lite rastning i hagen på kvällen. Och att någon tittar till henne på torsdag förmiddag.

Min moster har tagit hand om mina dvv innan, b.la haft en kull och sköta om (vi vart tvungna att åka bort pga dödsfall i släkten), så hon är ju van men känns alltid bra med ett litet förmaningsbrev.. (A)

pigelina
0

Vart nyss i landvetter och träffat kompisar och sen köpt saker t en fest i veckan:D

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

conejos
0

har varit på hopptävling idag!:)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

malin--a
0

#36 Hur gick det? :)

ella99bella
0

min inne kanin och jag sitter och gosar

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

ska ut till stallet nu och mocka

Mvh/Ellen<3Glad

[Wera]
0

Haha råka mosa en mus… halva kroppen var platt, men den levde så jag gav den till katten xD

Onslow
0

#40 Hur lyckades du med det?! :o

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

malin--a
0

Jag är dödstrött! Har gått upp kl. 6 varje morron sedan 25 juni. Och gått och lagt mej 1. Känns som om jag ska somna närsomhelst, men det går inte att sova ><

[Wera]
0

#41 Ja hur lyckades jag :o
Såg en mus i vår stuga hos mamma där jag har kaninerna. Den kröp under en av inneburarna som står tom (bara botten på den så är det små gallerbitar som är tunga, i bottenlådan) så jag vart nyfiken och lyfte upp botten, så var den i hörnet under buren där det är små "ben" på 1cm kanske, så det är liksom någon cm från botten på buren till golvet, så vart musen rädd och sprang mitt under buren, så jag stoppa tillbaka den på golvet eftersom jag trodde den fick plats mellan golvet och botten. Sen fipplar jag en stund med vattenskålarna. Sen ska jag kolla om musen fortfarande är kvar, så ser jag den ligga med bakbenen helt särade och så lyfte den på bakbenen och rörde sig. Den levde men var platt om baken. Stackarn :P Så istället för att den ska ligga och lida mer lyfte jag den i svansen och gav den till katten som tog den direkt x)

Ida94
0

Nu ska jag gå ut och städa till min kanin. :)

Zvintos
0

Nu är det bara ca 2 veckor kvar tills första två honorna ska paras.
Sen kommer det vara hamsterbebbar om lite mer än 1 månad. ^^

[sstorm]
0

#45 oh nej, nu kommer jag få "hamster sjukan" igen Oskyldig

Zvintos
0
alwiz
0

Nu åker jag och Piloten till Stugan i 2 veckor :)
Kommer kunna logga in nån gång tror jag, bara för att checka läget här på kif ;)
Men vi får hoppas att ni inte saknar mina jobbiga påståenden för mycket (a) skämt åsido, hihi ;P 
ha det bra alla, så ses vi igen om ett tag! ^^

nellachilli
0

Idag har Muffin gått lös i trädgården hela dagen för första gången!:D och igår va jag på hopptävling i Boarp:)

Chilli gick på 2+2 i kroken och kom 21 av 44.. under hälften iaf;)

och på 0+2 i raken och kom 14 av 48;) men råka dra tillbaka henne på ett hinder.. annars hade flickan troligen fått pinne.

och så debba jag Felizias lilla Pelle:) han gick på 4 fel i raken:D vet inte vad han kom på..

(Hazienda på bilden, Felizias kanin)

Salladshataren
0

#29 När du tycker det är varmt, så ska du tänka på mig när jag jobbar i svinstall Flört Där är det 30 grader varmt, om inte ännu mer… Samt att jag har tjocka byxor på mig :P

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

LinneaJohaanson
0

Helt galet, jag har nyss klivit på en spik, min fot har inget blof kvar jag lovar, det slutar inte blöda, tio minuter och det blöder. Skit pomfritt!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Zvintos
0

Gjorde ett litet kollage med söthamstrarna som kommer få träffas mellan 20-24 Juli. ^^

conejos
0

Det gick sådär.

Freja hoppade lätt krok 2+0 och med tanke på att detta var Frejas 2:a tävling är jag riktigt nöjd.och Tyfon hoppade 50 cm i höjd.Eftersom det var varmt(trots att kaninerna stod i skugga) så blev dom trötta och Tyfon fick vänta flera timmar på att hoppa eftersom det alla andra klasserna var före

[sstorm]
0

#52 de "andra" paret, elsa the one och caliban, kan de bli samma färger som på föräldrarna där?

Zvintos
0

#54: Njae, inte som mamman.
Då måste pappan bära på rost och rödögt, vilket han troligen inte gör.
Däremot kan det bli samma färg som pappan.
Rättare sagt kan det bli creme, sobel, offwhite och silversobel (dvs som pappan). ^^

[sstorm]
0

#55 de säger mig inte ett skit rent ut sagt Oskyldig Men de var papi som jag tyckte var söt….

Zvintos
0

#56: Hehe, ja hans färg kan det definitivt bli. Tungan ute
Har två kullar där den färgen kan komma, då jag planerar kull på en hona med samma färg. Glad

malin--a
0

Nu ska man baka kaninkex till ninisarna. (:

conejos
0

#58 hhaha kul,hur gör man det?

malin--a
0

#59 Bakar ihop lite grejs Cool Nej men jag ska lägga ut receptet på www.kaningott.tk när dom är klara ^^

Valkyrie
0

Har varit borta på kirunafestivalen från torsdag och kom hem igår =)
När jag kommer hem, jo då ser jag att någonting inte stämmer.. Jo Diana har grävt sig ut!
Jag dog nästan och tänkte "nu har hon blivit tagen av räven" , Mamma sa att hon skulle ut och leta henne med cykel på gatan och jag gick och letade lite på tomten och då sa Mamma "stäng buren om du inte vill att George hoppar ut " och då skulle jag gå och stänga, jo då ser jag Diana hos Grannen!
Tänk vilken lättnad, skulle inte orkat med ännu en till bortgång.

Så nu blir det gallerbotten också, och jag som hatar det så men aja finns väl inget val. Men vi får se, tror det bara hade det tråkigt utan mig hoppas jag =)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

conejos
0

Har nyss målat klart en bur!Röd vart den:)

MarHai
0

Min lilla Tim Kyss

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Ida94
0

#63 Gud så söt Kyss

conejos
0

#63 naaww! Gud så söt, nu var man ju sugen på en katt Glad

Fy på dig Martina, inte lägga upp sånadär söta bilder Glad

MarHai
0

Visst är han härlig! Cool Här är brorsan Ozzy.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Fanny98
0

# 66 Vilka söt-nötiga atter du har!!Kyss

Friheten
0

Väntar på svar från länsstyrelsen..annars får jag skicka in en ny. . Att det ska sån tid suck. :)

Luckyt5
0

Åker till Belgien på fredag :D

/ Tilda

Inaarah
0

Sitter på ett hotellrum i Stockholm, frukosten stänger strax så får väl dra mig neråt restaurangen! :)

Friheten
0

Snart dax för mjukglass! Mums

pigelina
0

Är otroligt arg just nu.

Jag och en av mina kompisar var hemma hos en annan kompis, vi skulle sova där, eller det var tänkt att vi skulle smyga ut tsm vid 11. Men våran kompis sa att det var ok om vi åkte vid 9, för vi skulle fixa andra saker innan, vi mötte några kompisar där som skulle visa vägen t festen. När klockan är typ 11 så ringer våran kompis som är hemma fortfarande och säjer att hennes mamma ringt till våra föräldrar och sagt att vi var borta -.-
Så dom kommer och hämtar oss på festen vid 12, Är värkligen värkligen arg, har aldrig blivit upptäkt på något förut, jag och min kompis sa att vi skulle säja saningen oxå, men när min mamma fråga om hur gammal killen va som vi va på fest hos va så sa ja att han var 95a, min mamma skulle bli ennu argare om ja sa att han va 93a…

Vad ska ni göra idag då alla?

// Hanna

Valkyrie
0

Idag ska jag nog hoppträna med Diana :)

Rest in peace Valkyrie!

Kristall
0

#72: Varför är du arg..? Gör man såna saker får man ta konsekvenserna.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Valkyrie
0

Håller nog med lite 74, sånt får man räkna med ;)

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

#74-75 men endå.. ;)

// Hanna

Ida94
0

På fredag ska jag och min familj till high chaparall det är en stor hästutställning (det är då inom shetland och vi ska vissa 3 hästar 1 hingst och sto med föl) på lördagen där så vi ska åka hem på söndagen. :D Ska bli så roligt för jag har aldrig varit på high chaparall. :P

LinneaJohaanson
0

åh dit åker jag nästa fredag Skrattande

Ida94
0

Shit vad glad jag blev nu :D

malin--a
0

#79 Varför?:)

Ida94
0

#80 För att jag kom in på gymnasium som jag hade sökt in på. :D Det är då i Svalöv:D

Friheten
0

Ligger på stranden…. gött mooos

emms
0

Min mobil gick precis sönder :'( Har bara haft den lite mer än i ett år!

Kan köpa en ny om jag jobbar ihop lite pengar men hittar inga som verkar bra under 1000kr :(

Emma

Zvintos
0

Köpte precis jordgubbar och vattenmelon.
Sambon kom då med förslaget att köpa vaniljglass, så det kommer han gå iväg och handla.
Bad honom köpa banan också.
Så blir det en liten fruktsallad till efterrätt, med vaniljglass och grädde.
*mums*

[Wera]
0

#72 Förstår dig att man skulle bli smått arg på kompisen… men herregud du är ju bara 13 elr nå? I er ålder ska man inte supa och röka hela tiden och s.k "festa" :P Ni verkar göra det ofta, och dessutom utan att era föräldrar vet om det? Herregud. :S

Här är man snart 17 och får festa, tycker det är jätte fjantigt/fånigt att smyga ut och festa när man egentligen inte ens får. spec. i er ålder.

Tarja
0

Håller helt med Wera. =)

pigelina
0

#85 är 14 år,

// Hanna

Timotejj
0

Tänkte precis gå ut och låta E, K och F springa av sig lite :)

malin--a
0

Ska snart ut och ta kort på kaninungarna, men jag orkar inteTungan ute Blåser en massa ute!

Valkyrie
0

87# Nästan samma sak, fånigt ändå…

Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

#85 Är det helt okej att "festa" då man är 17 år?

Personligen tycker jag att ungdomar kan hitta på något annat än att supa…trist att det är så vanligt med ungar som super sig fulla.

Kastanjegårdens Kaniner

Ida94
0

#91 Det tycker jag med.

Fast att jag bara är 16 så hatar jag att festa och att supa men det är vad jag tycker….

Fanny98
0

Hur ser man att en kanin är överviktig? o.O

Friheten
0

#93 han beställer extra allt med starka såsen med plus meny? Kanske : p

[sstorm]
0

¨jag har extremt tråkigt så nu borde alla adda mig ! ^^

conejos
0

ska sova i tält :) sov igår också

Friheten
0

Kladdkaka klar!!

Valkyrie
0

Är det kaniner som kan få lunginflamation av marsvin eller är det tvärtom?
Jag har 2 marsvin i Valkyrieburen, är det farligt? då om jag har kaniner i den sedan? smitta med något tänkte jag…

Rest in peace Valkyrie!

Friheten
0

Gör rent med ytdesinfektion. För säkerhetensskull… får nog bra med riktigt hett vatten oxå

Valkyrie
0

99# det är en utebur :P

Rest in peace Valkyrie!

Friheten
0

Är inte bakterien luftburen. Hmm

Tarja
0

#91 Håller helt med. Tycker att det är synd att unga förstör sig själva med alkohol redan i ung ålder, det finns så mycket bättre saker man kan göra istället. Jag ser många varje dag som har förstört sig själva med alkohol, alla är inte speciellt gamla heller. (jobbar på ett specialboende för personer med frontala hjärnskador och andra skador på organ p.g.a alkohol och droger.) Alkohol är riktigt skadligt för unga hjärnor. Många tror inte men det gör det. Har haft hjärnforskare här hemma på besök från Australien som bekräftat det hela. Så alla unga, tänk på det, för erat eget bästa! :)

[sstorm]
0

#102 bra skrivet tajris, de är därför jag sitter och plågar dig ist på fredag och lördag kvällar ;) <3

Emelie
0

#102 Bra inlägg!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LinneaJohaanson
0

Jag började dricka och festa vid 11/12 år. Något jag båda ångrar och inte ångrar!

kaningodis
0

#102 Precis! Tråkigt också att de som inte dricker sig fulla varje helg anses som konstiga.

Jag tycker att det är lite skrämmande när man läser/hör att vissa ungdomar eller rättare sagt barn börja dricka och röka i väldigt ung ålder…som du säger så finns det så mycket annat roligt och framförallt oskadligt man kan göra!

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

#92 Men varför gör du det då? (Lät som om du gjorde det men att du hatade det.)

Kastanjegårdens Kaniner

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer